Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chce vlastní BMW řady 3, dříve než za pět let se ho ale nedočkáme
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud uvažujete o tříprostorové karoserii s korejským logem, máte na výběr Equus, Genesis, Elantru, Sonatu a Azeru. A proto možná nový sedan nevznikne.
O novém modelu korejské automobilky, jež by měl konkurovat BMW řady 3, jsme v minulosti hovořili již mnohokrát. Nejinak tomu bude i dnes, neboť o budoucnosti značky se rozpovídal šéf jejího amerického zastoupení Dave Zuchowski. Ten totiž po zveřejnění cen sedanu Genesis, který za oceánem startuje na sumě 38 950 USD (cca 780 tisíc korun), naznačil, že posunem tohoto modelu do vyšších sfér (předchozí generace se prodávala o téměř 60 000 Kč levněji) vznikl malý prostor pro novinku posazenou v hierarchii značky trochu níže.
Tedy jinými slovy, zatímco Genesis si hodlá vzít na paškál BMW řady 5, zvažovaný sedan s pohonem zadních kol by měl ukrást zákazníky právě Trojce. Ta se přitom ve verzi 320i na americkém trhu prodává za 33 675 USD (673 500 Kč), což je teritorium, ve kterém by se korejská novinka měla pohybovat. Hned tak se jí ovšem nedočkáme, neboť podle Zuchowskiho má dorazit až někdy za čtyři nebo pět let. A to jen v případě, že dostane oficiální požehnání.
Důvodem tohoto otálení je snaha Hyundai maximalizovat zisk, minimalizovat náklady a přitom zbytečně nezahltit trh modely zacílenými na obdobné zákazníky. Ačkoliv totiž Genesis, Equus či zvažovaná konkurence pro Trojku míří do prémiového segmentu, stále se jedná o sedany. Tedy o karosářskou verzi, jaká je u automobilky zastoupena také modely Elantra, Sonata a Azera.
Daná trojice sice pro změnu cílí na mainstream a jakožto taková dostala do vínku pohon předních kol, to ale pro řadu zákazníků nemusí představovat obtíž. Vyšší cena spojená s pohonem zadních nebo všech čtyř kol by naopak problémem být mohla. Zvláště když na dostřel bude Genesis. Zuchowski proto dodává, že finální rozhodnutí brzy rozhodně nepadne. Uvidíme tedy, čeho se dočkáme.





















Koncept Hyundai HCD-14 by se měl stát předobrazem nového sedanu s pohonem zadních kol. Otázkou ale je, zda vznikne a kdy případně dorazí
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 2 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva