Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chce vlastní BMW řady 3, dříve než za pět let se ho ale nedočkáme
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud uvažujete o tříprostorové karoserii s korejským logem, máte na výběr Equus, Genesis, Elantru, Sonatu a Azeru. A proto možná nový sedan nevznikne.
O novém modelu korejské automobilky, jež by měl konkurovat BMW řady 3, jsme v minulosti hovořili již mnohokrát. Nejinak tomu bude i dnes, neboť o budoucnosti značky se rozpovídal šéf jejího amerického zastoupení Dave Zuchowski. Ten totiž po zveřejnění cen sedanu Genesis, který za oceánem startuje na sumě 38 950 USD (cca 780 tisíc korun), naznačil, že posunem tohoto modelu do vyšších sfér (předchozí generace se prodávala o téměř 60 000 Kč levněji) vznikl malý prostor pro novinku posazenou v hierarchii značky trochu níže.
Tedy jinými slovy, zatímco Genesis si hodlá vzít na paškál BMW řady 5, zvažovaný sedan s pohonem zadních kol by měl ukrást zákazníky právě Trojce. Ta se přitom ve verzi 320i na americkém trhu prodává za 33 675 USD (673 500 Kč), což je teritorium, ve kterém by se korejská novinka měla pohybovat. Hned tak se jí ovšem nedočkáme, neboť podle Zuchowskiho má dorazit až někdy za čtyři nebo pět let. A to jen v případě, že dostane oficiální požehnání.
Důvodem tohoto otálení je snaha Hyundai maximalizovat zisk, minimalizovat náklady a přitom zbytečně nezahltit trh modely zacílenými na obdobné zákazníky. Ačkoliv totiž Genesis, Equus či zvažovaná konkurence pro Trojku míří do prémiového segmentu, stále se jedná o sedany. Tedy o karosářskou verzi, jaká je u automobilky zastoupena také modely Elantra, Sonata a Azera.
Daná trojice sice pro změnu cílí na mainstream a jakožto taková dostala do vínku pohon předních kol, to ale pro řadu zákazníků nemusí představovat obtíž. Vyšší cena spojená s pohonem zadních nebo všech čtyř kol by naopak problémem být mohla. Zvláště když na dostřel bude Genesis. Zuchowski proto dodává, že finální rozhodnutí brzy rozhodně nepadne. Uvidíme tedy, čeho se dočkáme.
Koncept Hyundai HCD-14 by se měl stát předobrazem nového sedanu s pohonem zadních kol. Otázkou ale je, zda vznikne a kdy případně dorazí
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 10 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nejnovější články
- Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
před 2 hodinami - Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
před 3 hodinami - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
před 5 hodinami - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 6 hodinami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 01.09. 16:26 - Eda
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.09. 16:24 - Předseda
- VZKAZY 01.09. 15:07 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.09. 12:57 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.09. 11:58 - řidičBOB
- Rady k výběru auta? 01.09. 04:27 - Čičo
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.08. 20:14 - řidičBOB
- BMW Divize 01.08. 18:52 - M.Z.