Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chce vlastní BMW řady 3, dříve než za pět let se ho ale nedočkáme
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud uvažujete o tříprostorové karoserii s korejským logem, máte na výběr Equus, Genesis, Elantru, Sonatu a Azeru. A proto možná nový sedan nevznikne.
O novém modelu korejské automobilky, jež by měl konkurovat BMW řady 3, jsme v minulosti hovořili již mnohokrát. Nejinak tomu bude i dnes, neboť o budoucnosti značky se rozpovídal šéf jejího amerického zastoupení Dave Zuchowski. Ten totiž po zveřejnění cen sedanu Genesis, který za oceánem startuje na sumě 38 950 USD (cca 780 tisíc korun), naznačil, že posunem tohoto modelu do vyšších sfér (předchozí generace se prodávala o téměř 60 000 Kč levněji) vznikl malý prostor pro novinku posazenou v hierarchii značky trochu níže.
Tedy jinými slovy, zatímco Genesis si hodlá vzít na paškál BMW řady 5, zvažovaný sedan s pohonem zadních kol by měl ukrást zákazníky právě Trojce. Ta se přitom ve verzi 320i na americkém trhu prodává za 33 675 USD (673 500 Kč), což je teritorium, ve kterém by se korejská novinka měla pohybovat. Hned tak se jí ovšem nedočkáme, neboť podle Zuchowskiho má dorazit až někdy za čtyři nebo pět let. A to jen v případě, že dostane oficiální požehnání.
Důvodem tohoto otálení je snaha Hyundai maximalizovat zisk, minimalizovat náklady a přitom zbytečně nezahltit trh modely zacílenými na obdobné zákazníky. Ačkoliv totiž Genesis, Equus či zvažovaná konkurence pro Trojku míří do prémiového segmentu, stále se jedná o sedany. Tedy o karosářskou verzi, jaká je u automobilky zastoupena také modely Elantra, Sonata a Azera.
Daná trojice sice pro změnu cílí na mainstream a jakožto taková dostala do vínku pohon předních kol, to ale pro řadu zákazníků nemusí představovat obtíž. Vyšší cena spojená s pohonem zadních nebo všech čtyř kol by naopak problémem být mohla. Zvláště když na dostřel bude Genesis. Zuchowski proto dodává, že finální rozhodnutí brzy rozhodně nepadne. Uvidíme tedy, čeho se dočkáme.
Koncept Hyundai HCD-14 by se měl stát předobrazem nového sedanu s pohonem zadních kol. Otázkou ale je, zda vznikne a kdy případně dorazí
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 3 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 2 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 3 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 4 hodinami - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 6 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva