Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chce nabídnout malé SUV i v Evropě, ix25 to ale nejspíš nebude
5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci jsou si vědomi evropských nákupních trendů. Chlubí se i rychlým převedením konceptů do reality, zatím jsou však ve fázi zkoumání trhu.
První snímek nového Hyundai ix25 se objevil na počátku dubna. Záhy se na autosalonu v Pekingu uskutečnila premiéra konceptu, přičemž samotná lokace naznačovala poněkud omezené působiště. Přesto začal prakticky celý svět spekulovat, že by korejský crossover mohl zamířit také na Starý kontinent, a to přesto, že v té době šlo jen o studii. Již v červenci ovšem byla nachytána produkční verze a spekulace o možném evropském angažmá jen zesílily.
Nyní má sériové Hyundai ix25 po oficiálním debutu na Chengdu Motor Show, přičemž korejští šéfové potvrdili, že skutečně zvažují zahájení prodeje podobného SUV na evropských trzích. Zajímavé ovšem je, že založeno nebude na zmiňovaném modelu. Ten má skutečně zůstat vyhrazen Číně a následně také Indii. Na Starém kontinentu tedy můžeme počítat s trochu jinou nabídkou, otázkou je však její podoba.
„Ne, malé SUV nebude založeno na konceptu ix25, který debutoval v Pekingu. Dívali jsme se na něj a líbí se nám některé křivky, ale do evropské produkce jej nepustíme,“ dodal zdroj zevnitř automobilky. „Krása Hyundai je ovšem v tom, že pokud se rozhodneme dát nějakému vozu oficiální požehnání, pak můžeme jeho sériovou verzi začít vyrábět dříve než jiné značky.“
To nám ostatně Korejci předvedli na výše popsaném ix25, stejný tah lze tedy očekávat i v Evropě. Jako základ pro nový model by přitom mohla být použita platforma druhé generace Hyundai i20, přestože stoprocentně tuto variantu potvrdit nemůžeme. Výše citovaný zdroj totiž uvádí, že jakkoliv je to logické, zvažované SUV dané komponenty automaticky použít nemusí.
Je však otázkou, jakou platformu by Hyundai v takové chvíli použilo. Navíc stačí zavzpomínat na nedávno odhalený model ix20 Cross, kdy pár plastů stačilo k tomu, aby se z MPV stalo SUV. Je tedy dost možné, že Korejci budou pokračovat ve stejné strategii i nadále.





















































Sériové Hyundai ix25 zůstane vyhrazeno pouze čínskému a indickému trhu, Evropa by se měla dočkat zcela samostatného modelu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11