Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hypersport Mercedesu opravdu dostane motor F1. Šéf AMG promluvil o životnosti
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne typově shodný, ne odvozený, ne modifikovaný, ale opravdu úplně stejný motor jako monopost Formule 1 dostane nový hypersport od AMG.
Časy největší slávy „Svaté trojice” hyperaut pomalu pomíjí, teď se na scénu chystají jiné hvězdy. Jednou z nich je hypersport Mercedesu-AMG. Naposled o něm mluvil šéf divize z Affalterbachu Tobias Moers, který upřesnil, kdy můžeme očekávat první testovací prototypy a kdy zákaznické vozy. Nově tu pak máme informace o pohonném ústrojí a výkonech, které jsou s ním spojeny. Mercedes má v plánu překonání rekordu Nordschleife - i když zatím není jasné, na jaký čas Moers naráží.
Než se ovšem k této problematice dostaneme, zmíníme pár slov o motoru. Tím bude definitivně úplně ten samý motor, který používá dnešní hybridní Formule 1 značky - ne podobný, ne převratný, ale přesně on. Očekávat tedy můžeme kombinaci přeplňovaného šestiválce o objemu 1,6 l a elektromotoru. „Bude to přesně totéž ústrojí jako v monopostu F1, ačkoliv jsme museli snížit kompresní poměr a pozměnit otáčky na volnoběh, protože 3 000 ot./min. je na silniční vůz příliš,“ upřesňuje stav Moers.
Dále šéf AMG dodává, že maximální rychlost motoru překročí 10 000 otáček, přičemž výkon přesáhne 1 000 koní. V tomto ohledu spekulace zmiňovaly dokonce až 1 500 koní, jež budou kombinovány se zhruba 1 300 kilogramy. Očekávat tedy můžeme lepší poměr výkonu a hmotnosti než 1:1. Kromě toho hypesport dostane zcela nový systém pohonu všech kol, jenž nejspíše souvisí právě s hybridním ústrojím.
Zatím ovšem není jasné, zda elektromotory budou roztáčet přední nápravu a spalovací motor tu zadní. Nicméně Moers dodává, že „životnost motoru F1 nebude tak špatná, jak si každý myslí“. Dále pak zmiňuje, že „již příští měsíc připravíme v Brixworthu (sídlo týmu F1 - pozn. red.) stolici na měření výkonu a agregát protáhneme“. Vzhled je ale prý takřka hotov, přičemž AMG má každý druhý den poradu o vývoji.
Prozatím ovšem ještě nebylo upřesněno, kolik exemplářů nakonec vznikne. Více než 300 jich ovšem nebude. Okruhová verze přitom v plánu není, místo toho každý kus bude ryze legální. A právě o to zajímavější jsou zmínky o rekordu Ringu, který by R50 (jde o neoficiální název, který se u produkčních aut ještě změní) mohl stanovit. Podle Moerse vše bude záviset na zvoleném obutí.
„Teprve příští rok budeme probírat konkrétní program, takže potřebujeme ještě trochu času, abychom vše vyřešili. Je tedy možné, že dosáhneme rekordu? To záleží na pneumatikách. Současný rekord byl stanoven na slickách. Takže uvidíme...,“ dodává šéf AMG. Neupřesňuje však, zda má na mysli čas Pagani Zonda R, Radicalu SR8 nebo rekord Stefana Bellofa s Porsche 956.
Je rovněž možné, že Moers odkazuje na Porsche 918 Spyder, které okruh obkroužilo za 6 minut a 57 sekund s obutím Michelin Pilot Sport Cup 2. V jejich případě jde přitom o semi-slicky či jinak pneumatiky vyvinuté pro okruhy, ovšem homologované také pro silniční provoz. Pokud by ovšem šlo o tento čas, pak by se Mercedes příliš nevytáhl.
Moers tak velmi pravděpodobně naráží spíše na Pagani či Radical, které Nordschleife zvládly za 6 minut a 47,5 sekundy, respektive za 6 minut a 48 sekund. K Bellofovu času, tedy k 6 minutám a 11 sekundám, se ale nejspíše třícípá hvězda nepřiblíží, i kdyby vůz osadila vrtulí na střeše...

Motorem novinky Mercedesu bude skutečně hybridní pohonné ústrojí z F1 - jinak naladěné, ale totožné
Chystaný hypersport Mercedesu-AMG se již ukázal na oficiální...
Nemalou nápovědou pro chystaný vzhled může být i virtuální koncept Vision Gran Turismo
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejčtenější články
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry