Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hypersport Mercedesu opravdu dostane motor F1. Šéf AMG promluvil o životnosti
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne typově shodný, ne odvozený, ne modifikovaný, ale opravdu úplně stejný motor jako monopost Formule 1 dostane nový hypersport od AMG.
Časy největší slávy „Svaté trojice” hyperaut pomalu pomíjí, teď se na scénu chystají jiné hvězdy. Jednou z nich je hypersport Mercedesu-AMG. Naposled o něm mluvil šéf divize z Affalterbachu Tobias Moers, který upřesnil, kdy můžeme očekávat první testovací prototypy a kdy zákaznické vozy. Nově tu pak máme informace o pohonném ústrojí a výkonech, které jsou s ním spojeny. Mercedes má v plánu překonání rekordu Nordschleife - i když zatím není jasné, na jaký čas Moers naráží.
Než se ovšem k této problematice dostaneme, zmíníme pár slov o motoru. Tím bude definitivně úplně ten samý motor, který používá dnešní hybridní Formule 1 značky - ne podobný, ne převratný, ale přesně on. Očekávat tedy můžeme kombinaci přeplňovaného šestiválce o objemu 1,6 l a elektromotoru. „Bude to přesně totéž ústrojí jako v monopostu F1, ačkoliv jsme museli snížit kompresní poměr a pozměnit otáčky na volnoběh, protože 3 000 ot./min. je na silniční vůz příliš,“ upřesňuje stav Moers.
Dále šéf AMG dodává, že maximální rychlost motoru překročí 10 000 otáček, přičemž výkon přesáhne 1 000 koní. V tomto ohledu spekulace zmiňovaly dokonce až 1 500 koní, jež budou kombinovány se zhruba 1 300 kilogramy. Očekávat tedy můžeme lepší poměr výkonu a hmotnosti než 1:1. Kromě toho hypesport dostane zcela nový systém pohonu všech kol, jenž nejspíše souvisí právě s hybridním ústrojím.
Zatím ovšem není jasné, zda elektromotory budou roztáčet přední nápravu a spalovací motor tu zadní. Nicméně Moers dodává, že „životnost motoru F1 nebude tak špatná, jak si každý myslí“. Dále pak zmiňuje, že „již příští měsíc připravíme v Brixworthu (sídlo týmu F1 - pozn. red.) stolici na měření výkonu a agregát protáhneme“. Vzhled je ale prý takřka hotov, přičemž AMG má každý druhý den poradu o vývoji.
Prozatím ovšem ještě nebylo upřesněno, kolik exemplářů nakonec vznikne. Více než 300 jich ovšem nebude. Okruhová verze přitom v plánu není, místo toho každý kus bude ryze legální. A právě o to zajímavější jsou zmínky o rekordu Ringu, který by R50 (jde o neoficiální název, který se u produkčních aut ještě změní) mohl stanovit. Podle Moerse vše bude záviset na zvoleném obutí.
„Teprve příští rok budeme probírat konkrétní program, takže potřebujeme ještě trochu času, abychom vše vyřešili. Je tedy možné, že dosáhneme rekordu? To záleží na pneumatikách. Současný rekord byl stanoven na slickách. Takže uvidíme...,“ dodává šéf AMG. Neupřesňuje však, zda má na mysli čas Pagani Zonda R, Radicalu SR8 nebo rekord Stefana Bellofa s Porsche 956.
Je rovněž možné, že Moers odkazuje na Porsche 918 Spyder, které okruh obkroužilo za 6 minut a 57 sekund s obutím Michelin Pilot Sport Cup 2. V jejich případě jde přitom o semi-slicky či jinak pneumatiky vyvinuté pro okruhy, ovšem homologované také pro silniční provoz. Pokud by ovšem šlo o tento čas, pak by se Mercedes příliš nevytáhl.
Moers tak velmi pravděpodobně naráží spíše na Pagani či Radical, které Nordschleife zvládly za 6 minut a 47,5 sekundy, respektive za 6 minut a 48 sekund. K Bellofovu času, tedy k 6 minutám a 11 sekundám, se ale nejspíše třícípá hvězda nepřiblíží, i kdyby vůz osadila vrtulí na střeše...

Motorem novinky Mercedesu bude skutečně hybridní pohonné ústrojí z F1 - jinak naladěné, ale totožné
Chystaný hypersport Mercedesu-AMG se již ukázal na oficiální...
Nemalou nápovědou pro chystaný vzhled může být i virtuální koncept Vision Gran Turismo
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva