Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Huracán a R8 mohou dostat motor 2,5 TFSI, prý dává větší smysl než V8
23.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když i Audi odmítlo do R8 dát cokoli menšího než V10, říkali jsme si, že u něj či v Huracánu na dowsnizing dojde jen stěží. Jaký omyl.
Nová generaci Audi R8 už je venku pěkných pár pátků a lidé se nyní přou spíše o to, jak moc je nehezká, než že by přemýšleli o tom, co by ještě mohlo dostat za techniku. Budoucnost tohoto modelu totiž samo Audi jasně nalajnovalo, když zaznělo, že vůz nedostane ani motor V8, ani manuální převodovku a pokud chce někdo něco jiného, má tu elektrickou verzi.
Pokud pak přijde řeč na technicky více než spřízněné Lamborghini Huracán, mluví se o chystané verzi SV či Superleggera, která udělá ze supersportu něco ještě více super a sportovnějšího, jako z většího Aventadoru. Pomýšlet na to, že by za této situace mohly oba vozy dostat nějaký absurdně malý motor, se zdá být nemístné. Jenže není tomu tak.
Žijeme ve světě, kde je chod některých věcí diktován regulacemi, jak jsme podrobně probírali v nedávném článku. Fakt, že zákazníci nestojí ani o motor V8 neznamená, že nemohou dostat třeba... jednotku R5, protože úředníkům to udělá dobře. V tomto případě výjimečně nemyslíme ty bruselské (i když dobře to jistě udělá také jim...), ale spíše asijské a zejména čínské. V Číně jsou totiž daňově penalizovány vozy s objemem motoru nad 2 litry. Dvoulitr je zatížen devítiprocentním dodatečným zdaněním a sazba postupně roste až ke 40 % za čtyři a více litrů zdvihového objemu. Právě v tomto směru čtyřlitrový V8 nedává smysl, daňově by výrobcům vedle pětilitru nikam nepomohl. Co za takové situace udělat? A vo takhle Huracán 2,5 turbo? Nebo R8 se stejným motorem?
Ne, nežertujeme, o tomhle manažeři Lamborghini a Audi otevřeně hovoří. Cestu prý ukazuje koncept Audi TT Clubsport Turbo, který díky elektrickému přeplňování posílá na kola z motoru 2,5 R5 až 600 koní výkonu. To už není nezajímavá porce ani pro supersport (však samo TT jede s tímto motorem přes 300 km/h...).
Šéf Lamba Winkelmann k tomu řekl, že asijské regulace supersportům s velkými motory ztěžují život a technický šéf Audi Hackenberg dodal, že jak Huracán, tak R8 by za svůj mohly přijmout právě motor 2,5 TFSI naladěný na vysoký výkon, aby mohly „naplnit svůj prodejní potenciál, zvláště pak v Číně”. A neulevujte si, že takové auto by se prodávalo jen v Asii - na pokutách za nadlimitní emise CO2 (mnoho set tisíc Kč na kus v případě každého z těchto modelů) by ušetřilo hodně i v Evropě a Audi resp. Lambo by se jej tu jistě nezdráhaly nabídnout, pokud by jej už vyráběly.
Takové modely by dostaly slabší verzi motoru viděného v 600koňové TT Clubsport Turbo, s 600 koňmi by ostatně byly verzím V10 příliš blízko. Šéf Quattro GmbH Hollerweger sice vidí nějaké limity jako ty nákladové a zejména hmotnostní, neboť e-turbo vyžaduje větší akumulátory na palubě a výhoda elektrického přeplňování se s jejich dodatečným zatížením auta poněkud vytrácí. Přesto to považuje za schůdnou cestu.
Vypadá to jako až děsivě jistá budoucnost? Vypadá, realita je ale jiná, zatím je to pouze myšlenka. Hollerweger totiž dále řekl: „Je tu otázka stability daňových zákonů, otázka, jak moc prodejů navíc by nám to přineslo, otázka načasování, komplexnosti a vůbec toho, jestli lidé chtějí, abychom to udělali. Nezačali jsme zatím vyvíjet takové auto, ale diskutovali o něm.” Budoucnost je tedy stále otevřená...







R8 i Huracán se mohou dočkat malého pětiválcového motoru, na své poměry. Jisté to zatím není, seriozně diskutované ale ano
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins