Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Hotové” slovenské létající auto se ukázalo na IAA. Má jeden háček, nikdy neletělo
14.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to bizarní, ale už prodávaná verze slovenského létajícího auta dosud ani nevzlétla. A není to jediná zajímavá věc, kterou jsme se dozvěděli.
Slovenský AeroMobil asi nemusíme příliš představovat, zejména našim pravidelným čtenářům - je u nás častým hostem. Naposledy jsme představovali verzi 4.0, která je prý konečně hotovým vozem pro zákazníky. Její první prezentace proběhla letos v dubnu na Top Marques v Monaku a nyní se na frankfurtském autosalonu ukázala znova.
Všechny technické parametry - karbonové monokokové šasi, 160 km/h maximálky na silnici a 357 km/h maximálky ve vzduchu, přeplňovaný plochý čtyřválec o výkonu 300 koní, který ale pohání jen vrtuli a generátor a o pohyb po silnici se stará elektromotor - jsme se dozvěděli již tehdy. Také se hovořilo o tom, že firma přijímá předobjednávky a že se cena bude pohybovat mezi 32 a 40 miliony korun.
Na frankfurtském IAA jsme se dozvěděli, že kabina je vybavena dvoustupňovými airbagy pro případ nehody a také padákem, který má v případě problémů ve vzduchu brzdit pád. Právě tento systém se ale pořád dolaďuje - u verze 3.0 ale už byl naostro vyzkoušen, nechtěně - testování verze 4.0 ve vzduchu ještě neproběhlo.
Mezi řádky čtete správně, AeroMobil 4.0 je hotové létající auto, které si můžete koupit, ve skutečnosti ale ve vzduchu ještě ani jednou nebylo. Řekl nám to Štefan Vadocz, mluvčí Aeromobilu, který dále konstatoval, že verze 4.0 je oproti provedení 3.0 téměř novým strojem. Ve skutečnosti tedy čekejme spíše další vývojový stupeň byť s podstatně pozměněnou konstrukcí. Oproti „trojce” je větší hlavně kabina, do které se údajně pohodlněji nastupuje.
AeroMobil je naživo obrovský, mnohem větší, než se fotek zdá. Kabina je velká, byť s malinkými dveřmi, trup je dlouhý a štíhlý. Na první pohled Aeromobil nepůsobí jako stroj, kterému byste s chutí svěřili život - když mu na výstavišti rozkládali křídla, celé to působilo křehce. Karbonová vana kabiny s hliníkovým zavěšením předních kol typu push-rod ale vypadá „high tech”, kvalita zpracování se zdá být špičková. Tlačná vrtule se zatím rozkládá ručně, ale v budoucnu by i tento úkon měla zajistit elektřina.
Pokud přemýšlíte, kdo asi mohl dodat plochý čtyřválec o třech stovkách koní, oficiální odpověď zní, že „je japonský a upravený u firmy Prodrive”. Ve skutečnosti je to jednotka značky Subaru, ovšem to původ potvrzuje a práci odvedenou u Prodrive nevylučuje, jen AeroMobil oficiálně nepřiznává původ u Subaru. Proč, netušíme, japonská značka je renomovaným výrobcem, stydět se není za co.
Reálné testování má začít v roce 2018, stále je to tedy jen záměr. Přesto firma už nyní AeroMobil 4.0 prodává, třebaže s reálnými dodávkami chce začít až v roce 2020. Můžete si tedy nyní jeden objednat a pustit se do získávání pilotního průkazu, protože ten budete k letu AeroMobilem potřebovat. Vedle ceny stroje budou náklady na pilotní průkaz zanedbatelné...

























Takhle se AeroMobil 4.0 prezentuje naživo...
...a takto jsme jej mohli vidět na oficiálních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Muž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 3 hodinamiV Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje
včeraRusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
včeraNěkdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
včeraTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.16. 23:27 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom