Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hongqi L9 2013: rudá zástava už není jen pro rudé soudruhy
23.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Lidová republika staví pro své nejvěrnější šestimetrové limuzíny s šestilitrovými dvanáctiválci. Novinka jménem rudá zástava už asi nebude jen pro ně.
Čínská značka Hongqi, zabývající se výrobou luxusních limuzín pro vysoce postavené komunistické funkcionáře, je součástí státního koncernu FAW Group a svůj první vůz postavila na technických základech soudobých Chryslerů už v roce 1958. Její největší kreace nazvaná L9 (původně CA7600L) a je prodlouženou variantou modelů L7 a L5.
Tato eLka se svým designem vzhlédla v původním Hongqi CA72, stejně dobře by šlo vůz považovat za moderní interpretaci klasických ruských limuzín typu GAZ M-13 Čajka a podobných vozů, které sloužily sovětským funkcionářům komunistické strany v minulém století. A nakonec to vzhledem k zaměření vozu asi nebude náhoda, jakkoli se zdá, že novou L9 si bude moci koupit kdokoli s patřičným obnosem peněz na účtě.
Podrobné parametry čínského Rolls-Royce pro nomenklaturní aparátčíky příliš známé nejsou, víme však alespoň, že L9 je dlouhý 6 395 mm, široký 2 008 mm, vysoký 1 720 mm a rozvor náprav činí celých 3 800 mm. Za chromovanou maskou je uložený vidlicový dvanáctiválec o objemu 5 985 cm3, maximálním výkonu přes 400 koní a nejvyšším točivém momentu 580 newtonmetrů při 3 500 otáčkách za minutu.
Čína dosud prezentovala tento stroj jako svou chloubu poskytovanou nejvyšším představitelům státu, čemuž odpovídaly speciální úpravy, včetně kompletního pancéřování, z dostupných zpráv se ale zdá, že Hongqi L9 je nyní k mání i bez dodatečných bezpečnostních úprav. Jestli je nutné mít při objednávce i příslušnou stranickou knížku anebo si jej může koupit kdokoli „z ulice”, známé není, už vystavení vozu na autosalonu a známá cena ale nasvědčuje druhé možnosti. Zákazník bude potřebovat v přepočtu od 13 do 30 milionů korun podle výbavy a rozsahu pancéřování.
L9 a kratší L7 využívají dvanáctiválce o výkonu přes 400 koní, civilnější L5 s délkou kolem 5,5 metru má pod kapotou vidlicový osmiválec
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nejnovější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
včera - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva