Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S2000 se vrátí, dostala zelenou. A nebude až tak zelená
2.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Honda v posledních letech zpytuje svědomí a pracuje na návratu části portfolia mezi sportovní vozy. Nová S2000 je dalším pánem na holení.
Když jsme v roce 2009 psali o konci Hondy S2000, byl to tehdy smutný moment. Nejen proto, že vůz, který se později rozloučil příznačně nazvanou Ultimate Edition, byl zajímavý sám o sobě, v tu chvíli představoval také úplně poslední sportovní Hondu, která na trhu vyklízela pole. Nestalo se to přitom náhodou či nedopatřením - automobilka, která v minulosti spojovala svůj image s takovými jmény jako Ayrton Senna, se rozhodla, že sporťáky už lidé nechtějí a na trhu si vystačí s úspornými, zelenými a kdo ví jakými ještě vozy.
Jak se dalo očekávat, mýlila se. Japonci zjevně zapomněli na to, že atraktivní sportovní modely neprodávají jen samy sebe, dodávají image automobilce jako takové a starají se tak i o odbyt jinak podstatně méně přitažlivé části repertoáru. Z našeho pohledu to byla chyba docela hloupá chyba, ale pořád lepší, že se jí Honda snaží napravit někdy než nikdy. To „někdy” je právě teď a i když ani v tuto chvíli, více než pět let po konci S2000 v nabídce automobilky nic skutečně sportovního nenajdeme, na lepší časy se více než blýská.
Příchod nového Type-R 2015 je více než na spadnutí a nová NSX na Severní smyčce německého Nürburgringu trénuje tak, až z toho hoří. Japonci prý mimochodem stále přesně neví, co bylo příčinou, neboť při požáru přišli o veškerá telemetrická data a zdroje z automobilky zmiňují, že to vývoj sporťáku může pozdržet až o rok. To ale dnes nechme být a soustřeďme se na další pozitivní zprávy - nástupce modelu S2000, o kterém se v minulosti též mluvilo, totiž podle kolegů z australského Motoring dostal zelenou pro výrobu.
O nástupce půjde tedy spíše ideově, neboť koncepce vozu bude jiná než dříve. Zatímco první S2000 byla zadokolka s motorem vepředu, nová generace vsadí na koncepci Porsche Cayman - bude mít motor uložený uprostřed a pohon zadních kol. Ani to ale nezní entuziastovi špatně a samotná pohonná jednotka také nebude až tak „zelená”, jak se původně mohlo zdát. Půjde tedy o hybridní ústrojí, bude ale mít na starosti opravdu jen zadní osu a hlavní část výkonu v něm bude mít na starosti motor zmiňovaného CTR nové generace - dvoulitrové turbo.
Výkon celé soustavy má činit 272 kW (370 koní), což by bylo skutečně pořádné sousto, zvláště v kombinaci s očekávanou hmotností okolo 1,3 tuny. Poradit si s ním ale prý nemá manuální převodovka, nýbrž sedmistupňový dvouspojkový automat, což nezní úplně nejlépe. Ale Honda má ještě dost času si vše rozmyslet a zrovna v jejím případě bychom si snad i vsadili na to, že použití manuálního řazení alespoň zváží. Jinak může image nové S2000 docela účinně ublížit, aniž by ji vůbec uvedla na trh.
Další detaily jsou zatím neznámou, spekuluje se pouze o designu blízkém novému NSX, ale to se tak nějak dá očekávat i bez podobných spekulací. Pakliže se vše objede bez požárů, měli bychom se nové Hondy S2000 dočkat v roce 2017 se základní cenou nižší než 1,5 milionu Kč.
Honda S2000 byla zajímavým autem a své příznivce si našla po celém světě. Přesto skončila bez nástupce, o tom bylo v pozitivním smyslu slova rozhodnuto až nyní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 3 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 6 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva