Honda ruší své plány, nový šéf už se nechce hnát za prodejními čísly

Honda již nechce prodat za dva roky 6 miliony aut, jak původně plánovalo. Cílem je přijít s produkty, které uspokojí zákazníky, říká Takahiro Hachigo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda ruší své plány, nový šéf už se nechce hnát za prodejními čísly

7.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda ruší své plány, nový šéf už se nechce hnát za prodejními čísly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Honda již nechce prodat za dva roky 6 miliony aut, jak původně plánovalo. Cílem je přijít s produkty, které uspokojí zákazníky, říká Takahiro Hachigo.

Ambiciózní plány automobilky Honda na šest milionů prodaných aut v roce 2017 vzaly za své s příchodem nového generálního ředitele Takahira Hachiga. A je to jen jedna z několika změn, které automobilku v nejbližších letech čekají, jak se svět dozvěděl na nedávné tiskové konferenci, první pro nového šéfa Hondy. „Stvořím novou Hondu,” předpověděl.

Místo snahy o co největší počty prodaných aut se má Honda specializovat na vývoj zajímavých automobilů. Mezi ty patří např. Civic Type-R, ale také nástupce modelu FCX Clarity, který se ukázal v podobě konceptu jako stroj s ne moc kreativním názvem FCEV. „Spíš než na prodejní čísla je podstatné přijít s produkty, které uspokojí naše zákazníky,” uvedl Hachigo.

Honda tak připouští, že cíl prodat v roce 2017 šest milionů aut je příliš velké sousto, když v roce 2014 prodala 4,4 milionu kusů. Neprospívá jí také aféra s vadnými airbagy Takata; právě Honda byla značkou zasaženou nejvíce, protože Takata je jejím hlavním dodavatelem. Nechce na tuto firmu nicméně zanevřít.

Nejen tyto změny však automobilku čekají. Pod vedením předchozího šéfa Takanoba Ita existoval plán na vytvoření šesti regionálních center vývoje a výroby. Za tímto cílem Honda šla i přes klesající prodeje. Má tedy nadměrné výrobní kapacity po celém světě. Hachigo je chce využít trochu jiným způsobem, než bylo dosud plánováno. Všechny CR-V příští generace pro celý svět budou vyráběny v Kanadě, všechny Civiky příští generace v Anglii a všechny Jazzy, resp. Fity pro mimoevropské trhy, mají vznikat v Japonsku.

Podle Hachiga také budou mít vývojová oddělení více času na nové produkty, které také budou lépe odpovídat trendům trhu. Tato novinka je velkou změnou oproti Itovu vedení, které se vyznačovalo šibeničními termíny. Může být přínosem, ale také může tato novota znamenat přechod k downsizovaným turbomotorům, alespoň na evropských trzích.

Na tuto notu hovoří další zpráva: na podzim letošního roku by se měl ukázat nový Civic a právě on by mohl dostat turbo. Vypadá to nepravděpodobně, když se teprve vloni na podzim ukázal facelift 9. generace a když od prvního představení tohoto stroje uplynuly teprve tři roky. Už jsme nicméně viděli koncept kupé a přes patentové obrázky unikla i sériová podoba nástupce.

Také není řečeno, že „desítka” přijde jako modelový rok 2016, třeba s ní Honda ještě rok počká. Nicméně, takovýto krok může snížit prodeje současného Civicu, faceliftované deváté generace. My bychom doporučovali přesný opak, koupit „devítku”, dokud to jde, pokud nástupce přijde s turbem. Jakou přesně zde Honda zvolí strategii, se však zatím nechme překvapit. Oznámené změny ale vypadají nadějně.


Honda ruší své plány, nový šéf už se nechce hnát za prodejními čísly - 1 - takahiro hachigo honda ceo 01Honda ruší své plány, nový šéf už se nechce hnát za prodejními čísly - 2 - takahiro hachigo honda ceo 02Honda ruší své plány, nový šéf už se nechce hnát za prodejními čísly - 3 - takahiro hachigo honda ceo 03
Takahiro Hachigo, nový šéf Hondy (na prvním obrázku je vlevo Takanobu Ito, odstoupivší ředitel)

Zdroj: Auto News

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.