Honda NSX Type-R se ukáže v roce 2018, produkovat má přes 600 koní

Ostrá verze japonského kupé kromě vyššího výkonu nabídne i nižší hmotnost. Zároveň přijde i s vylepšenou aerodynamikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda NSX Type-R se ukáže v roce 2018, produkovat má přes 600 koní

4.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda NSX Type-R se ukáže v roce 2018, produkovat má přes 600 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ostrá verze japonského kupé kromě vyššího výkonu nabídne i nižší hmotnost. Zároveň přijde i s vylepšenou aerodynamikou.

Prakticky ihned od představení produkční verze Hondy NSX se začalo spekulovat o příchodu dalších variant. Nová generace se prozatím ukázala pouze ve verzi kupé, ovšem ta předchozí byla v nabídce i jako Targa i ostré provedení Type-R. První zmíněná varianta sice momentálně existuje pouze ve spekulacích, ta druhá se nám již pomalu začíná rýsovat. Pravda, oficiální potvrzení chybí, nicméně o příchodu výkonnějšího modelu se již zmiňoval Ted Klaus, technický šéf celého projektu.

Jeho slova bychom přitom neměli brát na lehkou váhu, zvláště ne ve chvíli, kdy začínají na světlo světa pronikat nové informace o verzi Type-R. Ta by měla dorazit v roce 2018, přičemž pod kapotou počítá se stejným pohonným ústrojím jako standardní model. Kombinovaný výkon 3,5litrového přeplňovaného šestiválce a tří elektromotorů by měl vyšplhat nad 600 koní, konkrétní hodnotu ovšem aktuálně nelze odhadnout.

Důvod je prostý, Honda totiž stále ještě nezveřejnila, co můžeme očekávat od základní verze. Zatím se ví pouze tolik, že minimem bude 550 koní. U první generace přitom mezi standardní variantou a provedením Type-R oficiálně žádný rozdíl nebyl. Mnohá média ovšem naznačovala, že ostřejší model měl mít mnohem více koní než základních 274 (respektive 294 koní po příchodu faceliftu v roce 2002).

V oblasti motorového prostoru novinka originál následovat nebude, u hmotnosti již ano. Ani v tomto směru ale nemáme k dispozici nic jiného než spekulace, neboť Honda nezveřejnila ani hmotnost nového NSX. Podle odhadů by ovšem mělo jít o nějakých 1 600 až 1 700 kg. Varianta Type-R by přitom některé hliníkové a ocelové panely karoserie vyměnila za karbon, čímž by srazila 50-150 kg.

Zda půjde spíše o nižší nebo naopak o vyšší hodnotu, to je nyní ve hvězdách. První generace se v tomto směru držela druhé zmíněné laťky, neboť dorazila se 120kilovou, respektive 100kilovou dietou. Ta přitom počítala s nahrazením litých ráfků kovanými, výměnou běžné řadicí páky za titanovou nebo vyhozením standardních kůží potažených sedadel, na jejichž místo se následně nastěhovaly karbon-kevlarové skořepiny.

Tím samozřejmě netvrdíme, že nové NSX Type-R dostane do vínku tutéž dietu. Na druhou stranu, nic jiného prakticky nelze očekávat. To ostatně platí také o podvozku, který bude asi patřičně přitvrzen a nepatrně snížen. Vylepšena pak zároveň bude i aerodynamika, stovku tak ostré provedení pokoří maximálně za nějaké tři sekundy. Tedy za předpokladu, že se vše výše zmíněné potvrdí.


Honda NSX Type-R se ukáže v roce 2018, produkovat má přes 600 koní - 1 - Honda NSX Type-R nova ilustrace 01Honda NSX Type-R se ukáže v roce 2018, produkovat má přes 600 koní - 2 - Honda NSX Type-R 2018 novy render
Chystaná Honda NSX Type-R se již ukázala na neoficiálních ilustracích. Realita by příliš jiná být nemusela

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše