Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky

(+ video) Japonský stroj sází pouze na 3,5litrový šestiválec se dvěma turby K němu má místo devítistupňového automatu šestistupňovou sekvenci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky

24.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Japonský stroj sází pouze na 3,5litrový šestiválec se dvěma turby K němu má místo devítistupňového automatu šestistupňovou sekvenci.

Na newyorském autosalonu se ukázalo také zatím nejostřejší provedení Hondy NSX s přídomkem GT3. A samozřejmě s logem zámořské Acury. Tento detail je však zanedbatelný, zajímavá je technika. Pryč je komplikované a těžké hybridní ústrojí devítistupňová automatická převodovka. Místo toho verze GT3 sází pouze na benzinový 3,5litrový šestiválec biturbo, se kterým je spřažena šestistupňová závodní sekvence.

Podle automobilky má spalovací jednotka zůstat u stejného designu a specifikací jako v případě silničního modelu, v jehož případě motor produkuje 507 koní a 550 Nm točivého momentu. Nevíme ale, jaká je jízdní dynamika. I přes absenci elektromotorů ovšem tipujeme lepší zrychlení než u silniční verze, neboť celková hmotnost je dozajista nižší než 1 725 kg spojených s hybridem a pohonem všech kol.

V případě závodní verze míří výkon jen na zadní nápravu, zatímco po stránce vzhledové tu máme agresivněji působící bodykit. Jeho součástí jsou masivní zadní křídlo, větší vstupy vzduchu zásobující motor čerstvým kyslíkem nebo výrazný zadní difuzor. Interiér je samozřejmě spartánský, najdeme tu závodní skořepiny a plnohodnotnou ochrannou klecí. O zmiňované snížení hmotnosti se pak stará záplava karbonu.

Prvotní vývoj vozu dostalo na starosti závodní oddělení Hondy v Japonsku, které vůz testovalo na domácích či evropských okruzích. Finální práce však má na starosti severoamerická divize značky, která by měla zajistit rovněž homologaci FIA. K jejímu udělení by mělo dojít letos na podzim, do závodů pak NSX GT3 zasáhne v příštím roce.

Cena prozatím známa není, stejně jako finální specifikace. Dodat tedy můžeme jen tolik, že daného vývoje Honda využije při výrobě ostrého provedení NSX Type-R, které by mělo taktéž upustit od pohonu všech kol a tedy i od hybridní techniky. Kdy ovšem to dorazí, to je prozatím ve hvězdách.


Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 1 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 02Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 2 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 01Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 3 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 03Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 4 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 04Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 5 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 05Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 6 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 06Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 7 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 07Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 8 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 08

Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 9 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 09Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 10 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 10Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 11 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 11Honda NSX GT3 2016 naznačuje budoucí Type-R, obejde se bez hybridní techniky - 12 - Honda NSX GT3 2016 prvni sada 12
Závodní Honda NSX GT3 bude k mání pro příští sezónu, zároveň poslouží jako inspirace pro chystané provedení NSX Type-R

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.