Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda míří do vřavy downsizingu, připravuje tři nové turbomotory
19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka rovněž sází na snižování objemu a implementaci přeplňování. Kromě tříválce tak nabídne i dva nové foukané čtyřválce.
V posledních letech nastal především na evropském kontinentu extrémní tlak na snižování spotřeby paliva či, chcete-li, jí přímo úměrných emisí CO2. Zákonodárné sbory se ohánějí především globálním oteplováním a podobnými nesmysly, spíše než extrémní horko však podle vědců hrozí Zemi nová doba ledová. Co ve výsledku za veškerými regulacemi reálně stojí, není snadné jednoznačně říci, automobilkám ale nezbývá než přistoupit na pravidla hry, kterou se Evropská unie rozhodla hrát. Spotřebu a emise tak snižují díky downsizingu a přeplňování, třebaže nezřídka pro potřeby laboratorních testů.
Dosud se přitom zdálo, že k obdobnému kroku přistoupili především evropští výrobci, pro které je Starý kontinent zásadní. S vidinou zlepšujících se prodejů nových automobilů však po evropských trzích začínají opětovně pošilhávat i další automobilky. Zejména Honda, která již v létě naznačila, že je pro ni tato oblast extrémně důležitá a proto představila Civic Tourer, tedy kombík, o který může být velký zájem hlavně v Evropě.
Nově pak japonská automobilka přichází s downsizovanými motory, u nichž chybějící objem nahradilo přeplňování. V brzké době bychom se tak měli dočkat litrového tříválce a dvou čtyřválců, z nichž jeden nabídne 1,5 litru objemu a druhý dva litry. Součástí všech přitom nebude pouze turbo, ale rovněž variabilní časování a zdvih ventilů (VTEC). Podle Hondy totiž daná technologie umožní „dosažení nejvyššího výkonu ve své třídě a zároveň ochranu životního prostředí“.
Aplikace pod jednotlivé kapoty pak bude záviset na charakteristice daného modelu a potřebách lokálních zákazníků. Dá se tedy očekávat, že některé vozy dostanou mimo Evropu výkonnější pohonné jednotky, ovšem v rámci Starého kontinentu si budou muset vystačit s tříválcem. Jedna shoda je ale jistá, a to u Hondy Civic Type-R. Ta by totiž všude měla být k mání s dvoulitrem VTEC Turbo o výkonu přesahujícím 280 koní.
Uvidíme tedy v příštích letech, nakolik se krok Hondy vyplatí či nikoliv. Jisté ovšem je, že momentálně pomalu jedinou japonskou značkou, která odolává podobným tlakům, je Mazda. Ta totiž minimálně pod kapotou šestky nabízí (s výjimkou turbodieselu) pouze atmosférické jednotky. Nejsme si ale jisti, zda tento tlak nakonec ustojí...
Honda připravila pro své budoucí modely nové motory. Všechny tři se vyznačují přeplňováním, variabilním časováním a malým či ještě menším objemem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 17 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 16 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva