Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz Si: malý muzikant ve sportovním
6.3.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Honda Jazz už má své roky a nedá se říct, že by byla prodejním šlágrem. Pomůže vylepšení image „sportovně” laděná verze Si?
Dalším z exponátů, se kterými se určitě potkáte na ženevském autosalonu, bude Honda Jazz Si. Tato nákupní taška s karosérií malého MPV a chytrými zadními sedadly hledá své kupce hlavně mezi prakticky zaměřenými řidiči. Má ale i jiné nadání. Všechny verze pohání točivé benzínové čtyřválce a ani podvozek se nebrání aktivnějšímu používání.
Je tedy téměř logické - a překvapuje, že se to stalo až teď - že se Honda rozhodla přijít s verzí zdůrazňující právě dynamické schopnosti Jazzu. Začala úpravou podvozku, který dostal tužší tlumiče a silnější stabilizátory. Pokračovala u elektricky posilovaného řízení, které má u Si poskytovat jistou zpětnou vazbu a větši ovladatelnost na úkor snadnosti ovládání. Motor zůstal beze změny, jedná se o benzínovou 1,4 i-vtec o výkonu 100 k, na kterou navazuje buď pětistupňový manuál, nebo automat CVT.
Celá úprava je završena novými nárazníky, zvýrazněnými prahy a tónovanými skly. U sportovního modelu nemohou chybět výrazná kola. Jazz Si bude jezdit na 16" discích s nízkoprofilovými pneumatikami. Je to sice stále malé MPV, ale vzhledem se mírně přibližuje k Hondě Civic TypeR sedmé generace. A to je jen dobře, protože to bylo výborné auto.
Také interiér se dočkal mírného vylepšení. Sedadla jsou čalouněna kombinací černé a bílé látky, volant dostal kožené obšití. Standardní výbava bude obsahovat automatickou klimatizaci, tempomat, mlhovky a multifunkční volant. Prodávat se začne v létě tohoto roku a nezbývá, než si přát, aby se jich pár objevilo i na našich silnicích. Byly vítaným zpestřením davů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012







Písmena Si u tohoto Jazzu tvrdí muziku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva