Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz Shuttle: malé-velké MPV odhaleno, i jako hybrid
17.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Honda podle očekávání „nafoukla” malý model Jazz a s přídomkem Shuttle jej hodlá prodávat jako rodinné auto, byť zatím jen v Japonsku. Co nabídne?
O příchodu „velkého Jazzu” se spekulovalo řadu měsíců, od letošního února pak s jistotou víme, že se jej skutečně dočkáme. Právě tehdy totiž Hondě unikly první snímky vozu, jenž později sama částečně odhalila skrze několik katalogových snímků. Říká mu sice Fit Shuttle, ale to nic nemění na tom, že jde o o zvětšený Jazz, neboť právě ten si v Japonsku říká Fit. Nemůžeme si zatím být jisti, zda se tento model objeví i na jiných trzích, tím méně pak, že se bude prodávat u nás. Pokud ale budeme věřit tomu, že ano, pak má smysl se podívat na to, co nabízí.
Jak je zjevné z názvu tohoto modelu i z našich alternativních označení, jde opravdu o „rodinnější” provedení Jazzu. Na jednu stranu se může zdát zvláštním činit ještě praktičtějším už tak dost praktické mini (Jazz je uvnitř vzhledem ke své velikosti mimořádně prostorný), na druhou stranu jde ale o logický krok, neboť Jazz je zákazníky vnímán jako prostorné auto a zdůraznění právě tohoto aspektu mu může pomoci záběr na trhu dále rozšířit.
Designově novinka pochopitelně vychází z faceliftovaného Jazzu, který se u nás nedávno začal prodávat, a to i ve verzi Hybrid. Na prakticky stejnou příď je naroubována mnohem velkoryseji pojatá záď, která vůz činí o něco vyšší, širším a delším. Bohužel, přesný rozměr zatím známe jen u výšky, která činí 1 550 mm a je tak o 25 mm větší než u běžného Jazzu. I vzhledem k minimální změně v tomto ohledu vůz vypadá spíše jako kombi než MPV, i když ani výchozí provedení není zrovna nízké. Hodnocení povedenosti samotného „batohu”, který byl malé Hondě dán do vínku, necháme na vás, jeho prakticky jediným kreativním prvkem je negativně skloněný sloupek C. Samotné koncové partie jsou totiž velmi podobné jako u menšího z „muzikantů”.
Jazz ale vždy okouzloval hlavně svým vnitřním prostorem a nejinak je tomu i v případě verze Shuttle. S ohledem na to, že „šatlu” bylo přidáno hlavně v zadních partiích, došlo pochopitelně především ke zvětšení zavazadlového prostoru, který se nafoukl až na plných 590 litrů. Nákladová hrana je navíc patřičně nízko, jen 540 mm nad zemí a to pořád nejsou všechny trumfy zavazadeníku maxiJazzu. Při sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha, která má 1 810 mm na délku. Objem takto vzniklého prostoru neznáme, ale pokud byste jej náhodou zaplnili, zbývá vozu ještě 94 litrů úložného prostoru pod podlahou „kufru”.
Pozornost se při řešení interiéru ale soustředila i na posádku. Cestující na předních sedadlech si mohou připadat jako v běžném Jazzu, spolujezdec ale může využít otočného sedadla a být tak více v kontaktu s cestujícími vzadu. Jim Honda ve své tiskové zprávě mnoho prostoru nevěnuje, konstatuje však, že mohou počítat s prostorem a komfortem srovnatelným s tím v modelu Accord. Možné je všechno, ale v tuto chvíli bychom tuto pasáž raději uzavřeli konstatováním, že papír snese vše.
Vyloženě nudný není Shuttle ani z hlediska techniky, když nabízí zatím dva motory, dvě převodovky a stejně množství řešení pohonu kol. Motorizace se odvíjí od provedení vozu, která mají názvy 15X a Hybrid. U prvního jmenovaného si patrně dovodíte, že je poháněn benzinovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru. Výkon ani dynamiku této verze Honda nezmiňuje, chlubí se ale ekonomikou jeho provozu, když prý dle japonského testovacího (zřejmě i dosti optimistického) cyklu „10-15” vykazuje spotřebu 5 litrů benzinu na 100 km jízdy.
Provedení Hybrid je poháněno již dobře známým útrojím Honda IMA kombinujícím spalovací motor o objemu 1,3 litru a malý elektromotor o výkonech 64 resp. 10 kW. V tomto případě jsou parametry pohonné jednotky stejné jako u menšího Jazzu Hybrid, spotřeba paliva dle japonské normy pak je 3,33 litru benzinu na 100 km.
O přenos výkonu na kol se stará buď přímo řazená pětistupňová převodovka, nebo bezestupňový automat CVT (u Hybridu jediná možnost). Dále je Jazz Shuttle standardně vybaven pohonem předních kol, k dispozici má být i pohon 4x4. Automobilka o něm ale ve svých materiálech zatím neříká nic krom toho, že zmenší objem zavazadelníku na 546 litrů, velikost prostoru pod podlahou kufru na 54 litrů (mimochodem, u verze Hybrid má jen 21 litrů, zabraly jej akumulátory) a světlou výšku vozu zvětší o 19 mm. Jinak je z dalšího popisů jasné jen tolik, že „čtyřkolka” bude k mání pouze pro provedení 15X s konvenčním pohonem.
Nový Jazz Shuttle se v Japonsku prodává od včerejška a to za ceny od 1 610 000 Jenů (cca 340 tisíc Kč) platných pro verzi Shuttle 15X resp. 1 810 000 Jenů (cca 385 tisíc Kč) za Shuttle Hybrid. Varianta s pohonem všech kol bude podle všeho k mání později. Jak jsme již zmínili, evropskou dostupností tohoto vozu si zatím nemůžeme být jisti a teprve uvidíme, zda Honda uzná za vhodné nabídnout superpraktické provedení Jazzu i u nás.
Honda Jazz Shuttle v celé své zvláštní kráse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva