Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6
10.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové HR-V má zákazníky utáhnout na praktičnost, prostorný interiér a velký zavazadelník i úsporný diesel.
Že se Honda Vezel dostane i do Evropy, jsme věděli už při představení tohoto vozu na některých asijských trzích. Název tohoto malého SUV, konkurenta například Nissanu Juke, však jistý nebyl. V dubnu jsme se dozvěděli, že Honda vzkřísí jméno HR-V, nebylo ale pořád zcela stoprocentní, že jej použije na Starém kontinentu.Teď už to jisté je.
Japonská automobilka oznámila, že právě takto nazvanou novinku přiveze ukázat do Paříže, kde příští měsíc proběhne tradiční autosalon. Zatím tu máme více fotografií evropské verze, která na rozdíl od té americké přijde do prodeje až někdy v půlce příštího roku. Vizuálně se příliš lišit nebude, počítejme ale s odlišnými předními i zadními světly a, jak vidno z přiložených fotografií, zpětná zrcátka v sobě skrývají směrovky.
Honda tohle konkrétní auto ukáže v Paříži jako prototyp, ale spíš by se pro něj hodilo označení „předprodukční”, jelikož toho pro sériovou výrobu není moc co měnit - alespoň podle fotografií. Snímky interiéru zatím nemáme, ale od toho ve Vezelu se asi příliš lišit nebude. Stejně jako například model Jazz, na jehož základě HR-V stojí, budou velkým tahákem zadní sedadla, která se budou dát různě posouvat a sklápět a také složit do roviny s podlahou zavazadelníku díky středovému umístění palivové nádrže.
Praktičnost má být tím hlavním, proč byste si HR-V měli koupit oproti třeba zmíněnému Juku, Peugeotu 2008 nebo jiným konkurentům. S tímto cílem jsou na palubě i zmíněná zadní sedadla - tento systém má zlepšit prostornost interiéru, zejména prostor nad hlavou vzadu, a také navýšit objem zavazadelníku. HR-V nebude žádný drobeček, s délkou cca 4,3 metru má být o 16 cm delší než Nissan Juke.
Honda nás zatím podrobněji neobeznámila s tím, co bude pod kapotou, ale je velice pravděpodobné, že všechny motory budou pohánět jen přední kola, a to přes manuály nebo nějaké automatizované převodovky, ať už skříně CVT nebo dvouspojky. V Japonsku se však Vezel údajně nabízí i s pohonem všech kol a proti Juku by se taková věc také hodila, takže stále můžeme doufat. S ohledem na preference Evropanů se dá očekávat naftová šestnáctistovka i-DTEC, která pracuje i pod kapotou modelu Civic. Tam nabízí 120 koní, 300 Nm a má zvládnout jezdit zhruba za 3,6 litru na 100 km. Konstrukčně vyšší HR-V bude mít spotřebu jistě o něco větší.
Kromě toho by mohla přijít i benzínová patnáctistovka o 130 koních, 155 Nm a spotřebou 7,3 l/100 km, která se montuje například do amerického Fitu, nebo 1,4 i-VTEC, která nabídne 99 koní a 127 Nm teoreticky za 5,6 litru na sto. Tento motor najdeme v evropském Jazzu nebo Civiku. A pokud budeme mít velké štěstí, mohla by se pod kapotu podívat i osmnáctistovka i-VTEC, která za teoretických 5,8 litru benzínu nabídne 142 koní a 174 Nm. Příchod hybridní varianty i-DCD s benzínovou patnáctistovkou je také možností, i když už ne tak pravděpodobnou. Tento systém v japonském testu spotřeby dosáhl výsledku 2,8 l/100 km, ale realističnost těchto čísel je otázkou.
Podle Masahida Kobayashiho, šéfa designu evropské varianty Vezelu/HR-V, plní tento model „silnou zákaznickou poptávku” po crossoveru menším než CR-V. „Obtížnost designu takovéhoto auta je v jeho velikosti. Protože je menší, může ve výsledku vypadat slabší nebo méně prémiový než ostatní modely. Nebylo snadné vytvořit dostatečně důstojný vzhled, ale jsme s výsledkem spokojeni,” osvětlil.
Evropa není pro Hondu zrovna kontinentem zaslíbeným, na trhu měla jen 1,2 procenta v prvním čtvrtletí tohoto roku. „Honda mnohdy nabízí dobré vozy, ale s nedostatečně silným designem. HR-V má větší charakter a těším se na reakce evropských zákazníků,” dodal Kobayashi.
Jak potenciální zákazníci tento vůz přijmou, můžeme již pomalu začít sledovat. Výstavní premiéra na pařížském autosalonu bude jistě velká, ale vzhledem k tomu, že lidé nejupřímněji hlasují nohama či peněženkou, na nejpravdivější výsledky snah japonských konstruktérů a designérů si budeme muset počkat do půlky příštího roku, kdy HR-V půjde v Evropě do prodeje. Do té doby jistě budeme znát přesné specifikace motorů a také ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Evropská verze Hondy HR-V se od té americké liší jen v detailech, měla by ale nabídnout i naftový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.