Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům
2.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
(nové foto a info) Honda sypala v Goodwoodu novinky z rukávu jako kouzelník králíky z klobouku. Zajímavým počinem je i CR-Z Mugen RR.
Vydáno 7.7, doplněno 1.8.: Přidali jsme několik nových snímků a další informace o přiostřeném konceptu Hondy CR-Z od Mugenu. Bohužel stále nevíme, co automobilka spolu se svým úpravcem s tímto modelem zamýšlí, vzhledem k neustále doplňovaným informacím ale předpokládáme, že se nějakého obrazu těchto úprav v sériové výrobě dočkáme. Další detaily následují.
Nedávno jsme vás informoval o tom, že Honda představila vyladěný sporťáček CR-Z Mugen, který má zlomit dogma o nudě za volantem hybridů. Honda CR-Z je v hlavní roli také této zprávy i tentokrát, a to s ještě ostřejším nádechem skrytým pod písmeny RR.
Honda CR-Z Mugen RR je strojem, jehož přídomek reprezentuje zaměření na „opravdové závodění“. Představen byl na festivalu rychlosti v Goodwoodu po boku dalších novinek značky a jakožto příjemné překvapení sklidil snad zasloužený obdiv.
Toto provedení je vybaveno specifickým bodykitem, který díky svému černo-oranžovému ztvárnění zajišťuje nejen atraktivně vzhled, ale i lepší aerodynamiku. Optimalizacemi tak prošly skoro všechny části karoserie, máme zde nový přední a zadní nárazník, boční prahy a speciální zadní křídlo, které má na starosti zvýšení přítlaku na zadní část vozidla ve vyšších rychlostech. O lepší proudění vzduchu se stará i zakrytování podvozku. Tento a rada z dalších zmíněných prvků je navíc vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), což pomáhá i se snížením hmotnosti vozu.
Ale nejen aerodynamikou živ je Mugen, a tak firma ke všemu přidává i další „karbonové” prvky primárně s cílem poslat cifru v kolonce „pohotovostní hmotnost” co nejníže. Kapota motoru, dveře i víko kufru jsou tak stvořeny z CFRP. Ryze funkční úpravou je též osazení vozu novými kotoučovými brzdami s oranžově lakovanými čtyřpístkovými třmeny a někde na pomezí „show a go” se nachází nový výfukový systém s dvojitou, centrálně umístěnu koncovkou a 18“ kovaná litá kola.
Interiér vozu je oděn do stejných barev jako vnější kabátek a aby působil patřičně sportovně, je vybaven i obložením palubní desky, středové konzole a výplní dveří dávajícím na odiv trochu karbonových vláken. Podstatnější inovací je ovšem doplnění dalšího displeje, který zahrnuje řidiče informacemi o aktuálním fungování motoru a dalších klíčových částí vozu (a dokáźe i pracovat s navigačním a audio systémem vozu).
Mugen se bohužel ani napodruhé nezmínil o výkonnostních specifikacích RR, ale pod kapotou si s největší pravděpodobností našel opét místo čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu někde okolo 147 kW (200 koní) a točivém momentu cca 250 Nm. Zůstává nadále otázkou, zda tento model není jen původním hybridním konceptem zbaveným elektromotoru, ale nezdá se nám to být příliš pravděpodobné - pro utvoření image polozávodního auta, tím spíše hybridního, by to nebylo to pravé ořechové.
Doufejme, že Mugen si vezme základní agregát o objemu 1,5 litru ještě řádně do parády a dostane o něco větší porci koní. Tento motor sice není žádnou perlou a Honda by už jako sůl potřebovala zbrusu nové zajímavé motory, Mugen ale v případě hybridního konceptu sliboval posílení srdce vozu skrz výměnu klíčových komponent, a tak je potenciál jeho úprav jistě nemalý.
Nechme se tedy překvapit, co z těchto konceptů nakonec vznikne a zda se nejedná o mnoho povyku pro nic. Nám se CR-Z docela zamlouvá, poněkud ostřejší než základní provedení ale v jeho nabídce citelně chybí...
Nové fotografie CR-Z Mugen RR včetně prvního pohledu do interiéru
Koncept Hondy CR-Z Mugen RR na prvních snímcích
Dřívější snímky Hondy CR-Z Mugen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 3 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 6 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch