Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z Mugen: 200 koní pro hybridní sporťáček
18.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hondě CR-Z nelze upřít sportovní vzhled, stejně tak ji ale nelze přiznat sportovní dynamiku. Adekvátně výkonného provedení jsme se dočkali až nyní.
Očekávané se stalo skutkem, jinak nelze hovořit o tom, že se Honda CR-Z dočkala výkonnější verze od dvorního úpravce jménem Mugen. Už když jsme vám loni tento vůz představovali, mluvili jsme o něm jako o hybridu pro teenagery. I když se svým vzhledem snaží navázat na legendární kupé CRX, fakticky míří úplně jinam. Však jeho pohonné ústrojí je převzato z Hondy Insight a to je sportovní typ asi tak jako Jiří Paroubek.
Prakticky již od prvního představení se tak hovoří o tom, že se CR-Z dočká větší porce výkonu. V poslední době tyto zvěsti nabírali na intenzitě i konkrétnosti a když dnes Honda s Mugenem představili svou společnou variaci na téma CR-Z, nedá se hovořit o větším překvapením. Co tedy vůz nabídne?
V prvé řadě je pohonné ústrojí Honda IMA doplněno kompresorem, přesněji řečeno jeho konvenční část, tedy zážehový motor o objemu 1,5 litru. Úprav se dočkal i elektromotor, který spalovacímu motoru pomáhá, ale ani v tomto, ani předchozím případě nevíme, jak moc to pomohlo výkonu té které části pohonné soustavy. Jisté nicméně je, že celkový nejvyšší výkon celé soustavy bude činit 147 kW (200 koní), a to představuje nárůst o více než 50 procent oproti výchozímu stavu.
Honda zatím nezveřejnila podrobnější informace o dynamice, prozradila však, že by měla být lepší u dnes již v Evropě neprodávanému Civicu Type-R. Ten se chlubil zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, což rozhodně není špatné číslo. Oproti Civicu by CR-Z v provedení Mugen mělo navíc nabídnout nesrovnatelné nižší průměrnou spotřebu paliva a spálit při pomalé jízdě okolo 5 litrů benzinu na 100 km.
Úpravy se ale nedotkly jen motoru. Změnami prošel i podvozek, když se dočkal většího rozchodu zadní nápravy, nastavitelných tlumičů a větších kotoučových brzd s čtyřpístkovými třmeny. Významně se snížila hmotnost vozu, která díky instalaci karbonových prvků (nejviditelnější z nich je kapota motoru) poklesla o plných 50 kilogramů.
Další, nejen funkční, ale vizuální úpravy zahrnují pozměněný přední a zadní nárazník, ten druhý jmenovaný s funkčním difuzorem. Nové je též nastavitelné zadní přítlačné křídlo a specifická kovaná kola z lehkých slitin.
Takto poladěné CR-Z vypadá o poznání zajímavěji, smutným faktem ale je, že zatím byl vyroben jediný prototyp, který se začátkem června představí na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Podle informací od Hondy ale připadá v úvahu omezená sériová výroba takto upraveného vozu, rozhodne o tom především vřelost přijetí vozu ze strany návštěvníku letošního Goodwoodu. Pokud se věc má takto, o brzkém zahájení výroby vcelku nepochybujeme...






Honda CR-Z Mugen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva