Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Honda CR-Z: hybrid pro teenagery
10.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pamatujete se na Hondu CRX? Skvělé malé kupátko, které pro mnohé nás znamenalo vstup do světa sportovních vozů. Jeho nástupce, Honda CR-Z má namířeno do Ženevy a pak do prodejen.
Když se před 20 lety zvedla železná opona, Honda CRX už měla dobu své největší slávy za sebou. Výroba její druhé generace byla zastavena v roce 1991. Přesto si celá řada těchto kupátek našla cestu i na české cesty a ještě dnes si vybavuji nadšení mé a mých stejně starých přátel s čerstvým řidičákem v kapse, když jsme si mohli jednu z nich vyzkoušet na vlastní kůži. To už ale je dávná minulost.
Žhavá současnost nese jméno CR-Z. Malé kupé s uspořádáním interiéru 2+2 přečkalo všechny turbulence škrtů a dočkalo se své seriové podoby. Už zanedlouho se objeví na ženevském stánku Hondy a pak hurá na cesty. Že to zní lákavě? Ano, jenže je tu jedno ALE. Tím je zvolený způsob pohonu.
Pod kapotou se totiž skrývá benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l (až potud vše jak má být), který je ovšem doplněn elektromotorem. Jedná se o systém Honda IMA Hybrid, kdy je „talířový” elektromotor umístěn mezi spalovací motor a převodovku. Kombinovaný výkon má být 122 k a točivý moment 174 N.m. Nic moc, že. Zvláště s ohledem na to, že původní CRX dostávala i motor 1,6 l o výkonu 150 k. Výkony už se dnes nenosí, nízka spotřeba ano. Pět litrů benzínu, o tolik si má CR-Z říct při ujetí 100 km.
Moderní pohonný systém potřebuje pokročilé řízení. O to se samozřejmě stará palubní počítač. Řidič mu ale pomocí tlačítka s názvem Sport může naznačit, jaké má úmysly. Má k dispozici tři módy. Jeden pro dosažení co nejnižší spotřeby, jeden pro maximální výkon a jeden snažící se o spojení dvou předchozích. Na základě zvoleného módu je pak nastavena odezva plynu, řízení, doba, po které se motor zastaví při běhu na volnoběh a běh klimatizace.
Honda CR-Z jde prostě s dobou, má sportovní karoserii a interiér, ale na sportovní vůz si jen hraje. Ve skutečnosti jím není. Nebo že by přece jen byla? Konečný verdikt vyneseme až dostanem možnost si ji vyzkoušet někdy po jejím uvedení na trh, tedy po půlce letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva