Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Honda CR-Z: hybrid pro teenagery
10.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pamatujete se na Hondu CRX? Skvělé malé kupátko, které pro mnohé nás znamenalo vstup do světa sportovních vozů. Jeho nástupce, Honda CR-Z má namířeno do Ženevy a pak do prodejen.
Když se před 20 lety zvedla železná opona, Honda CRX už měla dobu své největší slávy za sebou. Výroba její druhé generace byla zastavena v roce 1991. Přesto si celá řada těchto kupátek našla cestu i na české cesty a ještě dnes si vybavuji nadšení mé a mých stejně starých přátel s čerstvým řidičákem v kapse, když jsme si mohli jednu z nich vyzkoušet na vlastní kůži. To už ale je dávná minulost.
Žhavá současnost nese jméno CR-Z. Malé kupé s uspořádáním interiéru 2+2 přečkalo všechny turbulence škrtů a dočkalo se své seriové podoby. Už zanedlouho se objeví na ženevském stánku Hondy a pak hurá na cesty. Že to zní lákavě? Ano, jenže je tu jedno ALE. Tím je zvolený způsob pohonu.
Pod kapotou se totiž skrývá benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l (až potud vše jak má být), který je ovšem doplněn elektromotorem. Jedná se o systém Honda IMA Hybrid, kdy je „talířový” elektromotor umístěn mezi spalovací motor a převodovku. Kombinovaný výkon má být 122 k a točivý moment 174 N.m. Nic moc, že. Zvláště s ohledem na to, že původní CRX dostávala i motor 1,6 l o výkonu 150 k. Výkony už se dnes nenosí, nízka spotřeba ano. Pět litrů benzínu, o tolik si má CR-Z říct při ujetí 100 km.
Moderní pohonný systém potřebuje pokročilé řízení. O to se samozřejmě stará palubní počítač. Řidič mu ale pomocí tlačítka s názvem Sport může naznačit, jaké má úmysly. Má k dispozici tři módy. Jeden pro dosažení co nejnižší spotřeby, jeden pro maximální výkon a jeden snažící se o spojení dvou předchozích. Na základě zvoleného módu je pak nastavena odezva plynu, řízení, doba, po které se motor zastaví při běhu na volnoběh a běh klimatizace.
Honda CR-Z jde prostě s dobou, má sportovní karoserii a interiér, ale na sportovní vůz si jen hraje. Ve skutečnosti jím není. Nebo že by přece jen byla? Konečný verdikt vyneseme až dostanem možnost si ji vyzkoušet někdy po jejím uvedení na trh, tedy po půlce letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva