Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2015: unikla podoba faceliftu, dostal brýle jako kdysi 9-5
20.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Překvapivě odvážné Honda pojala facelift modelu CR-V. Odhalil to únik prvního snímku verze pro rok 2015.
O současné Hondě CR-V v posledním roce prakticky vůbec nebylo slyšet. Uvážíme-li nepříliš podstatnou Black Edition, pak byl posledním významným impulsem pro atraktivitu tohoto vozu dlouho slibovaný diesel 1,6 i-DTEC, pochopitelně pro Evropu. Ten se dostal do prodeje loni v září a odhlédneme-li od této novinky, pak si vůz klestí cestu Starým kontinentem už nějaké dva roky prakticky beze změn.
Říkáte si, že to není příliš dlouhá doba ani na japonskou značku, aby s tím něco provedla? Souhlasíme, jenže nezapomeňte, že řeč je pouze o Evropě. Aktuální CR-V jako takové je ještě o rok starší a jeho prakticky sériový koncept se ukázal světu ještě dříve. Fakticky jde tedy o více jak tři roky starý model, což už u značek ze Země vycházejícího slunce znamená, že větší facelift je na spadnutí. A ten opravdu přijde, zřejmě co nevidět.
Svědčí o tom uniklý oficiální snímek, který získali kolegové z amerického Motor Trendu. O jeho autenticitě můžeme vzhledem k dostupné kvalitě jen stěží pochybovat, jisti si snad nemůžeme být jen tím, zda se Japonci nevydávají na příliš tenký led. Na jejich poměry se totiž podoba vozu proměnila poměrně drasticky, což je na jednu stranu dobře, na tu druhou si ale nejsme jisti, zda předestřené novinky budou převážně konzervativní klientele Hondy po chuti.
Na přídi vozu nezůstal kámen na kameni a vcelku nevýrazný vzhled byl nahrazen agresivně se tvářícím kukučem podstatně modernějšího vzezření. Novou podobu světel lze jedině kvitovat, s maskou chladiče to též nedopadlo špatně a ani přední nárazník nepostrádá švih. Jisti si ale nejsme chromovanou obrubou spodní části masky chladiče, která navazuje na zřejmě LEDkové olemování hlavních světlometů. Připomíná nám to někdejší facelift Saabu 9-5, který mu přidal podobné „brýle”. Práce Japonců dopadla nepochybě lépe než někdejší švédské retuše, ani tak ale nejsme přesvědčeni o tom, že tohle řešení schytá od zákazníků samé desítky. Posuďte sami.
Novinky na samotné přídi ale nejsou těmi jedinými. Nová jsou také vnější zpětná zrcátka poněkud svůdnějších tvarů doplněná o boční blinkry. Spatřit pak můžeme rovněž nová kola z lehkých slitin, zbytek vozu, včetně interiéru, zůstává našemu zraku prozatím skryt.
O technických změnách můžeme zatím jen spekulovat, podle informací Američanů ale k žádným nedojde. Očekávat tedy můžeme zachování současné nabídky motorů, převodovek a pohonů kol, další novinky lze předpokládat pouze v interiéru a s ním související výbavě.
To, co před sebou vidíme, jsou americké modely CR-V a můžete pochopitelně namítnout, že evropský facelift může být jiný. Může, ale pravděpodobně nebude. Srovnejte si současné americké provedení s tím současným evropským a zjistíte, že změny jsou pouze drobné a pro evropsko-americké diference vcelku typické (poziční žlutá světla v hlavních světlometech, chybějící prostor pro přední registrační značku apod.). Předpokládáme tedy, že se Evropa dočká stejné CR-V, ale zřejmě až později. Chytřejší budeme po oficiálním odhalení CR-V 2015, teď bychom ale řekli: „Do roka a do dne...”
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Tohle je inovovaná Honda CR-V pro rok 2015. A pro srovnání aktuální americký model ve stejné či velmi podobné barvě
Odhalené inovace CR-V v detailu
Pro srovnání aktuální evropské provedení na fotkách z našeho testu z roku 2012
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 8 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 10 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 11 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB