Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2015: facelift evropské verze odhalen v sérii, má 9st. automat
30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dříve naznačená, nyní plně odhalená modernizace přinesla japonskému SUV novou příď či kvalitnější interiér. Zásadní novinky je ale třeba hledat pod kapotou.
Facelift americké Hondy CR-V již známe pomalu do posledního šroubku. Příchod evropského provedení však japonská automobilka prozatím jen avizovala formou „prototypu” - to je její označení, ne naše. Honda přitom naznačila, že jde o zásadní želízko pro Starý kontinent, které by značce mělo pomoci dobýt ztracenou slávu. To by se minimálně po stránce mechanické mohlo podařit, neboť omlazené SUV je nově nabízeno také s devítistupňovým automatem. Tato převodovka je navíc výlučně spjata s dieselovým motorem, což je kombinace, která by Evropanům mohla být po chuti.
Nepředbíhejme ovšem a podívejme se nejprve na karoserii. Ta se oproti americkému příbuznému prakticky neliší, jiná - větší - jsou pouze vnější zpětná zrcátka. Oproti dosud prodávanému provedení pak novinka dostala přepracované světlomety, které jsou vizuálně propojeny s novou čelní maskou. Dále tu máme odlišný nárazník společně s ochranným plátem podvozku, který najdeme rovněž vzadu. Také na zádi přitom došlo k modifikaci světel.
Za dalšími změnami musíme do interiéru, kde najdeme kvalitnější materiály. Mezi předními sedadly se pak nachází loketní opěrka, kterou lze posunout dopředu či dozadu o 60 mm, zatímco vrcholek středové konzole zdobí standardní sedmipalcový dotykový displej. Multimediální systém Honda Connect pak umožňuje cestujícím spárování s mobilními telefony pomocí technologie MirrorLink.
Kromě přístupu k internetu nebo centra Honda App Center dostáváte také devět předinstalovaných aplikací, stejně jako zpětnou kameru. Nechybí ani streamování hudby, satelitní navigace Garmin je ovšem k mání za příplatek. To je ale v rámci kabiny vše, další novinky je třeba hledat pod kapotou. Tou zásadní je příchod devítistupňového automatu, který distribuuje výkon pouze na všechna čtyři kola.
Převodovka je přitom spojena s výkonnější verzí 1,6litrového dieselu i-DTEC, která byla naladěna na 160 koní a 350 Nm. Jízdní dynamiku Honda neudává, po stránce emisí CO2 by však vůz měl produkovat méně než 135 gramů na kilometr. To by znamenalo spotřebu blížící se shora pěti litrům nafty na 100 km a oproti předchozímu modelu 20procentní redukci. Verze osazená šestistupňovým manuálem pak má emitovat méně než 130 g/km, tedy spotřebu mezi 4,8 a 4,9 litru nafty na 100 km.
Kromě těchto kombinací můžete sáhnout ještě po slabším dieselu nebo benzinovém motoru, přičemž obě pohonné jednotky jsou spojeny výlučně s manuální převodovkou. Ta pokaždé přenáší výkon pouze na přední kola, přičemž v prvním případě jde o 120 a ve druhém o 155 koní. Tím nám ale tisková zpráva končí, více budeme vědět v souvislosti s jarním zahájením prodeje.







Faceliftovaná Honda CR-V dostala devítistupňový automat, který bude přenášet výkon 1,6litrového dieselu na všechna čtyři kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva