Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Díváme se zatím na prototyp, ale sériový vůz bude mít stejných 13 cm délky navíc oproti „devítce”. I trio turbomotorů je potvrzeno.
Po nedávném úniku, který odhalil z vnějšího designu nového Civicu prakticky vše, se díky oficiálnímu představení desáté Hondy Civic pro evropský trh můžeme podívat na pořádné fotografie. Moc velké překvapení to není, ale máme tu také pár informací, které někoho můžou... přimět vyrazit k Hondě pro současný Civic.
Uniklé fotografie byly pravé, nyní tu máme jejich lepší verze a pár nových pohledů. Podruhé tedy vidíme kombinaci designu amerického Civicu sedan a současné evropské verze; designová kontinuita je tu jednoznačná. Přesto ale vidíme i rozdíly, a to zejména vzadu, kde už není dělené zadní sklo - to pro zlepšení výhledu.
Díváme se na prototyp, který se v aktuální formě, kdy vzhledem připomíná běžeckou botu, do prodeje určitě nedostane, nebo alespoň ne jako základní model. Ten bude mít jistě mnohem méně agresivní nárazníky, halogenové světlomety a menší kola. Také nedostane centrální výfuk, ten se možná objeví na nějaké ostřejší verzi. Co by mělo zůstat, jsou dva spoilery na zádi, jeden na konci střechy a druhý u dolní hrany zadního okna.
Také zůstanou proporce vozu včetně dlouhého rozvoru a hodně skloněného zadního skla. Civic výrazně narostl na délku, je o 13 cm delší než současná generace, což jej staví mezi největší hatchbacky segmentu C; Volkswagen Golf je o 245 mm kratší. To bude znamenat nejspíš vyšší váhu, ale také mnohem víc prostoru v kabině, nejen pro posádku, ale i pro zavazadla.
Co zatím nevíme, je, jak bude vypadat interiér. Fotek zevnějšku je dost, ale tenhle prototyp, který se ukáže v Ženevě, prý nemá sedadla, palubní desku a ani motor. Na vývoji interiéru se tedy nejspíš ještě pracuje, ale nějaký koncept už na stole být musí. Dost možná ho ale neuvidíme dřív než v Paříži v září. Také se tam ale může ukázat už produkční auto.
Po stránce motorů se plní naše obavy, Civic stíhá downsizing. Honda potvrdila, že pod kapotou budou dvě benzínová turba, 1,0l tříválec a 1,5l čtyřválec, oba s technologií i-VTEC. Už tříválec by ale měl mít okolo stovky koní a čtyřválec by se mohl dostat někam ke 150 - 160 koním, tedy o něco víc než aktuální atmosférická osmnáctistovka, která nabídne nějakých 142 koní. Dieselová 1,6 zůstává, jen bude upravena pro vyšší výkon a nižší emise.
Na výběr bude šestistupňový manuál nebo CVT. Po stránce podvozku zatím nevíme nic moc, ale Hondě by stačilo zkopírovat jízdní vlastnosti deváté generace po faceliftu a měla by vystaráno. To ale nebude tak snadné, protože už delší rozvor bude při jízdě nutně znát. Jak se s tím Honda popere, si ale zatím počkejme.
Jak stojí i výše, možná se dočkáme odhalení produkčního auta v září na pařížském autosalonu, ale to berte spíš jako spekulaci. Produkce nového Civicu má začít ještě letos v britském Swindonu, kam míří investice do nových technologií ve výši 215 milionů liber (7,4 miliardy korun). Prodeje by se ale podle aktuálních informací měly rozběhnout až začátkem roku 2017. Do té doby jistě budeme znát všechny detaily i ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.









Uniklé fotky byly pravé
Sériový Civic určitě nebude zelenými linkami a tvarem nárazníků připomínat běžeckou botu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva