Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2015 odhalena, ale jen jako nový koncept
29.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci si z nás dělají srandu. Místo představení produkční verze ostrého Civicu v Paříží ukážou další koncept. Dynamikou prý předčí slavné NSX.
Japonci se veřejnosti pochlubili novým Civicem Type-R oficiálně již na ženevském autosalonu v podobě konceptu, přičemž se to neobešlo bez slov o králi své kategorie. Od té doby v nás s každou další zprávou roste napětí, kdy už nám konečně představí finální kus. Tomu ostatně nasvědčoval už téměř nemaskovaný prototyp, první oficiální video a nakonec i únik odhaleného vozu při natáčení dalšího snímku. Bohužel, o produkční verzi ani tentokrát nešlo, jedná se totiž o předprodukční podobu číslo dvě.
V Paříži zkrátka jen pokračuje cesta k sériové výrobě, ke kusu, jenž se má stát podle lidí z vývoje tou nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu, která položí na lopatky i Mégane RS 275 Trophy-R. Prvním překvapením je modrá barva s červenými a černými akcenty, jimž dosud předcházely verze oděné jen do červené karoserie. Po stránce vzhledu však už ničím v zásadě nepřekvapuje, a tak na svém místě zůstal i komplikovanější zadní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku, dvacetipalcová kola, přes která prosvítá brzdová soustava Brembo, i čtveřice výfuků s difuzorem.
Pod kapotou se nachází zcela nový dvoulitr i-VTEC s turbodmychadlem z nové řady motorů Earth Dreams Technology a výkonem „přes 280 koní“. Novinkou je však prohlášení, že ve finále vůz dostane minimálně 304 koní a 407 Nm točivého momentu, jenž má být řidiči k dispozici od dvou tisíc otáček, přičemž se dokáže vytočit až k sedmi tisícovkám. Nebude přitom mít žádné problémy s vyhověním emisní normě Euro 6.
Honda nám slibuje senzační jízdní zážitky, kterým se údajně nevyrovná ani žádný z jeho předchůdců a z hlediska dynamiky, výkonu, odezvy na plyn má předčít navzdory přeplňování dokonce i legendární NSX. Type-R tak zahájí novou éru výkonných modelů značky, později ho doplní právě hybridní nástupce posledního zmiňovaného modelu. Velmi pozitivní zprávou je použití šestistupňové manuální převodovky v základní výbavě, čímž chtěli konstruktéři zajistit maximální spojení vozu s řidičem. To prý aby mohl při nájezdu do zatáčky přesně podle gusta jít například z pětky na trojku. I s touto volbou bude vůz schopný zrychlit na stokilometrovou rychlost do šesti sekund.
Kromě toho se bude na volantu nacházet magické tlačítko +R, jehož aktivací vůz citelně ztuhne a bude mnohem agilnější než v základním nastavení. Stane se tak prostřednictvím adaptivních tlumičů a jejich čtyřstupňového systému Adaptive Damper, posilovače řízení a sportovnější mapy řídicí jednotky. Už v základním nastavení však nebude nouze o rychlé změny směru z teritoria sportovních vozů, avšak po stisknutí +R se prý změní v doslova extrémní nástroj pro všechny nadšence a milovníky závodních tratí.
Novinkou se stane i systém zamezující jevu zvanému torque steer, který se projevuje taháním za volant při akceleraci. Na starost ho bude mít speciální osa řízení s dvojicí dodatečných čepů, což znamená mechanické řešení podobné tomu ve Focusu RS. Ještě dodejme, že novinka chystaná pro Paříž bude o tři centimetry snížená oproti všem běžným Civicům a vyniká také jednoznačně zdařilejší aerodynamikou i lepším přítlakem. Teď už jen doufejme, že produkční vůz bude vznikat v britském Swindonu opravdu už od příštího roku.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.








Honda Civic Type-R v modré je dalším předprodukčním kusem pro výstavu, Honda si prý dává záležet, aby s ní byla na Nordschleife nejrychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před hodinouUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva