Honda Civic Type-R 2015: japonský hot hatch má dostat až 300 turbokoní

Příští Type-R stoprocentně dorazí s turbodmychadlem, ovladatelnost a odezvu plynu prý obšlehne od vozů WTCC. V showroomech ho doplní i hybridy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic Type-R 2015: japonský hot hatch má dostat až 300 turbokoní

26.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Civic Type-R 2015: japonský hot hatch má dostat až 300 turbokoní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příští Type-R stoprocentně dorazí s turbodmychadlem, ovladatelnost a odezvu plynu prý obšlehne od vozů WTCC. V showroomech ho doplní i hybridy.

Ve včerejším článku o novém Citroënu C-Elysée WTCC jsme jen tak lehce naťukli, že do mistrovství cestovních vozů vstupuje od příštího roku i japonská Honda. Její speciál by přitom měl mít k chystanému ostrému hatchbacku Civic Type-R blíže, než se původně zdálo. Ovladatelnost a odezva plynového pedálu pro silniční model totiž mají být vyvíjeny podle stejného mustru jako pro ten závodní, neboť cílem není nic jiného než nejlepší čas na Severní smyčce německého Nürburgringu. Ten by tak klidně mohl zamířit až pod hranici osmi minut.

Kromě stabilního podvozku a komunikativního řízení by k dané záležitosti měl přispět i výkon, který 200 koní poslední generaci staví do role hodně spráskaného stáda. Podle Davea Hodgettse, šéfa britského zastoupení Hondy by totiž minimem mělo být 265 koní. Počítat ale můžeme spíše s větší silou, neboť cílem inženýrů je rovná třístovka. Tedy mnohem větší výkon, než jaký nabízí třeba VW Golf GTI nebo i více než ze svého dvoulitru doluje Opel Astra OPC.

Ještě zajímavější než síla motoru je ale samotná pohonná jednotka. Přeplňování se sice nevyhneme, objem 1,6 l ovšem klidně může stoupnout. A to až k předchozím dvěma litrům. Jistotu bychom přitom mohli mít již letos na podzim, kdy ve zmiňovaném Zeleném peklu začne maskovaný prototyp obkružovat jedno kolo za druhým. Do prodeje by pak měl dorazit někdy v průběhu roku 2015.

Podle Hodgettse ale Civic Type-R rozhodně nebude jediným sportovním modelem Hondy, neboť značka chce výkonných verzí daleko více. Pokaždé by přitom měly tvořit pověstnou třešinku na dortu dané řady, což zřejmě bude platit o chystaném kompaktním SUV. To by mohlo dorazit ještě dříve než „CTR“, přičemž používat má upravenou platformu Hondy Jazz. Na trhu se pak postaví Nissanu Juke.

Mimo to japonská automobilka pro rok 2015 počítá s modelem poháněným vodíkem, ve stejné době dorazí i záplava hybridů. A to s jedním, dvěma či dokonce třemi elektromotory, kdy kupříkladu prostřední kombinaci dostane supersport NSX. Ten sice asi rekordy v prodejích neudělá, právě vyšší odbyt ovšem za všemi novinkami značky stojí - Honda by totiž velmi ráda do roku 2017 navýšila své celkové prodeje o 60 % ze stávajících 23,9 milionů vozů na 39 milionů.


Honda Civic Type-R 2015: japonský hot hatch má dostat až 300 turbokoní - 1 - Honda Civic Type-R 2015 render 01Honda Civic Type-R 2015: japonský hot hatch má dostat až 300 turbokoní - 2 - Honda Civic Type-R 2015 render 02
Příští Honda Civic Type-R nabídne minimálně 265 koní, spíše se ale počítá s ještě vyšší hodnotou, pro kterou by hranice 300 kobyl nemusela být konečnou

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.