Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut
19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonci prý již nyní poslali Mégane RS do říše vzpomínek. CTR má dostat 300 koní na 1 330 kg.
Do příchodu nové Hondy Civic Type-R ještě nějaký ten pátek chybí, japonská automobilka však některé zahraniční kolegy pozvala již nyní na předváděcí jízdy v prototypech. Díky tomu zde máme celou řadu nových informací, kterým vévodí přibližný čas ze Severní smyčky Nürburgringu. Asi nepřekvapí, že jeho přesnou míru nám Honda odmítá sdělit - přeci jen vývoj ještě nebyl ukončen a tak bude možné ještě pár sekund srazit. Na otázku, zda byl splněn plán, ovšem inženýři značky odpovídají s úsměvem.
Než se dostaneme ke konkrétním vyjádřením, je nejprve třeba zmíněný plán konkretizovat. Tak tedy, Honda by velmi ráda Zelené peklo obkroužila rychleji než dosavadní držitel rekordu mezi modely s pohonem předních kol, Renault Mégane RS 265 Trophy. Ten necelých jednadvacet kilometrů Severní smyčky zvládl za 8:07.97, čímž je časový rámec jasně dán, Honda by ale ráda okruh deklasovala rovnou pod osm minut.
Povedlo se? Jistotu nemáme, šéfinženýr Suehiro Hasshi ovšem tuto možnost naznačuje, když říká, že máme „použít svou představivost“. To by ovšem znamenalo, že nový „CTR“ je na Ringu stejně rychlý či dokonce ještě rychlejší než dnes již legendární Honda NSX-R, tTedy supersport s hmotností 1 230 kg, na vývoji jehož podvozku se podílel Ayrton Senna, a který dokázal deklasovat i Ferrari té doby.
Budoucnost japonského hot hatche je tedy velmi slibná, i přes odklon od atmosférického motoru, který nahradí dvoulitr VTEC Turbo. Jeho výkon má přitom podle automobilky činit více než 280 koní, což si podle jednoho z inženýrů máme přeložit jako minimálně třístovku. Honda totiž mnohem více cílí na auta jako Mercedes-Benz A 45 AMG než na Mégane RS, a to navzdory pohonu předních kol.
Tento výkon by přitom měl bez potíží zvládat podvozek, který bude oproti standardnímu hatchvacku snížen a přitvrzen. Kromě toho je pak jistotou širší rozchod 19palcových kol, za kterými se budou skrývat brzdy Brembo. Překvapivý je přitom krok Hondy mimo soudobé trendy, který počítá pouze se šestistupňovým manuálem - automat s pádly pod volantem tak nebude figurovat ani v příplatkové výbavě.
Důvodem tohoto rozhodnutí je podle Hassiho „mnohem větší zábava“, což můžeme pouze kvitovat. Přičemž jen sportovností ostrý hatchback žít nemá, použitelný prý bude i během normální jízdy na normální silnici, proto také bylo údajně zamezeno přenosu projevů hnacích sil do řízení. Implementace turba však na druhou stranu rovněž lehce otupila přímočarost plynového pedálu i zvuk motoru.
Stránku pozitiv má naopak zastupovat řízení s extrémně rychlou odezvou a ideální vyvážení vozu. Samotná hmotnost je ovšem prozatím otázkou, stejně jako finální vzhled. Přeci jen, do zahájení prodeje zbývá ještě 18 měsíců, během kterých se může mnohé stát. Doufáme však, že v rámci hmotnosti můžeme u odhadovaných 1 330 kil počítat pouze s redukcí. V takovém případě by totiž šlo dolů i předběžné zrychlení z klidu na stovku za 5,8 sekundy.
Nová Honda Civic Type-R prý jako prototyp již deklasovala Severní smyčku. Přesný čas však značka momentálně tají
Zdroje: Honda, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB