Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Tourer 2014: sériové kombi je venku, kufrem vážně překonává Octavii
11.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Že největší kufr mezi kompakty musí mít Octavie Combi? Civic Tourer zaběhlé pořádky mění.
Věděli jsme, že tohle auto přijde, vzhledem k horečné „upoutávkové aktivitě” Hondy v posledních týdnech jsme ale nečekali, že jej plně odhalí už před polovinou srpna. Svou formální veřejnou premiéru si totiž Honda Civic Tourer 2014 odbude až na frankfurtském autosalonu, Japonci ale buď nechtějí sdílet přeplněný mediální prostor posledních předfrankfurtských týdnů s dalšími automobilkami, nebo nechtějí otálet s náběhem výroby. A tak si svou malou-velkou premiéru uspořádali už nyní.
Důvody tohoto kroku se ale nemá smysl zabývat, raději se rovnou podívejme na samotné auto. O tom už jsme věděli kde co - jednak jsme tušili jeho vzhled díky ženevskému konceptu, ale věděli jsme také leccos o technice a pro české čtenáře byl jistě zajímavý i slib Hondy, že její nový kombík nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi. Český kompakt přitom roky platí za to nej ve své třídě a máme i pocit, že s poslední generací se škodovka až trochu mírnila, když mu nadělila „jen” 610 litrů objemu pro zavazadla, tedy nepodstatně méně výchozímu liftbacku. Svého času to na titul krále třídy stačilo, po Frankfurtu už to stačit nebude.
Civic Tourer se totiž od už dobře známého hatchbacku liší pochopitelně hlavně řešení zadní části a Honda jí evidentně věnovala mimořádnou pozornost. A tak se pojďme podívat především na ni.
Po stránce designové automobilka značně ubrala z dramatických kontur kompaktu a nahradila je sice stejně laděnými, ale podstatně krabicovitějšími křivkami. Ty tam jsou line ladně obtékající záď, Civic Touret působí dojmem, jako když parta chlapů pořádně zatáhla za záď hatche a prostě jej prodloužila. Chlapi tahali pořádně, neboť záď se protáhla o plných 235 mm, rozvor náprav přitom zůstal totožný Za zadní nápravou tak vozu přebývá masivní 1 040 mm, více než jeden metr a jsme docela zvědavi, co to udělá s jízdními vlastnostmi při plně naloženém kufru.
Evidentně to bez dodatečných úprav nic světoborného nebylo, a právě proto vůz dostal ve standardu adaptivní tlumiče (ADS - Adaptive Damper System) pro zadní osu. Jak je patrné i z jednoho z přiložených snímků, disponují třemi režimy (Dynamic, Comfort, Normal) a jejich zaměření vám asi bude zřejmé už z jejich názvů. Honda říká, že s tímto řešením v základu Tourer nemá žádný problém s jakýmkoli jízdním stylem, platnost tohoto tvrzení si ale ověříme nejdříve při prvním svezení.
Ale nechoďme už kolem horké kaše a skočme přímo do ní. Samotný zavazadelník je totiž do značné míry unikát, a to nejen svým objemem 624 litrů v základním uspořádání. To sice není o tolik více než u Octavie, zajímavé ale je, jak Honda tohoto výsledku dosáhla - nebylo to jen značným prodloužením karoserie, ale i využitím u Civicu standardního umístění palivové nádrže pod předními sedadly a tedy značným snížením podlahy vozu. Dolů šla též nakládací hrana (oproti hatchi o plných 137 mm, nakládají hrana je tak jen 56,5 centimetru nad zemí) a vůz si pochopitelně ponechal svá magická sedadla. Sice mu chybí dopředu sklopné opěradlo sedadla spoluejzdce, i tak ale uveze předměty dlouhé až 1,8 metru a automobilka říká, že do „kufru” snadno dáte dvě plnohodnotná horská kola naráz.
Jak moc vám tyto vlastnosti imponují, budete jistě nejlépe vědět sami, my už jen dodáme, že ostatní rozměry vozu krom zmíněné délky se nezměnily (kombík tedy měří 4 520 x 1 770 x 1 440 mm a se zmíněnými sklopenými sedadly nabídne nejvíce 1 668 litrů objemu pro zavazadla. To je o něco méně než u Octavie Combi, i tak jde ale o druhou nejlepší hodnotu ve třídě před Golfem VII Variant nebo novým Seatem Leon ST.
Po stránce motorické bude vůz k mání zprvu jen s benzinovou jedna-osmičkou nebo novým dieselem 1,6 i-DTEC a manuálními či automatickými převodovkami, o příchodu dalších verzí na trh zřejmě rozhodne zájem zákazníků o ty výchozí. Novinka bude vyráběna ve Velké Británii pouze pro Evropu a první zákazníci by se měli svých vozů dočkat začátkem příštího roku. Jsme docela zvědavi, jestli škodovka do té doby nezapracuje na mírných úpravách zavazadelníku svého kombi, druhý přece nechce být nikdo...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Mnoho barevných variací nová Honda Civic Tourer ve Frankfurtu nepředvedla
Honda Civic Tourer v sériové verzi oproti konceptu poněkud zhrubla, zavazadelník má ale monstrózní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 37 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch