Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2017: nový hatchback pro Evropu se rýsuje, dorazí ještě letos
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského pětidvířka bude globálním modelem. Počítá s novou platformou, nezávislou zadní nápravou a přeplňovanými tříválci či čtyřválci.
Již mnohokrát jsme na stránkách Autoforum.cz zmínili - a dnes tato smutná pravda zazní rovněž - že Honda aktuálně nemá na Starém kontinentu na růžích ustláno. Její tržní podíl poklesl na pouhé jedno procento, což má značnou spojitost hlavně s omezenou nabídkou. Nejspíše i z toho důvodu Japonci přidali na tempu v rámci vývoje nové generace modelu Civic, který se na evropských trzích má objevit ještě letos, nikoliv až příští rok, jak naznačovaly původní informace.
Výrobu hatchbacku dostane na starosti továrnu v britském Swindonu, jejíž roční kapacita dosahuje 250 tisíc exemplářů. Od roku 2009 je však značně předimenzovaná, neboť kupříkladu loni zde bylo vyrobeno pouze 119 tisíc kusů Civic a Hondy CR-V. Japonská automobilka však i přesto tento handicap do zařízení investovala 200 milionů liber (cca 7,2 mld. Kč), aby montážní linky byly na příchod nové generace plně připraveny.
Jelikož Honda aktuálně najela na strategii globálních modelů, bude se ve Swindonu montovat hatchback pro celý svět. CR-V se pro změnu přesunulo do Kanady, jeho osud však aktuálně necháme stranou. Místo toho se budeme soustředit jen na Civic, který kvůli oné strategii opustí aktuální koncepci palivové nádrže namontované pod předními sedadly, díky níž se stávající generace mohla pochlubit hlubokým zavazadelníkem.
Očekávat místo toho máme novou platformu, která navýší tuhost o 25 procent. Zároveň je s ní spojena nezávislá zadní náprava usazená na separátním pomocném rámu, jenž nahradí dosavadní torzní příčku. Pod kapotou se pak objeví pouze maloobjemové a přeplňované motory, přičemž turbodiesely bude zastupovat pouze 1,6litrový čtyřválec. Širší nabídka se ovšem čeká u „vonnějších výparů“.
Aktuálně je již jisté, že základ nabídky bude zformován litrovým tříválcem, který by měl produkovat okolo 130 koní a méně než 99 gramů CO2 na kilometr. Tato přeplňovaná pohonná jednotka přitom nahradí atmosférickou jedna-osmu. Doplněna pak bude 1,5litrovým čtyřválcem, jemuž turbo v zámoří dopomáhá k 175 koním. Na Starý kontinent by ovšem měla dorazit i varianta s nižším výkonem.
Po stránce designové se pak Honda chce držet více při zemi než u stávajícího provedení, a to jak po stránce exteriérové, tak interiérové. Uvnitř se ovšem uvažuje u usazení cestujících blíže k podlaze, čímž by byl navýšen prostor pro hlavu. Mimo to máme očekávat také pozitivní posun stran kvality materiálů, odhlučnění a vibrací.
Nic bližšího prozatím není známo, poslední zmínku tak věnujeme kombíku. Ten by s ohledem na onu globální strategii nejspíše již neměl být součástí nabídky, nicméně poslední slovo nejspíše bude mít prodejní oddělení. To ale zatím stále ještě sčítá výsledky za loňský rok, pročež na tiskovou zprávu budeme muset ještě chvíli čekat.
Nová generace evropské Hondy Civic se již ukázala na neoficiální ilustraci
Po technické stránce bude vůz do značné míry vycházet z americké varianty
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 2 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejčtenější články
- Palác padlého syrského prezidenta Asada skrýval i rozsáhlou sbírku superaut, v lecčem si nezadá s kolekcí sultána Bruneje
10.12.2024 - VW trvá na zavírání továren a snižování mezd. Stávkuje ještě víc lidí, další kolo jednání s odbory skončilo patem
10.12.2024 - Čínský výrobce mobilů poprvé ukázal auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda. Půjde o další hit
10.12.2024 - Německo to dokázalo, slaví rekordní výrobu elektromobilů. Problém je jen v tom, že je skoro nikdo nekupuje
10.12.2024 - Po krachu všech pěti svých dosavadní firem rozjíždí Henrik Fisker šestou, zastaví ho už asi jenom ta s kosou
10.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva