Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2017: desátá generace bude líbivější a prostornější
13.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má vrátit Hondu v Evropě zpět do hry. Základní modely dostanou malé motory, Type-R se vrátí s dvoulitrem a více než 350 koňmi.
Honda Civic v posledních letech na Starém kontinentu ztrácí pevnou půdu pod nohama. Zatímco ještě v roce 2007 bylo na evropských trzích prodáno 120 799 exemplářů, loni značka dosáhla pouze 42 035 registrací. A obdobně na tom byla i předloni a rok předtím. Zájem o osmou generaci byl tedy třikrát vyšší než o stávající generaci devátou, která se nemůže pochlubit zrovna působivým designem. To jsme ostatně zmínili i v testu verze Type-R, jež se prapodivné tvary snažila alespoň trochu vylepšit všemožnými spoilery a mohutným zadním křídlem.
Není tedy divu, že vedení značky bije na poplach a hodlá evropské zákazníky získat zpět. Pomoci mu v tom má desátá generace, která se ukáže v roce 2017. Jistý náznak věcí budoucích jsme přitom dostali již letos, kdy se na dubnovém autosalonu v New Yorku ukázalo koncepční kupé. Tato karosářská verze sice na Starý kontinent nedorazí (stejně jako sedan), nicméně s agresivnějším a oku Evropana milejším designem počítat můžeme.
Nový hatchback (a posléze i praktičtější Tourer, který dorazí v roce 2018) tedy dostane dynamicky stylizovanou příď s úzkými světlomety a prominentním znakem Hondy. Z profilu by i přes čtveřici dveří měl připomínat zmiňované kupé, k čemuž napomůže i výrazně zaoblená střecha. Záď společně s koncovými lampami pak bude lehce odkazovat na styl, ve kterém je vyveden stávající Civic.
Uvnitř by novinka měla působit vyspělejším dojmem, přičemž do vínku dostane rozměrný centrální dotykový displej. I tak bude možné některé funkce ovládat za pomoci tlačítek, těch však oproti současnosti ubude. Posíleny naopak budou bezpečnostní technologie, se kterými se Honda chce vyšvihnout na špičku segmentu. Nic konkrétního však v tomto ohledu nezaznělo.
Přesunout se můžeme pod povrch, kde máme očekávat novou platformu. S ní je spojeno více místa v kabině, zvláště pak na zadních sedadlech. A nejspíše také nižší hmotnost, díky které Honda osadí motorový prostor méně objemnými agregáty. Tedy především 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem i-VTEC a 1,6litrovým turbodieselem. K mání pak bude šestistupňový manuál nebo CVT.
Vrchol řady bude i nadále tvořit verze Type-R, která dorazí o trochu později než standardní modely a z přeplňovaného dvoulitru vydoluje přes 350 koní. Výroba všech variant pro Evropu se pak bude odehrávat v továrně v britském Swindonu, do které Honda napumpovala více než 200 milionů liber (cca 7,6 miliardy korun). Počítat bychom tedy měli rovněž se zlepšením kvality.
Desátá generace Hondy Civic se ukázala na neoficiálních ilustracích...
...které vycházejí z newyorského konceptu i snímků špionážních fotografů
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva