Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2013: americký facelift pro sedan i kupé v detailech
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 100 foto, videa) Devátá generace se po 18 měsících změnila zvenčí i zevnitř. Nabízí lepší materiály, upravenou techniku, má být i zábavnější.
Již před nějakými dvěma týdny jsme se podivovali nad záměrem Hondy představit na autosalonu v Los Angeles facelift modelové řady Civic. Jeho devátá generace se totiž ve Spojených státech začala prodávat teprve na počátku loňského roku a i přes četné výtky okamžitě zaznamenala úspěch u zákazníků. S 234 029 prodanými exempláři (počítáno do září) dokonce novinka překonala svého předchůdce o 40 procent a stala se šestým nejžádanějším vozem Ameriky. Nicméně, jak si Honda předsevzala, tak se i stalo. Na stánku značky v L.A. tak aktuálně lze najít omlazený sedan i kupé.
Po stránce designové se toho přitom mnoho nezměnilo. V tomto směru by si možná pár revizí zasloužila spíše evropská verze, ta však prozatím pokračuje v nezměněné formě. Zda ji to bude stačit k udržení alespoň dosavadní popularity, to se teprve uvidí, u amerického modelu lze ale počítat s tím, že i tak minoritní změny jako černá maska, lépe tvarovaná kapota, nová koncová světla a zadní nárazník povedou k ještě většímu zájmu kupujících.
Daleko více úprav provedla Honda pod kabátem, což se netýká pouze interiéru, ale i samotného podvozku. Tužší jsou tak nejen pružiny, ale i přední a zadní stabilizátor. Překalibrováno bylo řízení, o 20 mm na celkových 282 mm pak byly zvětšeny kotouče předních brzd u modelů vybavených automatickou převodovkou. Mimo to Civic dostal i tužší přední pomocný rám, tlustší okna a lepší tlumení, díky čemuž nyní do kabiny proniká méně hluku i vibrací.
Kabina faceliftovaného modelu pak dostala větší množství měkčených materiálů, kvalitnější je i čalounění stropu a koberečky. Výplní (a nikoliv holého plechu) se pak dočkal i vnitřek víka zavazadelníku. Mimo to Honda o trochu navýšila pozici volantu, což souvisí se zlepšením bezpečnosti. Tu má přitom na starosti také systém varující před kolizí s vpředu jedoucími vozidly, technologie varující před nežádoucím vyjetím z pruhu, stabilizační a trakční kontrola VSA či ABS.
Po stránce motorové je Civic kupé i sedan k dispozici s 1,8litrovým čtyřválcem i-VTEC o výkonu 140 koní, který lze spřáhnout s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem. Dopřát si ovšem můžete i verzi tohoto motoru, která spaluje plyn. Naladěna je ovšem pouze na 110 koní. Hybridní verze pak kombinuje 1,5litrový čtyřválec s elektromotorem IMA, přičemž podle norem by měla vyžadovat jen 6,4 l paliva na každých 100 km.
Vrcholnou motorizací je pak 2,4litrový čtyřválec, který na přední kola vysílá 201 koní skrze automat se šesti rychlostmi. Dopřát si jej ovšem můžete pouze ve výbavě Si. Mimo to jsou ovšem k dispozici i úrovně L, EX a EX-L. Ta nejlepší přitom nabízí navigaci, zpětnou kameru s vícero pohledy, 16GB vnitřní paměť, Blueetooth, port USB nebo připojení pro iPhone.
Ceny faceliftované verze v USA startují na částce 18 165 USD (cca 345 000 Kč), za kterou je k dispozici sedan. Jestli se některé z těchto provedení někdy nějak objeví i na Starém kontinentu, je zatím otázkou, v případě základního provedení sedanu to ale přinejmenším nelze vyloučit.
Honda Civic deváté generace dostala v Americe opravdu pořádný facelift, který se zaměřil na vzhled, výbavu i bezpečnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus