Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2013: americký facelift pro sedan i kupé v detailech
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 100 foto, videa) Devátá generace se po 18 měsících změnila zvenčí i zevnitř. Nabízí lepší materiály, upravenou techniku, má být i zábavnější.
Již před nějakými dvěma týdny jsme se podivovali nad záměrem Hondy představit na autosalonu v Los Angeles facelift modelové řady Civic. Jeho devátá generace se totiž ve Spojených státech začala prodávat teprve na počátku loňského roku a i přes četné výtky okamžitě zaznamenala úspěch u zákazníků. S 234 029 prodanými exempláři (počítáno do září) dokonce novinka překonala svého předchůdce o 40 procent a stala se šestým nejžádanějším vozem Ameriky. Nicméně, jak si Honda předsevzala, tak se i stalo. Na stánku značky v L.A. tak aktuálně lze najít omlazený sedan i kupé.
Po stránce designové se toho přitom mnoho nezměnilo. V tomto směru by si možná pár revizí zasloužila spíše evropská verze, ta však prozatím pokračuje v nezměněné formě. Zda ji to bude stačit k udržení alespoň dosavadní popularity, to se teprve uvidí, u amerického modelu lze ale počítat s tím, že i tak minoritní změny jako černá maska, lépe tvarovaná kapota, nová koncová světla a zadní nárazník povedou k ještě většímu zájmu kupujících.
Daleko více úprav provedla Honda pod kabátem, což se netýká pouze interiéru, ale i samotného podvozku. Tužší jsou tak nejen pružiny, ale i přední a zadní stabilizátor. Překalibrováno bylo řízení, o 20 mm na celkových 282 mm pak byly zvětšeny kotouče předních brzd u modelů vybavených automatickou převodovkou. Mimo to Civic dostal i tužší přední pomocný rám, tlustší okna a lepší tlumení, díky čemuž nyní do kabiny proniká méně hluku i vibrací.
Kabina faceliftovaného modelu pak dostala větší množství měkčených materiálů, kvalitnější je i čalounění stropu a koberečky. Výplní (a nikoliv holého plechu) se pak dočkal i vnitřek víka zavazadelníku. Mimo to Honda o trochu navýšila pozici volantu, což souvisí se zlepšením bezpečnosti. Tu má přitom na starosti také systém varující před kolizí s vpředu jedoucími vozidly, technologie varující před nežádoucím vyjetím z pruhu, stabilizační a trakční kontrola VSA či ABS.
Po stránce motorové je Civic kupé i sedan k dispozici s 1,8litrovým čtyřválcem i-VTEC o výkonu 140 koní, který lze spřáhnout s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem. Dopřát si ovšem můžete i verzi tohoto motoru, která spaluje plyn. Naladěna je ovšem pouze na 110 koní. Hybridní verze pak kombinuje 1,5litrový čtyřválec s elektromotorem IMA, přičemž podle norem by měla vyžadovat jen 6,4 l paliva na každých 100 km.
Vrcholnou motorizací je pak 2,4litrový čtyřválec, který na přední kola vysílá 201 koní skrze automat se šesti rychlostmi. Dopřát si jej ovšem můžete pouze ve výbavě Si. Mimo to jsou ovšem k dispozici i úrovně L, EX a EX-L. Ta nejlepší přitom nabízí navigaci, zpětnou kameru s vícero pohledy, 16GB vnitřní paměť, Blueetooth, port USB nebo připojení pro iPhone.
Ceny faceliftované verze v USA startují na částce 18 165 USD (cca 345 000 Kč), za kterou je k dispozici sedan. Jestli se některé z těchto provedení někdy nějak objeví i na Starém kontinentu, je zatím otázkou, v případě základního provedení sedanu to ale přinejmenším nelze vyloučit.








































































































Honda Civic deváté generace dostala v Americe opravdu pořádný facelift, který se zaměřil na vzhled, výbavu i bezpečnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva