Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda chce zastavit svůj propad v Evropě, sází na HR-V a facelift CR-V
10.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka si od nového SUV hodně slibuje. Většímu modelu pak dodá 1,6litrový diesel se 160 koňmi.
Zatímco za oceánem prodeje značky Honda rostou nepřetržitě již šestým rokem, evropská nabídka není ani tak k smíchu, jako spíše k pláči. Vědomo si je toho i vedení automobilky, které musí se slzou v oku sledovat, jak se kdysi třetí největší asijský výrobce po Toyotě a Nissanu stal pouhým okrajovým hráčem. Od roku 2007 totiž registrace poklesly o více než polovinu. Reputaci a zároveň i obchodní výsledky by značce měly pomoci vylepšit jak nové modely, tak i reorganizace evropské divize značky.
„Na nový produkt jsme čekali celé oky, a konečně je tady,“ uvedl šéf evropského prodejního oddělení Philip Ross. A zároveň dodal, že Honda je konečně v lepší finanční situaci, neboť navzdory poklesu prodejů se v posledním roce povedlo dosáhnout zisku. Ten by měl v příštích letech narůst díky zmiňované novince, kterou není nic jiného než crossover HR-V. Ten se v Japonsku prodává pod názvem Vezel, přičemž zájem o něj předčil veškerá očekávání.
Honda přitom s podobným úspěchem počítá na Starém kontinentu, kam se název HR-V vrací po osmi letech. Značce má přinést řadu nových zákazníků, zvláště těch mladších. Důvodem je přitom ten fakt, že crossover bude nabízen v segmentu, jehož prodeje se mají z letošních 500 000 exemplářů navýšit na dvojnásobek v roce 2020. Stále přitom mluvíme jen o evropských, nikoliv o globálních trzích. V takovém případě bude očekávaný odbyt ještě vyšší.
Ross sice odmítl jakkoliv upřesnit plány značky, podle společnosti IHS Automotive, která stojí za výše zmíněným odhadem, by ale Honda mohla od roku 2016 prodávat nějakých 30 000 kusů modelu HR-V ročně. Díky tomu by se novinka stala třetím nejúspěšnějším vozem značky po větším SUV CR-V a hatchbacku Civic. Je však otázkou, zda v mezičase pořadím nezamíchá Civic ve verzi kombi.
HR-V ovšem není jedinou novinkou, se kterou značka počítá. V příštím roce by totiž měla dorazit také nová generace Hondy Jazz a také přepracované CR-V. To pod kapotu dostane devítistupňovou automatickou převodovku od německého dodavatele ZF, se kterou dorazí snížení spotřeby. Mimo to pak SUV nahradí 2,2litrový diesel 1,6litrovým motorem, jehož výkon naroste na 160 koní.
Tato trojka by pak automobilce měla pomoci k návratu na výsluní. V roce 2007 totiž Honda v Evropě prodala 313 484 nových aut, což odpovídalo dvouprocentnímu podílu na trhu. Loni však registrace činily jen 139 712 exemplářů, tedy 1,1 procenta z celkového koláče. Tato porce by pak v příštím roce měla narůst na 163 000 vozů, na rok 2018 se pak očekává překročení 200tisícové hranice.
Tím ale snahy značky vedoucí k vyššímu profitu nekončí, od nových modelů se ovšem nyní přesuneme k proklamované restrukturalizaci. Ta se týká zejména britské továrny ve Swindonu, jejíž kapacita zdaleka není naplno využita. Ačkoliv totiž dvě linky mohou produkovat až 250 000 kusů ročně, loni bylo vyrobeno jen 140 094 nových aut.
Honda proto již loni jednu výrobní linku zastavila, pročež došlo ke ztrátě 590 pracovních míst. Dalších 160 zaměstnanců pak přišlo o práci letos v březnu, když značka snížila počet směn ze tří na dvě. Nové HR-V přitom dané kapacity nenaplní, neboť vyráběno bude v Mexiku. To pochopitelně dává smysl, neboť montážní linky tak budou blíže zásadnímu trhu.
Honda HR-V je jedním z hlavních klíčů k úspěšné budoucnosti japonské značky na evropských trzích
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024 - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien