Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Accord PHEV: hybrid Hondy má 199 koní, za 2,35 l benzinu asi nepojede
6.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosud Honda užívala elektromotory spíše k výpomoci. Accord PHEV je ale schopen ujet čistě na elektřinu 24 km, baterie může mít dobité do hodiny.
Na nedávno představených skicách jsme se přesvědčili, že evropská verze Hondy Accord se nebude zas až tak výrazně lišit od té americké. Automobilka zřejmě jen prohodí pár záležitostí, bez kterých by nebyla možná homologace, a možná přidá i nové nárazníky uzpůsobené jinému tvaru registračních značek. Pár věcí se asi pozmění i v interiéru a motorovém prostoru, tím však odlišnosti budou končit.
Díky tomu můžeme alespoň věřit tomu, že po americkém debutu na počátku příštího roku se také na evropské silnice dostane Honda Accord PHEV. Tedy hybridní verze modelu schopná dobíjení ze zásuvky. Oproti předchozím pokusům značky na poli alternativního pohonu se přitom nejedná o tzv. mild hybrid, ale plnohodnotného zástupce typu plug-in, který dokáže ujet 16 až 24 km čistě na elektřinu.
Záleží samozřejmě na stavu baterií a také venkovních podmínkách, zmíněná hodnota ale přehnaná není - baterie nabízejí kapacitu 6,7 kWh, tedy ekvivalent asi 2,6 litru benzinu, a to na pár desítek kilometrů klidné jízdy stačit bude. Dobíjení je možné skrze regenerativní brzdění podobné systému, jaký užívá Jazz Hybrid, nebo přes konvenční zásuvku. Při napětí 120 voltů prý budete potřebovat tři hodiny, při dvojnásobné hodnotě pak necelou hodinu. Se zásuvkou, které jsou standardem u nás, to ale bude cht´t nějakou hodinku navíc.
S ohledem na tři jízdní režimy, kdy zvolit lze čistě jen zapřáhnutí dvoulitrového benzinového motoru i-VTEC Dreams Earth o výkonu 140 koní, není ale zásuvka nad levým předním kolem zas až tak podstatná. Do bodu B totiž můžete dorazit pouze za využití benzinu. V takovém případě ale raději nepočítejte s udávanou průměrnou spotřebou 2,35 l/100 km, která byla spočítán „amperovou metodou”, tedy úplným pominutím elektrické energie, která vůz počas jízdy poháněla. Prostým přičtením benzinového ekvivalentu oněch 6,7 kWh pak dojdeme k normované necelých 5 litrů benzinu na 100 km. I to je ambiciózní, u hybridu by to ale mohlo vyjít.
Co se týče výkonu, není hybridní Accord 2013 žádný slaboch. Po zapojení elektromotoru o vysokém výkonu 168 koní a zážehové jednotky s maximálně 139 koňmi (dohromady však produkuje celá soustava nejvýše „jen” 199 koní) auto určitě špatně nepojede, konkrétní data ale neznáme. Navíc je tu snížení hmotnosti pomocí hliníkové kapoty, jiný přední nárazník a 17palcová kovaná kola. Vhod přijde i snížení světlé výšky a „přilepení” zadního spoileru, jenž má za následek lepší aerodynamiku, však již kvitujeme.
Otázkou samozřejmě bude prodejnost. Accord PHEV bude muset nabídnout opravdu hodně, aby ospravedlnil navýšení ceny oproti standardu. A tím hodně nemyslíme navigaci s hlasovým ovládáním, adaptivní tempomat nebo bezklíčové otevírání a zamykání, které alespoň v Americe budou k dispozici ve standardu.
Honda Accord PHEV se pyšní odlehčením, lepší aerodynamikou a sportovními prvky, které mají napomoci nižší spotřebě. Kvůli tomu je zde i elektromotor o výkonu 168 koní, jehož baterie lze dobít do jedné hodiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 2 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 3 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 5 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 6 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.02. 15:22 - řidičBOB
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.