Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Accord Coupé 2012: zapomeňte i podeváté
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská značka odhalila podrobnosti a podobu nové generace severoamerického Accordu, o mnoho více toho ale neřekla.
Honda odhalila svou hlavní hvězdu detroitského autosalonu - koncept Acury NS-X - mezi prvními, takže v jejím stínu tak trochu zůstala další studie, která má k produkční podobě mnohem blíže. Jedná se o Accord Coupé, předzvěst nové deváté generace, avizované Japonci už před pár měsíci. Jak můžete vidět na fotografiích, k prvkům charakterizujícím každý správný koncept patří také zde velká kola, konkrétně dvacítky, spoustu klasického nebo matného chromu a výrazné nárazníky s opakujícím se motivem pětiúhelníku, přičemž tyto otvory vpředu obsahují LED a vzadu ukrývají koncovky výfuku.
Jen pro ilustraci nabízíme také snímky výběhového modelu, který je (především z profilu) novince náramně podobný, ačkoli Honda ubezpečuje, že se nejedná o žádný facelift, ale plnohodnotný nový model. Protože dosud nemáme detailnější informace o konstrukci podvozku nebo délku rozvoru, budeme Hondě prozatím věřit.
Coupé v Detroitě ale nezastupuje pouze sebe, ale více než naznačuje, jak by měl vypadat rovněž sedan. Podle Hondy budou vnější rozměry čtyřdveřové verze poněkud menší, nemělo by to mít ale negativní dopad na prostor pro posádku, a kromě toho se podle tvrzení automobilky znatelně sníží hmotnost, což se prý příjemně projeví na ovladatelnosti.
K rozjetí kupé i sedanu budou složit tři nové motory patřící do rodiny Earth Dreams. V prvním případě jde o zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru s přímým vstřikování a trochu nejasnými výkony. Honda uvádí výkon "vyšší než 184 koní" a točivý moment 240 newtonmetrů. S pohonnou jednotkou bude spojen buď šestistupňový manuál anebo no převodovka s plynule měnitelným převodem CVT.
Nejsilnějším agregátem v nabídce bude zážehový šestiválec 3,5 i-VTEC, o němž ale Honda prozradila ještě méně. Víme pouze to, že má mít oproti dosavadní jednotce stejného objemu "vyšší výkon i točivý moment" a k mání bude s novým šestistupňovým automatem nebo manuálem o stejném počtu kvaltů. Odcházející Accord Coupé měl 275 koní, a z tiskové zprávy o motorech Earth Dreams víme, že nová V6 bude někde na hranici 315 koní.
Pozoruhodný, ale opět neúplný obrázek si můžeme udělat také o zcela novém plug-in hybridním pohonu. Základem je zážehový čtyřválec 2,0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu ve spojení s bezestupňovou převodovkou E-CVT. Jeho výkon Honda neuvádí, nicméně říká, že jen doplňkový elektromotor má 163 koní, a to vůbec není málo (otázkou ale je, jestli se nejedná o omyl, minule Honda napsala tuto hodnotu ke spalovacímu motoru, takže nyní dost dobře netušíme, jak se věci mají).
Naopak kapacita akumulátorů je na plug-in hybrid relativně nízká, jen 6 kWh. Automobilka uvádí, že to bude podle způsobu jízdy stačit na 16 až 24 km a čistě v elektrickém režimu bude moci Accord jezdit nejvyšší rychlostí 100 km/h. Dobíjení potrvá z běžné zásuvky s napětím 240 V asi hodinu a půl, což tentokrát (docela překvapivě) není vysněná bajka.
Nový Accord se v obou karosářských verzích objeví v sériové podobě letos na podzim, ale Evropy se to naneštěstí asi netýká. Asi jste si stačili všimnout, že Accord Coupe se už pěkných pár let do Evropy nedováží a i v případě jeho deváté generace na něj zkrátka můžeme zapomenout. Náš Accord má stejné kořeny s Acurou TSX a nepředpokládáme, že by se na tom mělo něco změnit.
Honda ujišťuje, že devátá generace Accordu je zcela nová...
...proč to ale vypadá, že radikální invenci nepředvedl jen fotograf?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.