Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Accord 2013 dostala verzi Hybrid, dobíjecí PHEV jde do prodeje
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Accord do zásuvky se tedy již chvíli prodává v Americe, díky jeho dostupnosti v Japonsku si jej ale můžeme srovnat s dostupnější verzí Hybrid.
Ptáte se, kde je Evropa? Ta je v pozadí, nové generace Accordu se zatím nedočkala a je otázkou, kdy a zda vůbec se ju dočká. I proto se musíme spokojit s pohledy za hranice Starého kontinentu, kde Honda tomuto modelu věnuje podstatně více pozornosti. Standardní provedení je pochopitelně dávno v prodeji, dnes ale vaši pozornost zaměříme na hybridní verze.
Už dříve představené provedení PHEV aktuálně doplnila i varianta nazvaná Hybrid. Na dlouhé povídání ale její představení nedá - hybridní ústrojí totiž mají obě verze společné, když je pohání kombinace benzinového dvoulitru o výkonu 139 koní a elektromotoru naladěného na 169 koní, která dohromady vozu zajišťuje výkon až 199 koní. Vůz pouze používá menší Li-ion akumulátor, automobilka ale neupřesnila jeho kapacitu. Nejviditelnější odlišnosti tedy nastaly v případě vzhledu a nejlépe je vám vykreslí srovnání snímků v přiložené galerii.
Přesto je tu ještě pár rozdílů. Ačkoli se PHEV vyznačuje pouze větším paklíkem akumulátorů (6,7 kWh, ekvivalent asi 2,5 litru benzinu), papírový rozdíl mezi udávanou spotřebou obou aut se značně liší. V případě standardního hybridu by totiž v průměru měla činit 5 l/100 km, zatímco verze PHEV se má pohybovat za 1,9 až 2,24 l/100 km. Kdyby tohle byla dlouhodobě udržitelná realita, asi by se dala ospravedlnit i další velká odlišnost - v cenách. Hybrid totiž přijde v Japonsku v přepočtu na cca 728 000 Kč, na PHEV si ale musíte připravit 1 012 000 Kč. Přesnou situaci v Americe zatím neznáme, bude ale zřejmě velmi podobná - PHEV tam totiž „koštuje” 1 035 000 Kč.
Realita spotřeby paliva ale asi bude trochu jinde. Reálně bude u obou vozů nutně velmi podobná, neboť celkovou provozní efektivitu Accordu pouhá dobíjitelnost větších akumulátorů těžko zvýší na dvojnásobek, spíše ji vinou vyšší hmotnosti nezlepší vůbec. Ačkoli mimoevropské cykly měření spotřeby paliva nejsou na hybridy, zejména pak ty dobíjecí, tak hodné jako evropské normy, jenž elektrický vstup ignorují zcela, pořád ve výsledku znamenají podobnou přetvářku, kterou v Evropě proslavil Opel Ampera. Jednak nepočítají ekvivalent spotřeby benzinu férově a pak stále kalkulují, že každou jízdu budete zahajovat s plně nabitými akumulátory. A to zkrátka nemusí být pravda - jakmile se jednou PHEV vybije, bude jeho provozní efektivita pravděpodobně horší než u Hybridu. A těch 6,7 kWh kapacity „li-ionek” si dlouho užívat nebudete, sama Honda hovoří o 21 km.
Jinými slovy, cena PHEV potvrdila naše očekávaní, konec konců možná i kvůli ní přichází Honda s nabídkou klasického hybridu. Pokud už totiž takové auto chcete a připlácíte si za samotnou hybridní technologii, dalších 300 tisíc Kč za pouhou dobíjitelnost větších akumulátorů asi nedáte. Je totiž otázkou, zda vůbec existuje člověk s takovými jízdními zvyklostmi, kterému by se pouze o něco málo levnější plnění akumulátorů místo benzinové nádrže při tomto rozdílu v pořizovací ceně vyplatilo...














Honda Accord Hybrid je žhavou novinkou, v Zemi vycházejícího slunce se začala prodávat za tři čtvrtě milionu
Vrcholná hybridní verze s možností zapojení do zásuvky se v Americe již nějaký ten pátek prodává. Nyní je k mání také v Japonsku, a tak si můžeme spočítat i cenový rozdíl mezi ní a dostupnějším Hybridem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 6 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva