Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hliníkový Land Rover Defender už za 2 roky, v terénu prý předchůdce překoná
1.10.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Se jménem Defender dorazí celá rodina nových modelů, přičemž ve hře je dokonce výkonná verze od sportovní divize Special Vehicle Operations (SVO).
O Land Roveru Defender se v posledních měsících psalo už leccos. Proslýchalo se, že díky miliardám chemického impéria bude vzkříšena výroba původního modelu, což se nakonec nepotvrdilo, nebo že jeho nástupce nakonec bude vypadat jinak než koncept DC100 a již nebude tak ortodoxním offroadem.
Co se s britskou legendou nakonec stane a jak bude transformována její technika podle současných pravidel, zjistíme pravděpodobně až v příštích letech a pro pravověrné zastánce konzervativních hodnot to dost možná bude tvrdá rána. Každopádně, nejnovější informace týkající se připravovaného nástupce vypadají slibně.
Naznačuje to alespoň šéf uskupení Jaguar Land Rover Ralf Speth, který měl nedávno možnost vyzkoušet vývojový prototyp a do auta vkládá velké naděje. Tvrdí, že auto vypadá fantasticky a poté, co se projel, doslova přislíbil, že „konečný výsledek bude ještě schopnější než kultovní offroad, jenž nahradí“.
„Zkusil jsem testovací mulu a také jsem ji srovnal s konkurencí na silnici i v terénu, je senzační,“ nešetřil chválou Speth. Pochopitelně musíme brát do úvahy, že Speth jako jeden z otců nového Defenderu nebude své dítě veřejně pranýřovat, i kdyby nebyl spokojen, každopádně tímto jde se svou kůží na trh. Proto předpokládáme, že tuhle historku nevykládá pouze z povinnosti.
Jeho prohlášení potvrzuje nepřímo také zpoždění nového modelu. Dlouho se mluvilo o tom, že Land Rover hledá ten správný design, který by spojil minulé s budoucím a koncept DC100 do tohoto konceptu údajně nezapadal. A přestože se novinka v uvedené studii neshlédne, skutečným důvodem pozdržení prý bylo to, že se značka snažila vymyslet, jak přenést všestrannost a terénní schopnosti, které jsou jádrem Land Roveru, na vyvíjené auto.
Pokud vás zajímá, jaké základy budou podepírat nový Defender, odpověď vás možná překvapí. Land Rover sice musí šetřit a nemohl si dovolit vyvinout zcela samostatnou platformu, nicméně auto bude postaveno na přepracovaném hliníkovém šasi, které využívá také nová generace modelové řady Discovery či stávající modely Ranger Rover a Range Rover Sport. Šéf JLR potvrdil, že novinku nemáme spojovat s Discovery Sport či typem Evoque.
Zajímavé také je, že kromě základního Land Roveru Defender plánuje automobilka celou rodinu odvozených modelů a Gerry McGovern odpovědný za design navíc přiznal, že ve hře je dokonce sportovní varianta SVR. Tu by v případě potřeby postavila divize SVO (Special Vehicle Operations) jako odpověď na Mercedes-AMG G 63, která tomuto segmentu po stránce výkonů dominuje.
Ještě pravděpodobnější je pak drsnější model Defender SVX určený do nejtěžšího terénu a dost možná bude k mání i provedení SVA po vzoru nejluxusnějšího Range Roveru SVAutobiography. Vše za účelem vyrábět co nejvíce aut, protože jak přiznávají lidé z JLR, dotovat nový Defender si dovolit nemůžou.
Ralf Speth odmítl v rozhovoru konkretizovat datum uvedení nového Land Roveru na trh, předpokládá se ale, že se tak stane nejpozději v roce 2018 a nás tenhle rozvíjející se příběh začíná zajímat stále víc a víc. Pokud se shodneme, zůstaňte naladěni.
O designovém pojetí vozu se stále jen spekuluje, toto je jedna z možností
Nová generace Land Roveru Defender má být autentickým nástupcem svých předků a to nejen schopnostmi, ale i svým designem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch