Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky?

Produkční Tornantne by mělo být znakem záchrany malosériového německého výrobce. Oproti konceptu se v několika detailech liší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky?

18.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Produkční Tornantne by mělo být znakem záchrany malosériového německého výrobce. Oproti konceptu se v několika detailech liší.

Gumpert je zřejmě opravdu zachráněn a šlape na ještě větší obrátky než před finanční insolvencí, které v polovině letošního roku čelil. Ke čtyřem či pěti objednávkám modelu Apollo totiž musely dorazit peníze od tajemného investora. Pokud přiložené snímky nejsou staršího data vzniku, dočkáme v roce 2013 produkční verze konceptu Tornante, neboť právě tu zachycují. Vůz se přitom po loňské premiéře na autosalonu v Ženevě měl začít vyrábět již letos, špatná situace na většině světových trhů (s výjimkou Číny, kam se Gumpert po krachu jednání nedostal) ale nakonec rozhodla jinak.

Sériová verze se však oproti původnímu konceptu, na němž automobilka spolupracovala s karosárnou Carrozzeria Touring Superleggera, poněkud změnila. A to především v zadní části, kde chybí buclaté okno. Místo něj má produkční model žábry, které sice nemusejí znamenat ztrátu výhledu za sebe (jak dokázala třeba Tatra T87), ale novinku možná připraví alespoň o část 200 litrů zavazadlového prostoru. Na definitivní údaje si ale ještě musíme počkat, Tornante měl podle Gumpertu představovat praktičtější část nabídky značky.

Berme tato slova ale v kontextu s tím, co Gumpert dlouhodobě vyrábí, vozu bude tak jako tak vlastní v prvé řadě řidičské zaměření. Tomu by měly odpovídat i dynamické parametry - přesné údaje zatím nejsou k dispozici, koncept však v tomto ohledu sliboval přeplňovaný motor V8 o výkonu 700 koní, nejvyšší rychlost přes 300 km/h, pohon zadních kol a šestistupňovou sekvenční převodovku s pádly pod volantem.

Při pohledu na úpravy provedené na designu, které kromě snížené zádě zahrnují i vylepšený přední spoiler, by ovšem produkční verze mohla být nakonec ještě rychlejší. Původní tiskové prohlášení Gumpertu navíc slibovalo alternativní pohonnou jednotku, dorazit by tak mohl i výkonnější agregát. Či pravý opak s menším výkonem, který by doprovázela nižší cena.

To všechno se ještě uvidí - pokud jde o únik aktuálních fotografií, pak se sám Gumpert jistě co nevidět pochlubí nejen jimi, ale i technickými podrobnostmi.


Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky? - 1 - Gumpert Tornante produkcni verze unik 01Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky? - 2 - Gumpert Tornante produkcni verze unik 02Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky? - 3 - Gumpert Tornante produkcni verze unik 03Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky? - 4 - Gumpert Tornante produkcni verze unik 04Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky? - 5 - Gumpert Tornante produkcni verze unik 05Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky? - 6 - Gumpert Tornante produkcni verze unik 06Gumpert Tornante: unikly snímky sériové verze, je Gumpert definitivně zpátky? - 7 - Gumpert Tornante produkcni verze unik 07
Kolegům z magazínu WorldCarFans se podařilo získat sadu fotografií produkční verze Gumpertu Tornante. Jak je vidno, oproti konceptu se v několika detailech liší

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.