Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely
6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Apollo S dostalo výkon 750 koní, s nímž zvládá zrychlení 0-100 km/h za 2,9 sekundy. A pro letošek to není poslední novinka.
Pro automobilku Gumpert byl loňský rok plný vzestupů a pádů. Ještě na jaře to vypadalo nadějně, značka dokonce na Ženevě představila i nové edice Apollo R a Apollo Enraged. Na konci letních prázdnin však nad německým Altenbergem zašlo sluníčko a vylezly mraky, když se firma dostala do finančních nesnází. Již na podzim však bývalý ředitel divize Audi Sport Roland Gumpert oznámil, že naděje v podobě nových investorů existuje. Záhy se firmě ozvalo pár zákazníků, kteří si poměrně drahé Apollo objednali, čímž do kasičky přiteklo dalších pár Eur a na konci loňského roku tak Gumpert mohl radostně bouchnout šampaňské.
Aktuálně se přitom zdá, že perlivý mok ještě nějaký ten čas poteče. Na letošní Ženevě totiž stánek Gumpertu stojí stejně jako loni, přičemž firma vyjma potvrzení nového investora (zatím anonymního) dokonce představuje jeden staronový speciál. Apollo S se totiž ve výrobním programu firmy nacházelo již v roce 2009, kdy se s výkonem 700 koní a časem 7 minut a 11 sekund skvěle vypořádalo se Severní smyčkou německého Nürburgringu. Nová verze by ale měla být ještě rychlejší.
Důvodem je samozřejmě posílení 4,2litrového osmiválcového motoru, který pochází od Gumpertova minulého zaměstnavatele. Apollo tak nyní produkuje 750 koní a 900 Nm, s nimiž zvládne akcelerovat z klidu na stovku stejně jako třeba Lamborghini Aventador za 2,9 s. Dvoustovkou pojedete již za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 360 km/h. Pár sekund by tedy mělo být sraženo i na Nordschleife.
Novinkou je také výběr převodovek, jaký nikde jinde nenajdete. Volit totiž můžete hned ze tří typů, přičemž všechny počítají s pádly pod volantem nebo voličem na středovém tunelu. Nejrychlejší závodní sekvence přitom zvládá řadit již za pouhých 40 milisekund, tedy jenom dvakrát pomaleji než Formule 1, ovšem třeba 2,5krát rychleji než automat PDK nového Porsche 911 991 GT3.
Z dalších komponentů pak můžeme jmenovat třeba rám z chrom-molybdenové oceli, karbon-kevlarový monokok, karbonovou karoserii, karbon-hliníkový podvozek, vyjímatelný volant nebo devatenácti a dvacetipalcová kovaná kola s centrální maticí, která ukrývají brzdové kotouče o průměru 378 mm svírané šestipístkovými třmeny.
Apollo S je však jen první vlaštovkou znovuzrozeného Gumpertu. Podle informací z autosalonu bychom se novinek měli dočkat ještě letos na „další významné motor show“. Přičemž mimo hru by nemusela být ani dubnová Šanghaj. Jak totiž dodal zakladatel značky, síť dealerů se neustále rozšiřuje a firma hledá nové trhy. Máme se tak nač těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.








Gumpert Apollo S živě v Ženevě
Gumpert Apollo S modelového roku 2013 posílil na 750 koní. Nordschleife by tak mohl zvládnout pod 7 minut a 10 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins