Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Gumpert Apollo S 2013: Gumpert je zpátky, pro letošek chystá další dva modely
6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Apollo S dostalo výkon 750 koní, s nímž zvládá zrychlení 0-100 km/h za 2,9 sekundy. A pro letošek to není poslední novinka.
Pro automobilku Gumpert byl loňský rok plný vzestupů a pádů. Ještě na jaře to vypadalo nadějně, značka dokonce na Ženevě představila i nové edice Apollo R a Apollo Enraged. Na konci letních prázdnin však nad německým Altenbergem zašlo sluníčko a vylezly mraky, když se firma dostala do finančních nesnází. Již na podzim však bývalý ředitel divize Audi Sport Roland Gumpert oznámil, že naděje v podobě nových investorů existuje. Záhy se firmě ozvalo pár zákazníků, kteří si poměrně drahé Apollo objednali, čímž do kasičky přiteklo dalších pár Eur a na konci loňského roku tak Gumpert mohl radostně bouchnout šampaňské.
Aktuálně se přitom zdá, že perlivý mok ještě nějaký ten čas poteče. Na letošní Ženevě totiž stánek Gumpertu stojí stejně jako loni, přičemž firma vyjma potvrzení nového investora (zatím anonymního) dokonce představuje jeden staronový speciál. Apollo S se totiž ve výrobním programu firmy nacházelo již v roce 2009, kdy se s výkonem 700 koní a časem 7 minut a 11 sekund skvěle vypořádalo se Severní smyčkou německého Nürburgringu. Nová verze by ale měla být ještě rychlejší.
Důvodem je samozřejmě posílení 4,2litrového osmiválcového motoru, který pochází od Gumpertova minulého zaměstnavatele. Apollo tak nyní produkuje 750 koní a 900 Nm, s nimiž zvládne akcelerovat z klidu na stovku stejně jako třeba Lamborghini Aventador za 2,9 s. Dvoustovkou pojedete již za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 360 km/h. Pár sekund by tedy mělo být sraženo i na Nordschleife.
Novinkou je také výběr převodovek, jaký nikde jinde nenajdete. Volit totiž můžete hned ze tří typů, přičemž všechny počítají s pádly pod volantem nebo voličem na středovém tunelu. Nejrychlejší závodní sekvence přitom zvládá řadit již za pouhých 40 milisekund, tedy jenom dvakrát pomaleji než Formule 1, ovšem třeba 2,5krát rychleji než automat PDK nového Porsche 911 991 GT3.
Z dalších komponentů pak můžeme jmenovat třeba rám z chrom-molybdenové oceli, karbon-kevlarový monokok, karbonovou karoserii, karbon-hliníkový podvozek, vyjímatelný volant nebo devatenácti a dvacetipalcová kovaná kola s centrální maticí, která ukrývají brzdové kotouče o průměru 378 mm svírané šestipístkovými třmeny.
Apollo S je však jen první vlaštovkou znovuzrozeného Gumpertu. Podle informací z autosalonu bychom se novinek měli dočkat ještě letos na „další významné motor show“. Přičemž mimo hru by nemusela být ani dubnová Šanghaj. Jak totiž dodal zakladatel značky, síť dealerů se neustále rozšiřuje a firma hledá nové trhy. Máme se tak nač těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Gumpert Apollo S živě v Ženevě
Gumpert Apollo S modelového roku 2013 posílil na 750 koní. Nordschleife by tak mohl zvládnout pod 7 minut a 10 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva