Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle

Ani BMW se neposouvá směrem, který by se nám dokonale zamlouval, aspoň se ale snaží neotáčet se zády k vlastním zákazníkům. Proto i nová řada 3 dostane „standardní” spalovací verze a vrcholná M340 mezi nimi nebude chybět. Takhle by měla vypadat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle

3.1.2025 | Petr Prokopec

Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle

/

Foto: BMW

Ani BMW se neposouvá směrem, který by se nám dokonale zamlouval, aspoň se ale snaží neotáčet se zády k vlastním zákazníkům. Proto i nová řada 3 dostane „standardní” spalovací verze a vrcholná M340 mezi nimi nebude chybět. Takhle by měla vypadat.

Propadnout nadšení při návštěvě autosalonu BMW dnes není snadné, také mnichovská automobilka se dopouští řady přešlapů daných mj. snahou o maximální úspory a pokusy znovu se zalíbit čínskému publiku. I tak vám nakonec nezbude než vlažně zajásat, neboť současné dekadenci evropského automobilového průmyslu odolává ze všech německých prémiových značek nejlépe. A v Bavorsku by si tuto pozici rádi udrželi.

I proto se chtějí v případě rodiny modelů vyvíjených v rámci novodobého programu Neue Klasse tak trochu vrátit ke kořenům. Příští vozy BMW tak mají disponovat klasickým žraločím čumákem, což fanoušci značky už odměnili potleskem. Je nicméně třeba se ptát, zda budou rukama plácat o sebe i v případě sériových modelů. Odpovědět si můžete sami při pohledu na pravděpodobný vzhled už osmé generace řady 3, který dal dohromady grafik stojící za projektem Larson Design, který design vozu odhadl na základě podoby dosavadních konceptů i nafocených vývojových prototypů.

Zejména zepředu je pohled na vůz lákavý, poněkud horší je to zezadu, kde pouze modrobílé logo naznačuje, o jakou značku se tu vlastně jedná. Třeba světly se vůz podobá spíš aktuálním Peugeotům. Protažená a zatmavená světla pak mají jakýsi osmdesátkový či devadesátkový nádech, přičemž bychom je čekali spíš na asijské produkci než na nové trojce. Ale tímto směrem dnes Mnichov míří. Dívat se máme na vrcholné provedení M340 xDrive s šestiválcovým třílitrem a pohonem všech kol. Základ by měl vsadit na méně výrazné nárazníky, vzadu si pak rovnou lze odmyslet dvojici koncovek výfuku na každé straně a difuzor mezi nimi.

Po stránce mechanické automobilka počítá s tím, že zatímco spalovací verze zůstanou u stávající architektury CLAR, která samozřejmě bude modernizována, ty elektrické přepřáhnou na novou platformu. Zvenčí to ale prakticky nepoznáte, tedy až na některé detaily, jako jsou třeba absentující koncovky výfuku či zaslepená čelní maska. Tato strategie se značce dosud vyplatila, není tak důvod ji měnit.

Zač si pak BMW rozhodně zaslouží pochvalu, to je snaha nadále nabízet pod kapotou spalovací verze zajímavé pohonné jednotky. Zmizet v propadlišti dějin tak nemá ani třílitrový šestiválec, se kterým bude spojena jak verze M340, tak i nová generace M3. V jejím případě ale dost možná dojde na hybridizaci, nevyhnutelným se pak zdá být pouze k automatu a pohonu všech kol. Něco takového jsme ale čekali už od dosavadního provedení, a přesto jsme nakonec dostali i zadokolku s manuálem. Tak raději nedělejme účet bez hostinského.


Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle - 1 - BMW Vision Neue Klasse 2023 prvni sada 04Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle - 2 - BMW Vision Neue Klasse 2023 prvni sada 06Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle - 3 - BMW Vision Neue Klasse 2023 prvni sada 11
Vzhled nové řady tři vyjde z podoby konceptu Vision Neue Klasse, který není předobrazem jen modelu i3, ale i spalovacích verzí řady 3. Níže můžete vidět, co by t toho mohlo či mělo vzejít. Foto: BMW

Zdroj: o_saeltzer@Instagram přes AutoEvolution

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.