Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Google už má oficiálně svou automobilku, říká si Google Auto LLC
3.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Internetový gigant Google si pro vývoj autopilotů zřídil dceřinou společnost a registroval ji jako automobilku. Spolupracuje s firmou Roush.
Automobilky nevznikají každý den a pokud ano, většinou o tom nepíšou světová média. Pokud jste ale internetový gigant a jste velmi daleko s výzkumem aut bez řidiče, není s podivem, když jsou vaše kroky tímto směrem pod drobnohledem. Samozřejmě hovoříme o Googlu a jeho dceřinné společnosti Google Auto, která je stále relativně nová.
Ovšem, jejím hlavním cílem je vyvíjet a testovat autopiloty, takové, které nebudou potřebovat volant ani pedály. Prototyp takového stroje se představil už před víc než rokem, jezdil tehdy po parkovišti, protože nic jiného nesvedl a kvůli zákonům o dopravě ani nemohl. Ve videu nicméně byly vidět pochvalné komentáře seniorů a matek s dětmi.
Firma Google Auto je registrovaná u mnoha národních i mezinárodních organizací jako výrobce automobilů a stejně tak je vedena u kalifornských úřadů. Údajně je také zapsána v dokladech Lexusů RX, které Google v současnosti používá pro testování svých autopilotních technologií, jako výrobce. Tyto Lexusy jezdí spousty testovacích kilometrů a samozřejmě nejsou dokonalé, ale dost pravděpodobně jsou čím dál lepší.
Firma Google Auto je registrovaná jako automobilka a jako limited liability company (LLC), tedy americká obdoba naší společnosti s ručením omezeným, od roku 2011. Hlavní důvod pro vyčlenění takto specifických aktivit do vlastní dceřinné společnosti bývá ten, že ručení za závazky je oddělené. Pokud se tedy Google Auto dostane do problémů, věřitelé se nedostanou k majetku mateřské firmy. A je více než pravděpodobné, že náklady zde budou obrovské a úspěch v podnikání je pochopitelně vždy nejistý; však i sám Google ve „svém revíru” nejednou chyboval.
Brzy po představení zmíněného auta bez volantu a pedálů oznámil Chris Urmson, tehdy nově jmenovaný ředitel Google Auto, že vznikne stovka testovacích prototypů autonomních vozů. Google při jejich stavbě měl spolupracovat s michiganskou firmou Roush. Pokud vám to jméno něco říká, nemýlíte se - jedna z jejích divizí se jmenuje Roush Performance a je proslulá úpravami Fordů Mustang.
Urmson tehdy hovořil o tom, že tyhle prototypy nebudou mít volant ani pedály. Co se nicméně o několik měsíců později představilo, však vypadalo trochu jinak, a to kvůli legislativě. Tedy, zvenčí nikoliv, opět to bylo roztomilé autíčko, které v sobě ukrývá průlomové technologie. Uvnitř ale byl volant i pedály, protože dle zákonů musí člověk vždy být schopen převzít plnou kontrolu.
Prototypy měly být registrovány jako lehká vozidla o nízké rychlosti, tedy stroje s maximálkou do 25 mph (40 km/h). Také to měly být elektromobily s pohonem zadních kol a výkonem 30 - 40 koní. Důvod pro takovéto parametry byl jednoduchý - tato kategorie vozidel neprochází tak přísnými a náročnými testy, než může na silnice.
Žádné z těchto aut ale není určeno pro prodej zákazníkům, jak tvrdil Chris Urmson v korespondenci s NHTSA. Není to s podivem - Google je s vývojem autopilotů dost daleko a svá tajemství si patřičně střeží, jak je vidno i z jeho snahy neříkat úřadům úplně vše o vývoji. A kdyby byla tato auta v prodeji, konkurenci by netrvalo dlouho si jedno koupit a do posledního šroubku rozebrat a prozkoumat.
To nicméně neznamená, že v budoucnosti neuvidíme tyto stroje v běžném prodeji. Ostatně, nabízet tato auta lidem a vydělat peníze je jistě jedním z hlavních cílů jejich vývoje. „Ambice Googlu vždycky byly jít od výzkumu ke kompletnímu produktu,” říká Sebastian Thrun, jeden z vědců stojících za spuštěním projektu autopilotů Google. Nicméně, kdy tato auta uvidíme na silnicích v rukou běžných smrtelníků, je zatím otázkou.
Google je automobilka skoro jako každá jiná, jen zatím auta neprodává (ilustrační foto)
Zdroj: Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.