Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Google pracuje na Androidu pro auta, který se obejde bez telefonu
24.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Android Auto je jen začátek, v budoucnosti se objeví i zcela samostatný palubní systém, využívající operační systém Android.
Internetový gigant Google pracuje na operačním systému pro automobily, který by k sobě nepotřeboval připojený smartphone s Androidem, aby byl plně funkční. Podle agentury Reuters to uvádějí zdroje přímo z firmy, které nebyly jmenovány. Palubní systém Android Auto, který má těsně před premiérou, potřebuje ke svému plnému fungování kompatibilní telefon, novinka by však měla všechny úkoly, které Android Auto deleguje do telefonu, zvládnout sama.
Fakt, že novinka nebude potřebovat mobilní telefon či tablet s Androidem, může znamenat několik věcí stran ovládání. GPS moduly v autech jsou dnes samozřejmostí a připojení k internetu se jí stane do několika let také, třebaže v současnosti není zabezpečení ani zdaleka dokonalé. Palubní Android bude připojení k internetu s největší pravděpodobností vyžadovat, má-li fungovat bez smartphonu. Také dost možná bude chtít, abyste se do vozu přihlásili pod svým účtem Google, abyste mohli systému beze zbytku využívat. Google samozřejmě odmítl sdělit jakékoliv podrobnosti, protože tyto informace se dostaly ven neoficiální cestou.
Volání a SMSky však systém téměř jistě sám nezvládne, na to bude potřebovat telefon připojený přes Bluetooth. I tohle by mohl být rozdíl mezi Androidem Auto a plánovanou novinkou - Android Auto potřebuje připojení kabelem, snad pro vyšší rychlost komunikace. Dalším rozdílem bude, že zatímco v případě Androidu Auto máte po připojení svého telefonu do jakéhokoliv vozu Androidem Auto vybaveného k dispozici svou hudbu, zprávy, nastavení, všechno, plánovaný systém tuto vpravdě komfortní vlastnost bude mít jen ve značně omezené míře, pokud vůbec.
Výhodou nového palubního Androidu má být to, že se nemusíte spoléhat na svůj telefon, což je s Androidem Auto potřeba. Ten ale stejně pravděpodobně připojíte, protože řada smartphonů potřebuje až nepříjemně často dobíjet baterii a například přehrávání hudby z mobilu přes Bluetooth je na energii dost náročné. Připojení k Androidu Auto naopak bude s největší pravděpodobností znamenat i nabíjení telefonu.
Plánovaný palubní Android by mohl, ať už hned či postupem času, umět také komunikovat s řídící jednotkou automobilu. To by mohlo znamenat nebezpečí špehování, zejména s vědomím rychlostních limitů, GPS, internetového připojení a do značné míry unikátního uživatelského účtu, jenže něco takového zvládnou některá auta i dnes. Byla by tedy nutná důkladnost v ochraně osobních údajů a záruka, že se nikdy nedostanou ven.
Přínosy takovéto integrace by však také nemusely být zanedbatelné, i kdyby znamenaly jen to, že by se v případě rozsvícení kontrolky nízkého stavu paliva v nádrži či energie v bateriích zeptal, jestli chcete vyhledat pumpy nebo nabíječky v okolí, anebo že by k večeru po dlouhé jízdě nabídl seznam nedalekých motelů. Anebo byste si do telefonu mohli patřičnou aplikací stáhnout chybové kódy a rovnou najít jejich řešení na internetu a mít možnost je z paměti vymazat. A pokud bude systém v nějakém sportovním voze, mohla by být možnost stáhnout kompletní telemetrii a pak se večer doma podívat, jak jste jeli a kde se ještě můžete zlepšit. To už jsou ale pouhé spekulace z naší strany.
Podle dostupných informací bude tento operační systém palubního infotainmentu v autech verzí Androidu M, která bude nástupcem současné nejnovější verze 5.0 Lollipop a která se má v mobilech a tabletech ukázat zhruba za rok. Neočekávejme však, že se v podobném časovém horizontu dostane i do automobilů výše popsaným způsobem - ani Android Auto ještě není oficiálně venku, třebaže s Googlem již plánuje spolupracovat spousta automobilek včetně např. koncernů Fiat-Chrysler, VW a General Motors. Stran jeho představení zatím nemáme více informací, nedivili bychom se však, kdyby se ukázal na lednové show CES v Las Vegas.



Android Auto (na obrázcích) se dále poodhalil v listopadu tohoto roku, Google však vyvíjí ještě lepší variantu Androidu pro automobily
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva