Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Giugiaro se upsal Číňanům. Má s nimi vdechnout život superstroji s šesti motory
29.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavný italský designér míří i se svým synem na výplatní listinu Techrules. S výrobou pomůže pro změnu tvůrce konceptů Fiatu.
V poslední době jsme svědky stále častějších úprků známých designérů na výplatní listiny asijských značek. Takové Hyundai loví zejména v řadách zaměstnanců koncernu VW Group, zatímco takový čínsko-izraelský Qoros zlákal Gerta Hildebranda, autora novodobého Mini. Další z tamních automobilek, nově založený čínský startup Techrules, pak aktuálně nyní sáhl po italské legendě Giorgetto Giugiarovi a jeho synovi Fabrizio Giugiarovi.
Oba dva se mají podílet na sériovém provedení konceptu GT96, který jsme si mohli letos v březnu prohlédnout na autosalonu v Ženevě. Produkční varianta by se na stejném místě měla ukázat již příští rok, přičemž oba Giugiarové mají napomoci ve splnění tohoto odvážného snu. Kromě nich se přitom o jeho realizaci má zasloužit i společnost L.M. Gianetti.
Tato firma byla založena v roce 1966, přičemž její specializací je tvorba konceptů pro Fiat, Abarth či Alfu Romeo. Pro automobilku Techrules by ale měla zajistit přímo malosériovou výrobu modelu GT96 (montovat se zpočátku bude 25 kusů ročně). Číňané tak nejsou nuceni rychle stavět vlastní továrnu, ačkoliv se to kvůli další expanzi má stát.
Očekávají totiž, že po příchodu supersportu dojde řada na malý městský vůz, který by měl být mnohem dostupnější a tudíž dojde na výrobu v masovějším měřítku. Jelikož ale vše závisí na firemní prvotině, nechme prozatím budoucnost stranou. GT86 bylo totiž v době svého debutu ověnčeno takovými parametry, že vdechnou jim život bude velmi náročné.
Jen pro připomenutí dodáme, že vůz pracuje s nově vyvinutou mikroturbínou TREV, která generuje elektřinu pro šest elektromotorů pohánějících samotný vůz. Podle Číňanů je přitom tato koncepce prostorově méně náročná než ústrojí klasického elektromobilu, přičemž redukovat má i hmotnost. Dobití baterií pak zvládne za pouhých 40 minut.
Značka dále dodává, že turbína zvládá 96 tisíc otáček, přičemž produkovat má 36 kW. Třicet kilowatt je určeno pohonu generátoru a lithium-mangan-oxidových baterií o kapacitě 20 kWh, zatímco zbývajících šest má na starosti různé funkce vozu, např. klimatizaci. Techrules přitom jako palivo testuje benzin, diesel, CNG i letecký kerosin. Pokud dojde k natankování 80 litrů posledně zmiňovaného paliva, pak by teoretický dojezd měl činit více než 2 000 kilometrů.
To jsou všechno parametry z říše snů, což ostatně platí i o pohonném ústrojí jak celku. To v případě konceptu generovalo 1 044 koní a enormních 8 640 Nm točivého momentu (to berte s nadhledem). V kombinaci se suchou hmotností dosahující pouhých 1 380 kg pak zrychlení z klidu na stovku zabralo jen 2,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla omezena na 350 km/h.
Nakolik budou dané parametry dodrženy u sériového provedení, je otázkou. I když testy prototypů na okruhu Silverstone prý prokázaly, že minimálně bleskurychlé sprinty reálné jsou. Tím nám ale dostupné informace končí, zmínit již můžeme pouze zahájení prodeje, se kterým se počítá až v letech 2018 či 2019.
Čínská automobilka Techrules představila v Ženevě nejen silniční GT96...
...ale také okruhově zaměřenou verzi AT96. V jejím případě však sériová výroba zatím není jistá
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus