Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis GV80 je koncept prvního SUV značky, se světly to vážně nepřehání
13.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní divize Hyundai představila v New Yorku vizi své budoucnost. Ta je spojena nejen s alternativním pohonem, ale také poněkud alternativními světly.
Korejský pokus o vstup do sériového segmentu se nedávno připomněl vrcholnou variantu modelu Genesis G90 inspirovanou pánskými proužkovanými obleky. Korejci při té příležitosti zároveň naznačili, že koketují s alternativními druhy pohonu, nic konkrétního ovšem zmíněno nebylo. Stačilo ovšem vyčkat pár dní a veškerá fakta jsou rázem na světě. Na newyorském autosalonu byl totiž odhalen koncept GV80, který dostal do vínku palivové články.
Tuto technologii jsme vskutku nečekali, přeci jen je poněkud neobvyklá a prim aktuálně hrají elektromobily s akumulátory a plug-in hybridy. S těmi ostatně Korejci v rámci sériových produktů počítají v prvé řadě, přičemž kombinace spalovací jednotky a elektřiny přijde na řadu jako první, a to již za dva roky. Ryze elektrické ústrojí se pak pod kapotou některého z modelů Genesis objeví v roce 2021.
Na odhalování produkčních modelů tedy máme ještě čas, nyní se tedy budeme zabývat pouze konceptem GV80. Ten na sebe vzal podobu SUV, jehož čelní partie zdobí maska chladiče stylizovaná po podoby štítu. Společnost jí přitom dělá čtveřice sotva viditelných světlometů, vždy po dvou na každé straně. Povšimnout si pak můžeme i nárazníku, který směřuje tok vzduchu okolo kol.
Samotné ráfky jsou třiadvacetipalcové, přičemž za nimi najdeme výstup vzduchu navazující právě na čelní nárazník. Snaha o maximalizaci aerodynamiky je tedy evidentní, což potvrzují i kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Mimo to šéf designu Luc Donckerwolke vsadil na uhlazené panely karoserie či zapuštěné kliky dveří, které pomáhají vysunovat elektromotory. Vzadu najdeme lampy stylizované horizontálně po dvou, stejně jako vpředu. Značka však v jejich případě užila techniku laserových optických vláken. Tím jsme ale s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme dovnitř.
Uvnitř je dominantou 22palcový zakřivený displej, který lemuje takřka celý vrcholek palubní desky a na nějž byly použity organické diody (OLED). Korejci rozměrnou obrazovku rozdělili na dvě zóny, jednu určenou řidiči a druhou spolujezdci. Ovládání pak má na starosti nově stylizované rozhraní na středovém tunelu, kde se počítá s dotykovým povrchem. Ty nejběžnější funkce lze ovšem aktivovat pomocí tlačítek, které jsou prakticky jedinou ozdobou středové konzole a vedou k navigaci, komunikaci či palubní zábavě, systém ale zvládá detekovat i ruční písmo. Z interiéru pak stojí za zmínku ještě sedadla a dveřní panely, které návdavkem dostaly ozdobné švy a dřevěné dekory.
Tím je naše představení u konce, technická data značka do placu nedala. Ve výsledku to ale není až tak překvapivé, je to jen studie. V brzké době pak navíc nemáme čekat ani sériové SUV, ačkoliv s příchodem hned několika se v rámci značky Genesis výhledově počítá.
Genesis GV80 se ukázalo naživo v New Yorku...
...i na oficiálních fotkách. Do výroby ale hned tak nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB