Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis GV80 je koncept prvního SUV značky, se světly to vážně nepřehání
13.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní divize Hyundai představila v New Yorku vizi své budoucnost. Ta je spojena nejen s alternativním pohonem, ale také poněkud alternativními světly.
Korejský pokus o vstup do sériového segmentu se nedávno připomněl vrcholnou variantu modelu Genesis G90 inspirovanou pánskými proužkovanými obleky. Korejci při té příležitosti zároveň naznačili, že koketují s alternativními druhy pohonu, nic konkrétního ovšem zmíněno nebylo. Stačilo ovšem vyčkat pár dní a veškerá fakta jsou rázem na světě. Na newyorském autosalonu byl totiž odhalen koncept GV80, který dostal do vínku palivové články.
Tuto technologii jsme vskutku nečekali, přeci jen je poněkud neobvyklá a prim aktuálně hrají elektromobily s akumulátory a plug-in hybridy. S těmi ostatně Korejci v rámci sériových produktů počítají v prvé řadě, přičemž kombinace spalovací jednotky a elektřiny přijde na řadu jako první, a to již za dva roky. Ryze elektrické ústrojí se pak pod kapotou některého z modelů Genesis objeví v roce 2021.
Na odhalování produkčních modelů tedy máme ještě čas, nyní se tedy budeme zabývat pouze konceptem GV80. Ten na sebe vzal podobu SUV, jehož čelní partie zdobí maska chladiče stylizovaná po podoby štítu. Společnost jí přitom dělá čtveřice sotva viditelných světlometů, vždy po dvou na každé straně. Povšimnout si pak můžeme i nárazníku, který směřuje tok vzduchu okolo kol.
Samotné ráfky jsou třiadvacetipalcové, přičemž za nimi najdeme výstup vzduchu navazující právě na čelní nárazník. Snaha o maximalizaci aerodynamiky je tedy evidentní, což potvrzují i kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Mimo to šéf designu Luc Donckerwolke vsadil na uhlazené panely karoserie či zapuštěné kliky dveří, které pomáhají vysunovat elektromotory. Vzadu najdeme lampy stylizované horizontálně po dvou, stejně jako vpředu. Značka však v jejich případě užila techniku laserových optických vláken. Tím jsme ale s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme dovnitř.
Uvnitř je dominantou 22palcový zakřivený displej, který lemuje takřka celý vrcholek palubní desky a na nějž byly použity organické diody (OLED). Korejci rozměrnou obrazovku rozdělili na dvě zóny, jednu určenou řidiči a druhou spolujezdci. Ovládání pak má na starosti nově stylizované rozhraní na středovém tunelu, kde se počítá s dotykovým povrchem. Ty nejběžnější funkce lze ovšem aktivovat pomocí tlačítek, které jsou prakticky jedinou ozdobou středové konzole a vedou k navigaci, komunikaci či palubní zábavě, systém ale zvládá detekovat i ruční písmo. Z interiéru pak stojí za zmínku ještě sedadla a dveřní panely, které návdavkem dostaly ozdobné švy a dřevěné dekory.
Tím je naše představení u konce, technická data značka do placu nedala. Ve výsledku to ale není až tak překvapivé, je to jen studie. V brzké době pak navíc nemáme čekat ani sériové SUV, ačkoliv s příchodem hned několika se v rámci značky Genesis výhledově počítá.
Genesis GV80 se ukázalo naživo v New Yorku...
...i na oficiálních fotkách. Do výroby ale hned tak nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025 - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
před 7 hodinami - Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
před 8 hodinami - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
před 10 hodinami - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 11 hodinami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva