Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis G90: nejluxusnější Hyundai je venku, hýří výbavou i výkony
9.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová limuzína se pyšní delším rozvorem, luxusním interiérem či motory V6 a V8 výkonu až 425 koní. Zároveň je tužší a bezpečnější.
Doplněno 11:30 Korejská automobilka vydala krátce po první tiskové zprávě i druhou, ve které se již mnohem více rozepisuje o technických datech. Pasáž spojenou s pohonnými jednotkami jsme tedy náležitě upravili, mimo to ovšem můžeme dodat také fakta spojená s hmotností. Ta se v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci pohybuje mezi 2 420 a 2 595 kilogramy. Známe také velikost zavazadlového prostoru, jehož kapacita činí 484 litrů, a litých kol, kde mohou zákazníci vybírat mezi 18palcovým a 19palcovým provedením. Dále jsme rovněž rozšířili fotogalerii, a to především o záběry přední části kabiny.
Novou vlajkovou loď korejské automobilky jsme si přiblížili již několikrát, nicméně pokaždé to bylo spíše slovem než také kvalitním obrazem. Hyundai ovšem dnes odhalilo limuzínu Genesis G90 (známou na domácím trhu pod názvem EQ900) oficiálně, přičemž ještě před samotnou prezentací oznámilo, že do včerejšího dne nasbíralo již 9 700 závazných objednávek. Je tedy evidentní, že o posun značky do vyšších pater trhu je nemalý zájem, pročež bude zajímavé sledovat, zda stejným způsobem okouzlí novinka zákazníky také na trzích v Americe či Evropě.
Prodejní statistiky si ovšem necháme na pozdější datum, nyní se budeme věnovat samotnému odhalení. To zmiňuje náročný čtyřletý vývoj, do kterého bylo zapojeno na 1 200 inženýrů a designérů a jenž se mimo jiné odehrál i na Severní smyčce Nürburgringu či v Mohavské poušti. Genesis G90 dostal zcela novou architekturu, jenž vůči té předchozí používá větší podíl vysokopevnostní oceli (na skeletu se podílí z 51,7 procent). Torzní tuhost modelu tak byla vůči předchůdci navýšena o 181 %.
Mimo to se měnily také rozměry, kdy především rozvor narostl o 115 milimetrů na 3 160 mm. Genesis G90 dlouhé 5 205 mm by tak mělo nabídnout o poznání více prostoru na zadních sedadlech, ještě dále má ovšem zajít prodloužená varianta s celkovou délkou 5 495 mm a rozvorem 3 450 mm. Na její představení si však budeme muset ještě chvíli počkat, prozatím je totiž k mání pouze standardní provedení. I to se ovšem uvnitř může pochlubit koženým čalouněním italské firmy Pasubio.
Stejně jako lze v rámci kůže vybírat mezi černým, hnědým a dvouodstínovým provedením, je rozsáhlá i selekce dřevěných dekorů. Palubní desku zdobí analogové hodiny, pro cestující vzadu jsou pro změnu k dispozici 9,2palcové tablety. Sedadla dostala certifikaci německého institutu AGR, nabízet tedy mají prvotřídní komfort i na dlouhých cestách. Již ve standardu je přitom možné počítat s elektrickým ovládáním v 18 směrech či přednastavenými pozicemi např. pro relaxaci či čtení.
Dále se korejská limuzína chlubí inteligentní klimatizací, která kromě vnitřní teploty a vlhkosti reaguje i na míru kvality vzduchu a míru oxidu uhličitého v něm obsaženého. Cestující vzadu pak mají k dispozici nezávislý okruh. Kromě luxusní výbavy, do které spadá i audio systém Lexicon, se ovšem Genesis G90 může pochlubit také vrcholnou mírou bezpečnosti, která má splňovat nejnovější požadavky amerického institutu IIHS.
Kromě již zmiňované tužší platformy je dále možné počítat s elektronickými systémy v podobě automatických brzd, automatickými světly, detekcí únavy i chování řidiče, monitoringem slepých úhlů nebo asistentem, který v případě kolize s vedle jedoucím vozem dokáže zasáhnout do řízení. Mimo to je samozřejmostí devět airbagů, předpínače bezpečnostních pásů a nechybí ani částečně autonomní řízení na dálnicích.
Dále se Hyundai zasadilo o ponížení hluku v interiéru, za čímž stojí trojité utěsnění dveří, duální izolace oken nebo přepracovaný podvozek. Ten ve standardu počítá s pohonem zadních kol (systém H-TRAC je za příplatek), pod kapotou pak najdeme 3,8litrový atmosférický šestiválec (315 koní, 397 Nm), 3,3litrový přeplňovaný šestiválec (370 koní, 510 Nm) či pětilitrový atmosférický osmiválec (425 koní, 520 Nm).
Jedinou dostupnou převodovkou je osmistupňový automat, se kterým nejslabší provedení zvládne sprint na stovku za 6,9 sekundy, prostřední úroveň za 6,2 sekundy a nejsilnější za 5,7 s. O spotřebě značka nadále mlčí, více se ale zmiňuje o doprovodných concierge službách Honors G, které na domácím trhu počítají se sníženými cenami v partnerských pětihvězdičkových hotelech nebo na golfových hřištích. Zákazníci přitom mají tento program na pět let zdarma.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že navzdory již zmiňovaným objednávkám bude prodej nového Genesis G90 oficiálně zahájen až v první polovině příštího roku. Řeč je však pouze o korejském trhu, globálně se limuzína má začít nabízet až ve druhé půli roku 2016. Zda, případně kdy ale novinka dorazí do českých luhů a hájů, to je aktuálně ve hvězdách.
Nové Genesis G90 nasbíralo do včerejšího dne již 9 700 objednávek, po slavnostním odhalení ale zájem nejspíše ještě naroste
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 8 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před hodinou - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 2 hodinami - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
před 4 hodinami - Škoda loni někomu prodala jako nová dávno nevyráběná auta, to nejstarší se nedělá už 10 let
před 5 hodinami - Tesla ukázala faceliftovanou verzi svého bestselleru. Problematičtějším modelem už se inspirovat nemohla
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.10. 15:21 - jerry
- Policejní kontroly a měření 01.10. 15:18 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.10. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.09. 21:24 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.09. 16:26 - Eda
- VZKAZY 01.09. 15:07 - M.Z.
- Rady k výběru auta? 01.09. 04:27 - Čičo