Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Genesis G80: korejská řada 5 přišla o Hyundai, dostala verzi Sport
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizovaný Hyundai Genesis dostal nové jméno, nárazníky a čelní masku. Za ní se pak nově objevuje i 3,3litrový přeplňovaný šestiválec.
Korejská automobilka v loňském roce založila luxusní značku Genesis, pod jejímiž křídly hodlá nabízet prémiové modely. První takovou vlaštovkou byla limuzína G90, jenž nahradila dosavadní Hyundai Equus. Následně jsme si mohli představit koncept předcházející modelu G70, který hodlá ukrást zákazníci BMW řady 3. Aktuálně tu pak máme debut modelu G80, jímž není nic jiného než faceliftované Hyundai Genesis.
Souběžně s novým označením modelu, v jehož rámci byl vypuštěn odkaz na „hjondé“, dorazily také nové nárazníky a odlišná čelní maska. Dále pak můžeme zmínit ještě jiné světlomety, tím ale venkovní proměna končí. Tedy alespoň v rámci základní varianty. Kromě ní se ovšem na autosalonu v korejském Busanu objevila také verze G80 Sport, která již dle názvu přidává na agresivitě.
V případě sportovního provedení tu máme specifické nárazníky, výplet čelní masky či jiná kola. Vzadu si pak můžeme všimnout zvýrazněné hrany zavazadlového prostoru, se kterou je spárována čtveřice koncovek výfuku. V jejím středu pak najdeme difuzor. Kromě toho vůz poklesl o pár milimetrů blíže k zemi, žádná konkrétní čísla ovšem automobilka do placu nedala.
Tápání je spojeno rovněž s motorovým prostorem, kde je v případě základní verze možné vybírat mezi dosavadním 3,8litrovým atmosférickým šestiválcem a novým 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem. S touto pohonnou jednotkou počítá i zmiňované Genesis G90, pod jehož kapotou agregát produkuje 370 koní a 510 Nm točivého momentu.
Zda pod kapotou menšího modelu nabídne přeplňovaný šestiválec stejný výkon, to je zatím nejisté. Nicméně se s tím dá počítat, pročež by zrychlení z klidu na stovku mělo poklesnout z 6,2 sekund modelu G90 pod šestisekundovou bariéru. Na potvrzení si však musíme vyčkat, pročež nyní jen dodáme, že verze Sport počítá právě s tímto motorem.
Standardem je přitom osmistupňový automat a pohon zadních kol, za příplatek je ovšem k dispozici také systém HTRAC zapojující do hry obě nápravy. Dále lze zmínit, že základní výbava zahrnuje adaptivní světlomety, dřevěné či hliníkové dekory a multimédiální systém nabízející kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto.
Tím nám informace prozatím končí, pročež lze jen dodat, že do Spojených států faceliftované Genesis G80 možná dorazí i s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 425 koní, zatímco Evropa by se měla dočkat dieselového motoru. Podle informací z prezentace by se tak přitom mělo stát v příštím roce.
Na autosalonu v Busanu se představilo nejen faceliftované Hyundai Genesis jako Genesis G80, ale také jeho zcela nová varianta Sport
Zdroje: Hyundai, Motorgraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva