Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Geely GC9: čínský luxus odhalen v sérii, prý se inspiroval stíhačkami
8.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětimetrový sedan zřejmě dostane až třímetrový rozvor, který počítá s dostatečným prostorem pro cestující vpředu i vzadu a také se značným luxusem.
Automobilka Geely proslula především koupí skandinávské značky Volvo. Aby ale někdejší výrobce ledniček mohl převzít kontrolu významnou evropskou automobilkou, musel si nejprve vydělat prodejem vlastního, ne vždy úplně vlastního portfolia modelů. To zahrnuje prakticky každou karosářskou variantu od malého hatchbacku až po velké SUV. Na listopadovém autosalonu v Guangzhou bychom se pak měli dočkat i vrcholného sedanu, který ponese název GC9. Jeho exteriér a interiér značka odhalila již nyní, kromě sady pěti fotek ovšem mnoho informací zveřejněno nebylo.
Víme pouze tolik, že novinka byla navržena pod taktovkou Petera Horburyho, bývalého designéra zmiňované značky Volvo. Možná i proto vypadá relativně „evropsky“. Při pozornějším zkoumání nám ovšem při pohledu zepředu přišly na mysl americké značky jako Buick či Cadillac, zatímco vzadu se Geely zřejmě inspirovalo koncepty automobilky Subaru.
Oficiálně ovšem automobilka udává, že vzorem pro venkovní design stály stíhačky a supersporty, stejně jako gepard ve skoku. Zevnitř se pak sedan GC9 nechal ovlivnit čínskou historií, zvláště pak starověkými kamennými mosty. V tomto směru je řeč hlavně o palubní desce dekorované tmavým dřevem, zatímco v případě sedadel byl inspirací talár.
Detaily o technice si ovšem Geely ponechává na autosalon v Guangzhou, jisté náznaky ovšem můžeme vyvodit z konceptu KC, který produkční verzi předcházel. Velmi pravděpodobně tedy můžeme počítat s pětimetrovou délkou a takřka třímetrovým rozvorem, přičemž se zřejmě i naplní řeči o hybridním pohonném ústrojí.
Zbytek dat ale již zůstává tajemstvím, stejně jako případné zahájení prodeje či expanze na jiné trhy než jen ten čínský. Dá se ale předpokládat, že v asijských showroomech se Geely GC9 objeví někdy v první půlce příštího roku a že minimálně v nejbližší době do takové Evropy nedorazí. Možná se ale v listopadu přesvědčíme o opaku.





Geely GC9 se pyšní působivým designem, který je inspirován stíhačkami, supersporty i gepardem ve skoku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11