Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Geely Emgrand Cross: čínské Volvo V40 XC lže o spotřebě stejně jako Evropané
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Geely chce jezdit za 2 l/100 km, pod kapotou přitom nabízí litrový čtyřválec v kombinaci s elektromotorem a bateriemi o kapacitě 10 kWh.
Doposud se pomalu mohlo zdát, že čínský autosalon v Pekingu je především záležitostí evropských automobilek. Třeba Peugeot tam představil dakarský speciál 2008 DKR či koncept Exalt, na stánku Citroënu jste mohli nalézt DS 6WR nebo C-XR, zatímco stánek Volkswagenu hostil Golf R 400 či New Midsize Coupé a u takového BMW nechyběla studie budoucnosti Vision Future Luxury. Že by tedy čínské automobilky domácí motor show vypustily? To ani náhodou, jen jsme se jim nevěnovali v první řadě. I jejich novinky si však pozornost zaslouží, konkrétně třeba značka Geely.
Ta v Pekingu představila koncept Emgrand Cross Plug-In Hybrid, který má slušně našlápnuto k sériové výrobě. Ta sice oficiálně nebyla potvrzena, podle všeho by k ní ovšem mělo dojít v druhé půli roku 2015. Čínská novinka přitom má stát na platformě FE, která počítá s délkou 4 434 mm a rozvorem 2 680 mm. Svými mírami tak vůz připomíná Volvo V40, což bychom mohli říci také o vzhledu. V tomto případě je však náhoda i vykrádání cizích nápadů vyloučeno - za stylizací obou karoserií stojí Peter Horbury.
Zásadní odklon ovšem najdeme pod kapotou, kde novinka Geely počítá s kombinací litrového čtyřválce o výkonu 88 koní a elektromotoru produkujícího 40 kW. Toto kombo by přitom mělo zajistit zrychlení z klidu na stovku za 10 sekund a nejvyšší rychlost 190 km/h, zatímco v případě emisí CO2 máme počítat s pouhými 46 gramy na kilometr, tedy ekvivalentem dvoulitrové spotřeby.
Momentálně nelze naplno říci, že by se Číňané nakazili evropskou „pravdomluvností“, při pohledu na dojezd to tak ale vypadá. Značka totiž uvádí, že 50 km zvládnete na elektřinu, zatímco při zapojení obou pohonných jednotek vzdálenost naroste na 650 km. Čistě na benzin by tedy vůz musel urazit 600 km a dvanáctilitrovou palivovou nádrží asi vybaven nebude - reálná spotřeba tedy bude zase o hodně vyšší.
Tím nám ale dostupné informace končí, zmínit tak můžeme už jen kapacitu baterií, která činí 10 kWh. A také výhled do budoucna, který počítá s příchodem většího množství hybridních modelů. Geely chce totiž upevnit své vazby s dceřiným Volvem. Je tak dost možné, že ve výsledku nakonec tyto alternativní novinky zamíří i na evropský kontinent.














Nové koncepční Geely Emgrand Cross PHEV nevypadá vůbec špatně, spotřebu ale zřejmě měří podle evropských metod
Zdroj: Auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 11 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321