Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Galpin GTR1 2014: 1 038 koní a osm krav v útrobách, to je novodobý Ford GT
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na Pebble Beach byl odhalen nový supersport. Vážit bude maximálně 1 360 kg a v Americe pokoří 362 km/h. V Evropě ale bude ještě rychlejší.
Taky jste si vždy říkali, že novodobý Ford GT měl vypadat trochu jinak? U společnosti Galpin Auto Sports (GAS) očividně posledních pár let nemysleli na nic jiného. Proto začali s přípravami svého vlastního modelu GTR1, který má být „vizí toho, jak by Ford GT měl dnes vypadat a jaký by měl dostat výkon“. Oproti původnímu prohlášení se přitom mnohé změnilo pod kapotou - ještě loni totiž firma tvrdila, že jako základ použije model Mustang. Ten by ale zřejmě vyžadoval enormní přepracování a nakonec by stejně nenabízel to, co u Galpinu požadovali. Svůj první vlastní supersport tak nakonec postavili na základech skutečného Fordu GT.
Prakticky veškeré převzaté díly ovšem musely projít patřičnou úpravou, než dostaly požehnání. Např. motor, 5,4litrový osmiválec, zamířil do dílen společnosti Heffner, kde se podrobil rekalibraci. U Galpinu pak následně ještě pozměnily sání, výfuk a turbodmychadla, výsledkem čehož je 1 038 koní a 1 000 Nm točivého momentu. Na americké půdě tak GTR1 zrychlí na stovku, respektive na 96 km/h, za nějaké tři sekundy a rozjede se až na 362 km/h. V Evropě se ale dá počítat s výkony ještě lepšími, neboť místní benzín nabízí standardně více než 91 oktanů, kterým je technika přizpůsobena za oceánem.
S touto jízdní dynamikou asi nebudou překvapením silné (a přitom lehké) brzdy. Karbon-keramické kotouče (16palcové vpředu, 14palcové vzadu) jsou tak upečeny ze stejné směsi, jakou používají monoposty Formule 1, Boeing 787 Dreamliner nebo stíhačka F22. O jejich sevření závodními destičkami se vpředu starají šestipístkové třmeny Brembo (vzadu jsou čtyřpístkové), další snížení neodpružené hmotnosti pak mají na starosti 20palcová kovaná kola obutá v pneumatikách Pirelli P Zero Rosso.
Těžká ovšem není ani samotná karoserie, na jejíž výrobu padlo nějakých 12 tisíc hodin ruční práce. Zákazníkům přitom bude nabízena hned ve dvou verzích. Standardem bude hliník, za příplatek však dostanete karbon. Celková odhadovaná hmotnost 1 360 kilogramů by tak měla ještě klesnout, což v nepřímé úměrnosti doprovodí nárůst ceny. Již základ by totiž měl překročit sumu jednoho milionu dolarů (cca 20 milionů korun), karbonové provedení tak možná vyjde na 1,5 milionu USD.
Za to ovšem nedostanete jen extrémní jízdní dynamiku nebo modrý interiér, na jehož čalounění padlo osm krav, ale také značnou exkluzivitu. Během slavnostního debutu na americkém Pebble Beach totiž zástupci společnosti Galpin oznámili, že v první várce přijde na svět jen šest exemplářů a že celková produkce nepřekročí 24 kusů. Zahájení výroby je pak naplánováno na počátek příštího roku, čas na rozmyšlenou tak nemáte příliš velký.









Galpin GTR1 je nová vize Fordu GT. Pod kapotou nabízí výkon 1 038 koní, který bude spárován s maximální hmotností 1 360 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
dnesPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 8 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 9 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 11 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
dnesVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.