Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fotbalistům Bayernu vzali možnost vybrat si Audi dle chuti, povinně dostali jediný typ
23.9.2020 | Petr Miler
Stalo se každoročním koloritem sledovat, jaká superauta si vybrali špičkově placení fotbalisté jednoho z nejlepších světových klubů. Tyto časy jsou pryč, teď si vybírají jen barvu.
Loni se začaly éterem šířit informace o tom, že fotbalisté Bayernu Mnichov přijdou o svá Audi zdarma. Nemělo se tak stát pro nic za nic, pozici titulárního sponzora klubu chtělo převzít konkurenční BMW a s tím přidat i své vozy. Nakonec se to nestalo, s odstupem času toho ale fotbalové hvězdy německého velkoklubu mohou spíše litovat, neboť ve způsobu přidělování vozů nastala zásadní změna.
Dosud měli hráči volnou ruku v rámci určité skupiny aut odpovídajících jejich vlastní marketingové hodnotě. Tradiční součást sponzorských aktivit značky čtyř kruhů tak pravidelně poutala pozornost už kvůli zvědavcům toužícím vědět, jaké superauto ten který hráč uzmul. Časy modelů jako RS6 Avant nebo R8 jsou ale u konce, stejně jako samotná možnost výběru auta.
Pro letošní rok bylo rozhodnuto, že všichni hráči dostanou model e-tron, tedy elektrické SUV, aby zlepšili bilanci klubu v případě množství emitovaného oxidu uhličitého. Člověk neví, jestli se smát nebo brečet, ale takové je skutečné odůvodnění FC Bayern. Samozřejmě, nic proti ekologickému smýšlení, ale pokud přímo Audi loni skončilo spolupráci s Barcelonou, protože hráči nebyli ochotni dostatečně intenzivně používat Audi zdarma - a to si mohli vybrat cokoli - co se asi stane, když všichni dostali model e-tron?
Celá situace působí ještě rozpačitěji, uvědomíme-li si, že fotbalisté Realu Madrid si stále mohou vybírat a model e-tron zvolil jediný z nich. Hvězdy, které nejčastěji berou okolo 7 milionů korun týdně, si mohou dovolit koupit prakticky jakékoli auto planety za pár výplat, a tak není divu, že jim i Audi R8 nebo RS6 přijdou příliš obyčejná. Kdo z nich bude dobrovolně jezdit e-tronem? A bude někoho opravdu zajímat, jakou barvu vozu si vybral ten který hráč? Dosud nezpochybnitelný marketingový efekt takové spolupráce se nutně začne vytrácet.
Divíme se, že Němcům tento nevyhnutelný dopadl unikl, nové meze spolupráce na každý pád neleží jen zde. Audi Bayernu dodává auta i pro zbylý personál, tady e-trony povinné nejsou. I vozy ostatních zaměstnanců klubu se ale musí držet v rámci současného evropského emisního limitu 95 g CO2 na km, což zvládnou zřejmě jen hybridy nebo nejúspornější diesely. Nezbývá než se podivit a konstatovat, že o nových Audi pro FC Bayern píšeme zřejmě pro nějaký čas naposledy, beztak skoro všichni zvolili podobně tmavé barvy.
Audi e-tron je jistě zajímavý vůz, jako povinná volba rozmazlených fotbalistů, u nichž lidé obvykle sledují hlavně to, jak velkým „nesmyslům” dali přednost, je ale poněkud absurdní. Zvláště když jim ani ony „nesmysly” často nejsou dost nóbl. Foto: Audi
Zdroje: Audi, FC Bayern
Bleskovky
- Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
před 2 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
včera - Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
14.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Poslední závod Grand Prix pro Stefana Bradla včera 20:14
- GP Macau posunuta na neděli včera 20:00
- V Barceloně na čele Pecco Bagnaia včera 17:30
- Vede Canet, Filip Salač na úvod 9. včera 17:06
- Překvapení ranního tréninku: Nakagami včera 16:08
Nejnovější články
- Šéf automobilky si hraje na Muska tím, že spí na podlaze ve firmě, kupcům jeho „Porsche za cenu Octavie” zatím selhávají brzdy
před hodinou - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
před 2 hodinami - Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit
včera - Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci
včera - Ani Američané nechápou, jak může Mercedes chtít 3 miliony za čtyřválcové auto. A to je u nich o něco levnější
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.16. 08:33 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.16. 07:33 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.15. 22:54 - honziss
- Detektory policejních radarů 11.15. 11:49 - řidičBOB
- OT - ski a horo vybavení 11.15. 08:17 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam
- VZKAZY 11.14. 12:24 - pavproch