Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford už plánuje ostřejší verzi Focusu RS, stovku má zdolat pod 4 sekundy
12.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Focus RS se ještě ani pořádně neprodává a modrý ovál již zvažuje limitovanou edici, která má být nejrychleji akcelerujícím hot hatchem všech dob.
Třetí generace Fordu Focus RS se světu oficiálně představila na březnovém autosalonu v Ženevě. Do prodeje však zamíří až v příštím roce, přičemž modrý ovál mezičas vyplňuje poněkud nudnou sérií osmi videí, které mapují vývoj. Kromě toho ovšem automobilka také bedlivě sleduje veškeré reakce na její nejnovější ostrý hatchback, což má spojitost s myšlenkami na ještě žhavější provedení. To by mělo dorazit v limitované edici s potenciálem nejrychleji akcelerujícího hot hatche všech dob.
V tomto směru má Focus RS co dohánět, přestože rozhodně nejde o žádného loudu. S výkonem 350 koní a pohonem všech čtyř kol zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, což je čas ještě donedávna vyhrazený nejvyšší lize supersportů. Nicméně na pokoření konkurenčního Mercedesu-AMG A 45 a Audi RS3 Sportback to nestačí, neboť třícípá hvězda danou disciplínu zvládne za 4,2 sekundy, u čtyř kruhů jsou pak o desetinu pomalejší.
Na druhou stranu, snaha o udržení nákladů základního provedení na uzdě dává modrému oválu opravdu velký manévrovací prostor. Zvažovaná ostřejší verze by tak kupříkladu mohla dostat do vínku polykarbonátová okna, karbonové panely karoserie, komponenty podvozku z kovaného hliníku či karbon-keramické brzdy. Mimo to by mohlo být přikročeno k odstranění odhlučňujících materiálů a luxusních prvků v interiéru.
Taková dieta by mohla srazit hmotnost o více než sto kilogramů, s čímž by spárován byl vyšší výkon. Ford ostatně již uvedl, že navýšit potenciál 2,3litrového čtyřválce EcoBoost není až takový problém. Ostřejší Focus RS by tak mohl dát do placu 400 koní nebo i více, jejichž přenos by dostala na starosti dvouspojková automatická převodovka od Getragu. Ta však zvládá přenášet jen 450 Nm, a tak by musela doznat úprav.
Změny by se dotkly rovněž podvozku, který by kromě elektronicky ovládaného diferenciálu zadní nápravy dostal do vínku i přední samosvor (tento krok byl prý zvažován i pro standardní provedení kvůli zlepšení ovladatelnosti). Vše by pak završila agresivnější karoserie upravující proudění vzduchu, načež by se Focus RS mohl dostat při akceleraci pod 4 sekundy. Tedy na úroveň stávající supersportovní ligy.
Zda se tak ovšem skutečně stane, to je prozatím sporné. Oficiálně totiž ostřejší provedení stále ještě nebylo potvrzeno. I kdyby se ovšem „hot hot hatch“ realitou nestal, nemusí potenciální majitelé standardního provedení až tak truchlit. Podle lidí z automobilky je totiž Focus RS osazený příplatkovými 19palcovými koly a semi-slicky Michelin Pilot Sport rychlejší, než naznačují oficiální parametry.

Ostřejší Ford Focus RS se již ukázal na neoficiální ilustraci..
...nicméně již standardní provedení má co nabídnout
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry