Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford už plánuje ostřejší verzi Focusu RS, stovku má zdolat pod 4 sekundy
12.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Focus RS se ještě ani pořádně neprodává a modrý ovál již zvažuje limitovanou edici, která má být nejrychleji akcelerujícím hot hatchem všech dob.
Třetí generace Fordu Focus RS se světu oficiálně představila na březnovém autosalonu v Ženevě. Do prodeje však zamíří až v příštím roce, přičemž modrý ovál mezičas vyplňuje poněkud nudnou sérií osmi videí, které mapují vývoj. Kromě toho ovšem automobilka také bedlivě sleduje veškeré reakce na její nejnovější ostrý hatchback, což má spojitost s myšlenkami na ještě žhavější provedení. To by mělo dorazit v limitované edici s potenciálem nejrychleji akcelerujícího hot hatche všech dob.
V tomto směru má Focus RS co dohánět, přestože rozhodně nejde o žádného loudu. S výkonem 350 koní a pohonem všech čtyř kol zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, což je čas ještě donedávna vyhrazený nejvyšší lize supersportů. Nicméně na pokoření konkurenčního Mercedesu-AMG A 45 a Audi RS3 Sportback to nestačí, neboť třícípá hvězda danou disciplínu zvládne za 4,2 sekundy, u čtyř kruhů jsou pak o desetinu pomalejší.
Na druhou stranu, snaha o udržení nákladů základního provedení na uzdě dává modrému oválu opravdu velký manévrovací prostor. Zvažovaná ostřejší verze by tak kupříkladu mohla dostat do vínku polykarbonátová okna, karbonové panely karoserie, komponenty podvozku z kovaného hliníku či karbon-keramické brzdy. Mimo to by mohlo být přikročeno k odstranění odhlučňujících materiálů a luxusních prvků v interiéru.
Taková dieta by mohla srazit hmotnost o více než sto kilogramů, s čímž by spárován byl vyšší výkon. Ford ostatně již uvedl, že navýšit potenciál 2,3litrového čtyřválce EcoBoost není až takový problém. Ostřejší Focus RS by tak mohl dát do placu 400 koní nebo i více, jejichž přenos by dostala na starosti dvouspojková automatická převodovka od Getragu. Ta však zvládá přenášet jen 450 Nm, a tak by musela doznat úprav.
Změny by se dotkly rovněž podvozku, který by kromě elektronicky ovládaného diferenciálu zadní nápravy dostal do vínku i přední samosvor (tento krok byl prý zvažován i pro standardní provedení kvůli zlepšení ovladatelnosti). Vše by pak završila agresivnější karoserie upravující proudění vzduchu, načež by se Focus RS mohl dostat při akceleraci pod 4 sekundy. Tedy na úroveň stávající supersportovní ligy.
Zda se tak ovšem skutečně stane, to je prozatím sporné. Oficiálně totiž ostřejší provedení stále ještě nebylo potvrzeno. I kdyby se ovšem „hot hot hatch“ realitou nestal, nemusí potenciální majitelé standardního provedení až tak truchlit. Podle lidí z automobilky je totiž Focus RS osazený příplatkovými 19palcovými koly a semi-slicky Michelin Pilot Sport rychlejší, než naznačují oficiální parametry.
Ostřejší Ford Focus RS se již ukázal na neoficiální ilustraci..
...nicméně již standardní provedení má co nabídnout
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus