Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford ukázal Mustang skoro za 7 milionů. Je to úchvatný stroj, ale jaký smysl dává vedle levnějšího a rychlejšího Porsche?
18.8.2023 | Petr Prokopec
Jako nadšence nás každá podobná novinka hřeje u srdce, tohle je závodní auto, které může na silnici. Jako Ford by ale mělo být dostupné, a to není. Zvlášť vedle stejně pojatého, ale levnějšího Porsche 911 GT3 RS prostě nedává smysl.
Co jsme včera nakousli, to dnes můžeme dotáhnout do konce. Ford totiž oficiálně představil Mustang GTD, tedy v podstatě silniční verzi závodního speciálu GT3, který ovšem disponuje adaptivním podvozkem a aktivní aerodynamikou, což jsou technologie v podobných závodních třídách obvykle zakázané. Automobilka v vůz hodlá nabízet v omezeném množství, přičemž zákazníky bude vybírat stejně, jako tomu bylo u Fordu GT. Nejspíše nás tak znovu čeká nedůstojné divadlo, které jen umocňuje jiné zklamání spojené s jinak působivou premiérou.
Mustang GTD totiž bude k mání od neskutečných 300 tisíc dolarů, tedy více jak 6,6 milionu Kč. To je opravdu šílené, ať se na věc podíváme jakkoli. Jde mimo jiné o 76 tisíc dolarů (1,68 mil. Kč) vyšší sumu, než jakou si Porsche v Americe účtuje za 911 GT3 RS. Německý sporťák je v principu tím samým, navíc je to Porsche a také jedno z vůbec nejrychlejších aut na Nordschleife. Slavný německý okruh totiž zvládá obkroužit za 6 minut a 44,848 sekundy, což je čas, o jakém si modrý ovál může nechat pouze zdát. Značka totiž uvedla, že cílí na čas nižší než 7 minut, takže k 911 GT3 RS se možná přiblíží, jinak ale nabídne míň za víc.
Na finální čas si ale musíme ještě počkat, neboť vývoj novinky stále není u konce - k prvním zákazníkům vůz dorazí až na konci roku 2024 či na počátku toho následujícího. Aktuálně tak není znám ani přesný výkon motoru, kterým je nakonec 5,2litrový osmiválec. Ten se kromě kompresoru dočkal také spárování s titanovým výfukem, přičemž jeho červené pole začíná na 7 500 otáčkách. Dle automobilky by výkon měl vyšplhat na více než 800 koní, což by z GTD dělalo nejsilnější tovární Mustang historie.
Jakkoli ovšem nepochybujeme o tom, že novinka se na Ringu skutečně pod 7 minut dostane, fakt, že k tomu potřebuje o téměř 300 koní více než Porsche. Za ty si Ford navíc nechává královsky zaplatit, přičemž si vás u toho bude vodit jako loutku, což na novinku vrhá nepříjemný stín. Ač se asi nedá předpokládat, že by se jím skalní a v tomto případě patřičně majetní fanoušci kultovního muscle caru nechali odradit. Spíše naopak můžeme očekávat, že do kapsy sáhnou ještě hlouběji.
Ford zatím sice neodhalil interiér, uvedl však, že zákazníci mohou očekávat přední sedadla Recaro, zatímco zadní lavice padla za oběť odlehčování. Pokud si to pak budou přát, mohou dostat pádla řazení a otočný ovladač osmistupňové automatické dvouspojkové převodovky z titanu. Použit byl přitom materiál z vysloužilého Lockheedu Martin F-22, což novince pro změnu dává punc ekluzivity. Dále použitý karbon, kůže či semiš Miko tak rázem hrají druhé housle.
Uhlíková vlákna jsou použita také u karoserie, přičemž na výběr bude standardní či rozšířená sada. Připlatit bude možné také za již zmíněnou aktivní aerodynamiku, tedy za hydraulicky ovládané přední klapky a mohutné zadní křídlo. Aktivní je pak i podvozek, u kterého lze nastavit charakteristiku pružin a tlumičů. Pokud přitom zvolíte okruhový režim, lze počítat s poklesem světlé výšky o 40 milimetrů. Ford navíc kvůli rozložení hmotnosti usadil převodovku vzadu.
Opomenout nelze ani standardní 20palcová kovaná kola z hliníkových slitin, která lze zaměnit za hořčíková. Karbon-keramické brzdy jsou ale již součástí základního balení. Dalšími prvky a konečnými parametry se ale Ford bude chlubit až během následujících měsíců. Aktuálně tak jen dodáme, že výroba novinky započne v továrně Flat Rock Assembly Plant, než dojde na její dokončení u kanadské firmy Multimatic produkující také zmiňovaný Ford GT.





























Mustang GTD vypadá neskutečně agresivně, s více než 800 koňmi pod kapotou bude jistě také pekelně rychlý. Ovšem cena 6,63 milionu korun je absurdně vysoká, značka navíc chystá podobné divadlo s výběrem zákazníků, jako tomu bylo u GT. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včeraŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva