Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi
3.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modrý ovál rozšiřuje portfolio dodávek o dvě nové varianty nedávno představeného Transitu Custom - úspornou Econetic a „ostrou“ Sport.
Syndrom bílé dodávky je sice poněkud zobecňující teorie, jejíž stereotyp narušuje třeba rozmanitější nabídka základních laků, každopádně při pohledu na další provedení nového Transitu Custom se zdá, že se ji Ford rozhodl podpořit. Do seznamu nepřeberného počtu užitkových a osobních verzí zařadil také model Sport.
Aby se bílá sportující dodávka patřičně vyjímala ve vašem zpětném zrcátku, dostala do vínku nový přední nárazník se sníženým spoilerem a navíc také nástavce prahů a osmnáctipalcová hliníková kola. Interiér vycházející z nejvyšší výbavy Limited (v českém ceníku je na vrcholu Trend) dostal částečně kožené čalounění a za příplatek necelých 28 tisíc je možné dostat také paket obsahující systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, parkovací kameru, automatické stěrače s vyhříváním předního okna, automatická světla, mlhovky a pár dalších položek.
Motor Transitu Custom Sport je standardní. Mezi předními koly má nejsilnější variantu dieselového řadového čtyřválce o objemu 2,2 litru, který produkuje 155 koní a 385 newtonmetrů. Prodej by měl odstartovat začátkem příštího roku. Ceny v ČR známé ještě nejsou, podle nizozemského Autoweeku by měl u nich Sport začínat na částce 27 050 Eur, tedy v přepočtu necelých 680 tisíc korun. Český ceník ale bude určitě příznivější.
Z opačného konce nabídky užitkových dodávek Transit Custom je druhá nová verze Econetic, jejíž veřejná premiéra je rovněž očekávaná na počátku příštího roku. Její přídomek běžně užívaný také u osobních Fordů naznačuje, že tady jde především o převoz zboží s co nejnižšími provozními náklady. Pohonná jednotka je identická - 2,2 TDCi - její výkon byl ale snížen na rovných 100 koní.
K redukci spotřeby má dále přispět systém stop-start, pneumatiky s nižším valivým odporem nebo o šest procent delší finální převod v rozvodovce, což jsou obvykle užívané triky, navíc je však ve voze něco, čemu Ford říká systém kontroly akcelerace plně naloženého vozu. Podle popisu by to měla být jakási elektronická bariéra omezující maximální dávku vstřiku při zrychlování. Bližší popis chybí, podle automobilky by ale měla ušetřit od čtyř do patnácti procent nafty, ačkoli je otázkou, jestli je rozumné omezovat dynamiku vozu, který ji má kvůli nákladu už beztak značně sníženou. Ford se nicméně chlubí průměrnou spotřebou 6,0 litru na 100 kilometrů.
Na rozdíl od Transitu Custom Sport, který bude k mání výlučně v krátké verzi, Econetic půjde pořídit s kratším i delším rozvorem. Ceny zveřejněny nebyly, ekonomická varianta se však rovněž objeví v prodeji na začátku roku 2013.
Prodej nových modelů začíná od počátku příštího roku
Zdroj: Autoweek.nl, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva