Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger míří na Dakar, s průměrnou „písečnou“ spotřebou 90 l/100 km
31.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tým Ford Racing do lednového Dakaru nasazuje dva pick-upy Ranger poháněné osmiválcem o výkonu 349 koní a vybavené 500litrovou palivovou nádrží.
Zdá se, že rallye Dakar začíná zase získávat na vážnosti. Stále častěji totiž v extrémně náročném závodě napříč Jižní Amerikou startují tovární týmy, což přináší nejen lepší technické zázemí, ale také vyšší publicitu. Tiskovými zprávami od Toyoty či Mini se nám totiž e-mailová schránka začíná plnit již měsíce před samotným startem. A letošek, či spíše nový ročník, nebude výjimkou. Svůj vstup do Dakaru totiž ohlásil tým Ford Racing.
Modrý ovál bude od 5. do 18. ledna 2014 soupeřit s dvěma exempláři Fordu Ranger, které jsou založené na produkčním modelu DoubleCab 4x4. Pro závodní potřeby však doznaly značných úprav nejen v továrně automobilky, ale také v jihoafrické společnosti Neil Woolridge Motorsport. Zde jejich standardní karoserii nahradily kompozitovým kabátem, pod kterým se ukrývá pětilitrový motor V8 o výkonu 354 koní a točivém momentu 560 Nm.
Veškerá síla osmiválce je vysílána skrze šestistupňovou sekvenci Sadev na všechna čtyři 16palcová kola, přičemž na každé nápravě asistuje samosvorný diferenciál. Uprostřed je pak uložena 500litrová palivová nádrž, jejíž velikost má logické opodstatnění - při jízdě v písečných dunách se totiž spotřeba Fordu Ranger pohybuje okolo 90 l/100 km, aby následně na asfaltovém úseku klesla na „pouhých“ 28 l/100 km.
Kvůli častým změnám povrchu, kterých se letos dočkáme více než v předchozích šesti ročnících, neboť rallye se rozšiřuje i do Bolivíe, asi nepřekvapí nezávislé zavěšení v každém rohu. Vpředu pak Ranger používá vzduchem chlazené brzdy Brembo, zatímco vzadu pracují kotouče téže firmy s chlazením vodním. Zastavit přitom musí 1 975 kg „živé váhy“, která se rozjede maximálně na 170 km/h.
Zahájení testů má Ford v plánu již v srpnu. Operovat však prozatím bude moci pouze s jedním kusem, neboť druhý má být hotov až v říjnu. Logistiku celé záležitosti pak šéfuje oddělení South Racing GmbH se sídlem v německém Frankfurtu, přičemž za volant se posadí Argentinec Lucio Alvarez a Jihoafričan Chris Visser. Jsme zvědaví, jaké budou jejich šance na vítězství v závodě dlouhém přes 8 500 km.
Ford oficiálně vstupuje do rallye Dakar se dvěma exempláři modelu Ranger
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB