Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford pořádně ukázal brutální Mustang za 7,5 milionu zvenčí i zevnitř, zdá se jasné, proč interiér dlouho tajil
14.6.2024 | Petr Prokopec
Auto jsme poprvé mohli vidět už loni, až teď jsou ale venku výmluvné fotografie ukazující auto v celé jeho drsné kráse. Spatřit můžeme poprvé i jeho interiér, který ovšem na vůz za takové peníze působí až příliš tuctově.
Na první odhalení Fordu Mustang GTD došlo již 17. srpna loňského roku. Americká automobilka nicméně ukázala pouze exteriér nejdražšího muscle caru historie, a to ještě letmo. Pořádné fotky a především pohledy do interiéru držela pod pokličkou. Proč vnitřek zůstával tak dlouho tajemstvím, ví nejlépe jen sám Ford, soudě podle nové sady fotek ale můžeme usuzovat, že se za něj možná i styděla. Na auto, které s cenou startuje na 325 tisících dolarech, tedy asi 7,5 milionu Kč, působí kabina jako z vozu startujícího hluboko pod jedním milionem korun.
Ze snímků je totiž na první pohled zjevné, že vnitřek GTD se oproti výchozímu Fordu Mustang změnil jen velmi málo. Zachován byl kupříkladu 12,4palcový digitální přístrojový štít, stejně jako 13,2palcová obrazovka multimédií. Máme tu pak sice unikátní grafiku, nicméně něco takového nemalý nárůst ceny jen stěží ospravedlní. A podobně lze smýšlet také o sedadlech Recaro či sportovním volantu, který se dočkal dodatečných tlačítek na ovládání podvozku a výfuku.
Výraznějším specifikem budiž snad jen pádla řazení, která byla vytištěna na 3D tiskárně z titanu. Ford uvádí, že nepůsobí pouze krásně na pohled, ale s jejich zvětšením přišla i lepší kontrola nad osmistupňovým automatem. Ten je uložen u zadní nápravy, jíž bude roztáčet více než 800 koňmi. Za jejich produkci je pak zodpovědný přeplňovaný 5,2litrový osmiválec. Dynamiku zatím značka neupřesnila, na Severní smyčce Nürburgringu ale cílí na lepší než 7minutový čas.
S absolutním rekordem silničních aut nepočítejme, to by modrý ovál musel překonat Mercedes-AMG One, který se Zeleným peklem prohnal za 6 minut 30,705 sekundy. Nicméně cokoli lepšího než 7:01,3, což je čas Dodge Viper ACR, bude znamenat, že se Mustang GTD stane nejrychlejším americkým vozem na Nordschleife. Pomáhat mu s tím bude i paket Performance, ke kterému Ford též přidal pár nových informací, jaká je ale jeho cena, zatím zůstává tajemstvím.
Stejně tak automobilka neupřesnila, kolik bude GTD vážit ve standardu a kolik právě s příplatkovým paketem, jenž je zaměřen jak na zlepšení aerodynamiky, tak na snížení hmotnosti. Jeho součástí jsou totiž mj. 20palcová hořčíková kola. Vedle toho automobilka odstranila pár kilo materiálu tlumícího hluk v kabině, máme tu i systém DRS, který pracuje se zadním křídlem, zatímco vpředu byl zvětšen splitter a dospod se nastěhovaly aerodynamické klapky.
Víc informací Ford možná zveřejní o víkendu, neboť Mustang GTD čeká evropský debut u příležitosti letošního závodu 24 hodin Le Mans. Na okruhu Le Sarthe vůz bude k vidění v laku Chroma Flame, který je jedním ze šesti možných odstínů (vedle barev Polymimetic Gray, Race Red, Shadow Black, Frozen White a Lightning Blue). Mimo to si pak zákazníci budou moci vybrat také karbonový paket, v jehož rámci jsou veškerá uhlíková vlákna patřičně viditelná.
Tolik pro tuto chvíli, na čas z Ringu jsme ale opravdu zvědavi. Pokud se Fordu nepovede aspoň výrazně přiblížit Porsche 911 GT3 RS, u kterého svítí 6 minut a 44,848 sekundy, pak bude muset čelit nepříjemným otázkám. Mustang GTD by v tu chvíli za víc peněz nabídl horší dynamiku i kabinu než prestižnější německý sporťák.



















Zvenčí Mustang GTD tuctově rozhodně nevypadá, uvnitř se však vůči základu za méně než milion korun mnoho věcí nezměnilo. Asi i proto modrý ovál kabinu tak dlouho tajil. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 11 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
před 3 hodinamiFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
před 4 hodinamiNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
před 6 hodinamiAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
před 7 hodinamiŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.18. 16:16 - řidičBOB
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB